چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

بهترین پراپ تریدینگ ها در سال 2024 که باید بشناسید

بهترین پراپ تریدینگ ها

زمانی که پای انتخاب پراپ تریدینگ و بهترین سایت های پراپ تریدینگ به میان می آید ممکن است سردرگم شوید. پراپ فرم های زیادی در جهان و ایران است و انتخاب بهترین پلتفرم آن هم در سال 2024 می تواند برای تریدرها و معامله گران در بازارهای مختلف از جمله بازار فارکس چالش بر انگیز باشد.

پس در انتخاب خود باید اعتبار آن ها را بسنجید و با ویژگی های پراپ فرم های معتبر آشنا شوید تا بتوانید در انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ بهترین عملکرد را داشته باشید.

در ادامه با ویژگی های پراپ تریدینگ معتبر، بهترین شرکت های پراپ تریددینگ در ایران و جهان که در سال 2024 پیش بینی می شود بهترین عملکرد را دارند، آشنا می شویم.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یا همان prop trading به روشی اشاره دارد که در آن تریدرها و معامله گران در معاملات و فعالیت های تجاری شرکت می کنند و از سرمایه پراپ فرم ها و کارگزاری ها در این فعالیت ها استفاده می کنند.

این تریدرها در بازارهای مالی مختلفی مثل بازار فارکس که بزرگ ترین آن هاست شرکت می کنند و از ابزارهای مالی مختلفی هم بهره می گیرند تا به هدف و سود مورد نظر برسند. سهام، آپشن ها و فیچرز از جمله این ابزارها هستند که کمک شایانی به تریدرها در معاملات می کنند.

هدف اولیه هر پراپ تریدینگ در بازار فارکس هم کسب سود و درآمد از سرمایه پراپ فرم ها و کارگزاری ها است که این سود میان پراپ فرم و تریدر طبق قرار اولیه تقسیم می شود.

حالا چرا بهترین سایت های پراپ تریدینگ میان شرکت ها و معامله گران محبوب است؟ به دلیل ریسک کمتر و هزینه پایین تر، هم پراپ فرم و هم تریدر می توانند با خیال راحت تری به معاملات و فعالیت های تجاری بپردازند. در ابتدا یک تست و آزمایش از تریدر گرفته می شود که این تست را پراپ فرم و شرکتی که می خواهید برای آن ها معامله انجام دهید از شما می گیرد. پس از آن که در آن تست قبول شدید، سرمایه ای برای شما در نظر گرفته می شود و شما آن را در معاملات فارکس قرار می دهید و به سودی می رسید که باید بین خود و شرکت تقسیم کنید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست؟ توضیحات جامع + مزایا و معایب

ویژگی شرکت های پراپ تریدینگ معتبر

به عنوان تریدر باید با سایت های پراپ تریدینگ و پراپ فرم های معتبر آشنا شوید و ویژگی آن ها را در یابید. موارد زیر خصوصیات و ویژگی هایی هستند که پراپ فرم های معتبر باید از آن ها بهره مند شوند:

ویژگی شرکت های پراپ تریدینگ معتبر

  1. سرمایه گذاری خصوصی: باید اطمینان حاصل کنید که شرکت پراپ سرمایه خود را در اختیار معامله گران قرار می دهد؛ نه سرمایه سرمایه گذاران را.
  2. ریسک مدیریتی فعال: پراپ فرم های معتبر برای کاهش ریسک معاملات، سیستم های مدیریت ریسک پیشرفته ای دارند که به معامله گران این امکان را می دهد تا جای ممکن ریسک ها را کاهش دهند.
  3. آموزش و پشتیبانی: بهترین سایت های پراپ تریدینگ به معامله گران خود آموزش های لازم را می دهند و تا جای ممکن بهترین پشتیبانی را در اختیارشان قرار می دهند.
  4. فعالیت در بازارهای مالی: وقتی پراپ فرم در بازارهای مالی بیشتری فعالیت کند، بازارهای بیشتری از جمله بازار فارکس را در بر می گیرد.
  5. استفاده از فناوری ها روز: بهترین شرکت های پراپ تریدینگ سعی می کنند از فناوری ها و تکنولوژی های روز و پیشرفته در معاملاتشان استفاده کنند. چرا که به آن ها در تحلیل بهتر بازار و پیش گرفتن استراتژی های بهتر کمک شایانی می کند.

 

بیشتر بخوانید: آیا پراپ تریدینگ قانونی است یا کلاهبرداری؟ (توضیحات کامل)

بهترین شرکت های پراپ تریدینگ در سال 2024

انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ می تواند چالش بر انگیز باشد اما ما در ادامه به بررسی بهترین پراپ فرم ها می پردازیم.

1. پراپ پلاس

لوگوی پراپ پلاس

 

 

پراپ پلاس یک شرکت ایرانی است که با هدف تامین سرمایه برای تریدر های بازار فارکس در ایران فعالیت می کند. این شرکت با ایجاد پلن های متفاوت، عرصه را برای تریدر ها باز گذاشته ایم تا با هر استراتژی که دارند، در بازار سود کسب کنند.

با توجه به اینکه به علت قوانین مالی جهانی و تحریم ها، هیچکدام از بهترین بروکرهای معتبر دنیا به ایرانی ها سرویس نمیدهند و اکثر بروکرهایی که در حال حاضر در بازار ایران فعال هستند مجوز معتبر و قوی ندارند.

این شرکت می تواند این مشکل را حل کند تا به واسطه آنها ایرانی ها بتوانند در بروکرهای تاپ دنیا فعالیت کنند.

مزایای سایت پراپ پلاس

  • دارای پراپ هزار دلاری و دو هزار دلاری
  • پرداخت سود به صورت هفتگی
  • گرفتن حساب ریل به صورت مستقیم
  • حداقل روزمعاملاتی یک روز
  • عدم محدودیت در تعداد روز معاملاتی
  • پنل آنالیز و تحلیل قوی
  • عدم ممنوعیت ترید در زمان اخبار
  • پشتیبانی عالی



با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

2. Traders With Edge

لوگوی سایت Traders With Edge

با وجود آن که Traders With Edge نسبت به بقیه پراپ فرم ها در این صنعت جدیدتر است اما به دلیل انعطاف و آزادی ای که به معامله گران می دهد محبوبیت و اعتبار خوبی به دست آورده است. برای مثال، این پلتفرم یک سری محدودیت های معامله را که ریسک بالایی هم دارد انجام می دهد واین موقعیتی را برای تریدرهای بزرگ فراهم می کند تا بدون محدودیت زیاد به معاملات پر خطر دست بزنند.

مزایای Traders With Edge

  • گزینه های منعطف
  • فراهم کردن راهی برای معاملات پر ریسک
  • پرداخت سریع

معایب Traders With Edge

  • هزینه بیشتر
  • پراپ فرمی جدید با قدمت کمتر



3. TopStep

لوگوی سایت TopStep

در بازار فیوچر شهرت زیادی دارد که البته تمرکز آن بر یک بازار به سود معامله گران است اما برای آن دسته از تریدرهایی که تازه وارد معاملات شده اند می خواهند استراتژی هایشان را تست کنند، این پلتفرم آن قدرها منعطف نیست.

جالب است بدانید TopStep جزو محدود پراپ فرم هایی است که به تریدرهای خود آموزش می دهد و پشتیبانی خوبی به آن ها ارائه می کند. و البته روش تست و آزمایش متفاوتی را هم در پیش می گیرد. این پلتفرم ها از معامله گران می خواهند در حین گذراندن آزمایش دو مرحله ای، باید ثبت نام ماهانه هم انجام دهند. اما چون نرخ سود آن 90 درصد است، ارزشش را دارد.

مزایای TopStep

  • تاریخچه ای با قدمت بالا
  • ابزارهای آموزش
  • نرخ سود بالا

معایب TopStep

  • آپشن های سرمایه گذاری کم
  • پرداخت ماهانه
  • محدودیت قوانین
  • سایز اکانت پایین



بیشتر بخوانید: NLP در معامله گری (تریدینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟

4. The 5%ers

لوگوی سایت The 5%ers

اگر جزو آن دسته از معامله گرانی هستید که می خواهید سریعا وارد بازار معاملات شوید، The 5%ers جزو بهترین گزینه هاست. برنامه Hyper-Growth دارد و این امکان را به معامله گران می دهد تا سریعا وارد معاملات شوند. حال اگر به تارگت سود مشخصی برسند می توانند اکانت خود را نیز گسترش دهند.

مزایای The 5%ers

  • آپشن های ارزان استاندارد
  • تارگت های سود پایین تر
  • آپشن های فاندینگ فوری

معایب The 5%ers

  • محدودیت کف قیمت
  • تقسیم سود ضعیف
  • لوریج پایین برای بعضی اکانت ها



5. FTMO

لوگوی سایت FTMO

این پراپ فرم بر بازار فارکس متمرکز است و در بورس، ارز دیجیتال و کالا هم دست دارد. و از آن جایی که دارای جفت ارزهای اصلی و جفت ارز کراس، معامله گران به آن علاقه زیادی نشان داده اند.

چالش های معاملاتی FTMO به سادگی بقیه سایت های پراپ تریدینگ نیستند. چرا که فرایند دو مرحله ای با تارگت سود متفاوت را نیاز دارد. تقسیم سود آن هم از 80 درصد شروع می شود و تا 90 درصد افزایش می یابد. همچنین این پراپ فرم محدودیت ریسک دارد؛ مثلا بیشتر اکانت ها باید در شب بسته شوند. پس این موضوعات نشان می دهد این پلتفرم برای هر کسی مناسب نیست اما در فارکس از بهترین سایت های پراپ فرم به حساب می آید و به این روند هم همچنان ادامه می دهد.

مزایای FTMO

  • تقسیم سود خوب
  • لوریج بالا
  • مشوق تریدرهای موفق
  • عملکرد خوب در بازار فارکس

معایب FTMO

  • محدودیت استراتژی
  • سایز اکانت کم برای استراتژی های تهاجمی



بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

6. The Funded Trader

لوگوی سایت The Funded Trader

یک پراپ فرم معروف است که فضایی مانند یک بازی دارد و تاریخچه ای قوی و معتبر دارد. این شرکت راه های مختلفی را برای راه اندازی اکانت ها پیشنهاد می کند و این موضوع دست تریدرها را برای انتخاب استایل مورد نظرشان باز می گذارد. هزینه تست ها هم با توجه به این اکانت ها متفاوت است.

مزایای The Funded Trader

  • آپشن های اکانت مختلف
  • تقسیم سود خوب
  • لوریج بالا
  • سرور کامیونیتی دیسکورد

معایب The Funded Trader

  • قوانین معاملاتی پیچیده



بیشتر بخوانید: روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ

این 8 پراپ فرمی که به عنوان بهترین پراپ فرم های جهان انتخاب کردیم براساس موارد مختلفی انتخاب شدند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نکات انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ

– سابقه

به هر حال در بحث بازار مالی سابقه و تاریخچه حرف اول را می زنند و ما نیز شرکت هایی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در بازارهای مالی و معاملات داشتند.

– قیمت

پراپ فرم ها بر اساس سایز اکانت ها و محدودیت ریسک قیمت های مختلفی را هم ارائه می دهند. ما در اینجا شرکت هایی را عنوان کردیم که هزینه خوبی را در نظر می گیرند و اگر هم قیمت بالایی نسبت به بقیه شرکت ها دارند عنوان کردیم.

– استفاده راحت

بعضی از پلتفرم ها برای استفاده خوش دست تر از باقی سایت ها هستند. ما نیز شرکت هایی را انتخاب کردیم که بیشتر روی تریدر و تریدینگ تمرکز کرده اند.

– تقسیم سود

یکی از مهم ترین عوامل انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ تقسیم سود آن است. چرا که سود تریدر است که برای آن درآمدزایی می کند. ما نیز آن دسته از شرکت هایی را انتخاب کردیم که تقسیم سود خوبی را ارائه می دادند.

– پوشش دارایی

هر چند پوشش بیشتر بازار بهتر است اما ما تمام شرکت های پراپ تریدینگی که کارایی خوبی دارند چه در یک بازار چه در چند بازار را لیست کردیم.

– محدودیت لوریج

محدودیت لوریج بیشتر باعث ریسک بیشتر میشه و همین موضوع به معامله گران این اجاره را می دهد تا اکانت با سایز کوچک تر را در معاملات به کار ببرند و شانس برنده شدنشان هم بیشتر شود.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

آیا میزان پوشش دارایی مهم است؟

صد در صد اهمیت دارد! میزان پوشش دارایی و بازارهایی که پراپ تریدینگ در آن معامله انجام می دهد خیلی در میزان درآمد و سود هم تاثیر دارد. بهترین سایت های پراپ تریدینگ هر یک میزان بازاری که در دست می گیرند متفاوت است اما در بر گرفتن بازار بیشتر و دارایی های بیشتر به نفع خود شرکت و معامله گران آن است. هر چه هم این پوشش دارایی بیشتر باشد دست شما به عنوان تریدر برای انتخاب معامله و استراتژی باز است.

 

بیشتر بخوانید: شرایط استخدام پراپ تریدر برای پراپ فرم‌ها

آیا پشتیبانی مشتری در انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ مهم است؟

ساپورت و پشتیبانی موثر از معامله گران باعث اعتبار و محبوبیت پراپ تریدینگ ها می شود. چرا که تیم پشتیبانی اگر مشکلی برای شما پیش بیاید در رفع آن پیش قدم می شوند و شما با خیال راحت تری به معاملاتتان می پردازید.

مراحل ثبت نام در سایت ‌های پراپ تریدینگ

وقتی شما تصمیم گرفتید به عنوان یک معامله گر در بهترین سایت های پراپ تریدینگ ثبت نام کنید، بدانید که مسیر مشخصی را در پیش دارید و باید در این سایت ها ثبت نام کنید. در ادامه به مراحل ثبت نام در سایت های پراپ تریدینگ اشاره می کنیم:

مراحل ثبت نام در سایت ‌های پراپ تریدینگ

1. پرداخت هزینه ورودی

اولین کاری که باید انجام دهید پرداخت هزینه ای به عنوان ورودی به جمع این پراپ است. این هزینه نیز بسته به سیاست ها و قوانین شرکت و معاملاتشان می تواند متغیر باشد که معمولا هزینه ای بین 100 تا 1000 دلار را در نظر می گیرند.

2. شرکت در آزمون

بعد از پرداخت هزینه ورودی شما وارد مرحله آزمون اولیه می شوید که برای تست کردن توانایی شما طراحی شده است. یک سود تارگت برای شما در نظر می گیرند و شما باید به آن برسید.

3. قبولی در آزمون

در صورتی که به این هدف سود در زمان مشخص شده برسید شما در آزمون قبول شده اید و شرکت سعی می کند در تایمی مشخص عملکردتان را بسنجد و ببیند عملکرد شما برای استخدام چگونه بوده است.

4. استخدام نهایی

وقتی عملکرد خوب و نتایج قابل قبولی در آزمون کسب کرده باشید شما را استخدام می کنند و هزینه اولیه به شما باز می گردد. و اما این بار وارد معاملات جدی یا سرمایه شرکت می شوید. و البته استراتژی و نحوه معامله شما کاملا به سیاست های شرکت پراپ تریدینگ و استایل معامله شما بر می گردد.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

سخن پایانی

در دنیای پراپ تریدینگ این 7 شرک پراپ تریدینگ، SurgeTrader، Traders With Edg، TopStep،The 5%ers، FTMO، The Funded Trader، FidelCrest، بهترین سایت ها پراپ تریدینگ به شمار می آیند. که هر کدام به نوبه خود معاملات را انجام می دهند و در فعالیت های خود سر بلند بیرون آمده اند. چه در طراحی پلتفرم، ساختار فاندبنگ منحصر به فرد و چه در شرایط معاملاتی منعطف، هر کدام روش خود را پیش گرفته اند و در سال 2024 در صف بهترین شرکت های پراپ تریدینگ قرار گرفته اند.

پس اگر به دنبال تجربه می گردید یا معامله گر حرفه ای هستید ما این هفت شرکت پراپ تریدینگ را به شما معرفی می کنیم. البته برای ایرانیان درست است که معامله کرد چالش بر انگیز است، اما به کمک پراپ فرم های معتبر داخلی که ویژگی های آن را در بالا ذکر کردیم، می توانید به درآمد و سود برسید و استراتژی های خود را در معاملات به کار ببرید.

سوالات متدوال

1. پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یا همان prop trading به روشی اشاره دارد که در آن تریدرها و معامله گران در معاملات و فعالیت های تجاری شرکت می کنند و از سرمایه پراپ فرم ها و کارگزاری ها در این فعالیت ها استفاده می کنند.

این تریدرها در بازارهای مالی مختلفی مثل بازار فارکس که بزرگ ترین آن هاست شرکت می کنند و از ابزارهای مالی مختلفی هم بهره می گیرند تا به هدف و سود مورد نظر برسند. سهام، آپشن ها و فیچرز از جمله این ابزارها هستند که کمک شایانی به تریدرها در معاملات می کنند.

2. آیا پشتیبانی مشتری در انتخاب بهترین سایت های پراپ تریدینگ مهم است؟

ساپورت و پشتیبانی موثر از معامله گران باعث اعتبار و محبوبیت پراپ تریدینگ ها می شود. چرا که تیم پشتیبانی اگر مشکلی برای شما پیش بیاید در رفع آن پیش قدم می شوند و شما با خیال راحت تری به معاملاتتان می پردازید.

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده