پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟ مزایا و معایب پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟

پراپ تریدینگ (Prop Trading) برای کسانی که در بازارهای مالی فعالیت می کنند نام آشنایی است. این روش تریدرها و معامله گران را قادر می سازد تا به صورت مستقل یا به کمک سرمایه ای از طرف سازمان ها و بروکرها دیگر در بازارهای مالی از جمله ارز دیجیتال و فارکس فعالیت کنند.

اگر تا کنون این نام به گوشتان نخورده و از خود می پرسید: پراپ چیست و چه اهمیتی دارد، ادامه این مطلب برای شماست. برای آشنایی با پراپ تریدینگ، مزایا و قوانین آن و نحوه عملکرد آن در بازارهای مالی مطلب را بخوانید.

پراپ تریدینگ چیست؟

برای جواب سوال پراپ تریدینگ چیست باید بگوییک که پراپ تریدینگ یا prop trading که برگرفته از proprietary trading است، نوعی فعالیت مالی محسوب می شود که سازمان ها و شرکت ها برای انجام معاملات مالی تریدرهای با تجربه و حرفه ای را استخدام می کنند.

در این نوع از معاملات تریدرها یا معامله گران از الگوریتم های پیشرفته و تحلیل های تکنیکال، الگوها و فرصت های معاملاتی را شناسایی می کنند. برای مثال تریدر پس از به دست آوردن این الگوها می تواند با کوچک ترین اختلاف در قیمت ها به سود برسد و معاملاتی را انجام دهد.

این نوع معامله بدون دخالت انسان است و سرعت بالایی دارد و قابل اعتماد است. معامله گران در پراپ تریدینگ می توانند به صورت خودکار و با سرعت عملی بالا در بازارهای مالی مثل ارز دیجیتال، بورس و فارکس حضور پیدا کنند و معاملاتی را انجام بدهند و به سود برسند.

بروکرها و موسسات مالی ای که در این معاملات حضور پیدا می کنند معتقد هستند که این سبک معامله سود سالانه آن ها را افزایش می دهد.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

پراپ تریدینگ (prop trading) چگونه کار میکند؟

شرکت ها و موسساتی که از این نوع معاملات سود می برند، سرمایه مشخصی را در اختیار معامله گران پراپ تریدینگ قرار می دهد. آن ها نیز دائما معاملات بازار و الگوریتم های مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند تا تغییرات و الگوهای جدید را ثبت کنند و در این راستا تصمیمات هوشمندانه ای بگیرند.

هدف این سازمان ها و بروکرها هم بهره برداری از اختلاف قیمت ها در بازارهای مالی است. به همین خاطر تحلیل دقیق و عمیق بازار و پیش بینی علکرد آن برای بهره گیری از فرصت های مختلف امری ضروری محسوب می شود.

برخی از این موسسات مالی حوزه خاصی از بازار را مانند فارکس یا سهام و بورس را در دست می گیرند تا با تخصص پیدا کردن در آن سود بیشتری نیز به دست آورند. در همین راستا شرکت های پراپ تریدینگ یا پراپ فرم ها ابزارهای ویژه ای را در اختیار معامله گران خود قرار می دهند تا مسیر را برای آن ها هموارتر کنند. این ابزارها بسته به نوعی که دارند می توانند اطلاعاتی مفیدی در خصوص داده های واقعی بازار، اخبار روز و نرم افزارهای الگوساز و تحلیلی در اختیار آن ها بگذارند.

در این مسیر تریدرها ممکن است خود افراد حرفه ای در معاملات بازار باشند یا این که شرکت های پراپ فرم آموزش ها و نرم افزارهای لازم را در اختیار این تریدرها می گذارد تا سواد مالی آن ها را ارتقا دهند و در نهایت هم به سود بیشتری دست پیدا می کنند. در حقیقت آن دسته از شرکت ها که زمان بیشتری برای آموزش معامله گرانشان می گذارند، در بازار مالی نیز عملکرد بهتری دارند.

شرکت های پراپ چگونه کسب درآمد می کنند

بیشتر سودی که شرکت های پراپ تریدینگ به دست می آورند حاصل سودی است که تریدرها در معاملات کسب کرده اند. هنگامی که شرکت معامله گران را استخدام می کند با آن ها بر سر تقسیم سود و عوامل دیگر توافق می کند. برای مثال تریدری که 100.000 در یک دوره مشخص سودی به دست آورده باشد و با شرکت بر سر سود 40/60 توافق کرده باشد، باید تنها 40.000 از آن را بردارد و ما بقی آن یعنی 60.000 به شرکت پراپ می رسد.

برخی از این شرکت های پراپ هم ممکن است با آموزش دادن یا دسترسی دادن به یک سری برنامه ها و یا ارائه فضایی به تریدرها کسب درآمد کنند؛ که این نوع درآمد بیشتر مخصوص شرکت های کوچک تر یا تازه تاسیس است.

برخی دیگر از شرکت های پراپ مبلغی مبتنی بر اشتراک و عضویت از تریدرها دریافت می کنند. به این صورت که معامله گر باید پیش از عضویت یا استخدام یک سری چالش ها را پشت سر بگذارد و در صورتی قبولی وارد معاملات شرکت شود. برخی شرکت ها هم هزینه ای را برای عضویت از معامله گران می گیرند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ فرم چیست و چه مزایایی دارد؟

انواع شرکت های پراپ

انواع شرکت های پراپ

شرکت های پراپ تریدینگ در فرم و اندازه های مختلف ظاهر می شوند و هر یک استراتژی تریدینگ ویژه و روش مدیریت ریسک مخصوصی را در پیش می گیرند. در ادامه با مهم ترین و رایج ترین انواع شرکت های پراپ آشنا می شویم:

– شرکت مارکت میکینگ

شرکت های بازارساز یا market making با هدف افزایش حجم یک دارایی و بالا بردن نقدینگی و ارزش آن فعالیت می کنند. این شرکت ها برای خرید و فروش ابزارهای مالی مختلف سهام و اوراق بهادار از سرمایه خود استفاده می کنند و در نهایت از تفاوت قیمت خرید و فروش سود می برند. آن ها از الگوریتم های تریدینگ با فرکانس بالا بهره می گیرند تا معاملات با سرعت و کیفیت بهتری انجام گیرند.

– شرکت معاملات کمی

این شرکت ها از الگو و الگوریتم های ریاضی برای شناسایی، توسعه و آزمایش فرصت های معاملاتی مختلف در بازار استفاده می کنند. آن ها ابزارهای مختلف از سهام و آتیه گرفته تا اوراق بهادار را معامله می کنند.

– شرکت مولتی استراتژیک

این ها نوعی از شرکت های پراپ تریدینگ هستند که استراتژی های مختلفی اعم از مارکت میکینگ، معاملات کمی و تحلیل بنیادی استفاده می کنند. شرکت های مولتی استراتژیک می توانند در هر شرایط بازار خود را وفق دهند و به سرعت با شرایط سازگار شوند.

– شرکت آپشن تریدینگ

قرارداد اختیار معامله تریدینگ از جمله تخصص این نوع از شرکت ها است که از سرمایه خود برای خرید و فروش آپشن ها استفاده می کنند تا از سود تفاوت قیمت آن بهره مند شوند. در این شرکت ها تریدرهایی مشغول به فعالیت هستند که حرفه ای و با تجربه اند و از قیمت گذاری آپشن ها اطلاعات و درک کافی دارند.

– شرکت معاملات فرکانس بالا

این نوع شرکت پراپ از الگوریتم های پیشرفته کامپیوتری برای انجام معاملات به سرعت بالا استفاده می کند و معمولا حجم زیادی ابزار مالی مانند سهام معامله می کند. سود آن ها نیز از تفاوت قیمتی است که این میان به وجود می آید. باید توجه داشت که علاوه بر تریدرهای حرفه ای، این شرکت ها باید از فناوری و زیرساخت های مربوطه اطلاعات کافی داشته باشند تا معاملات را با سرعت و سود بیشتری انجام دهند.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

ساختار شرکت های پراپ تریدینگ

قلب یک شرکت پراپ، تریدرهای حرفه ای و ارشد آن هستند که در بازارهای مالی فعالیت مختلفی انجام می دهند. معامله گران چه در مقام ارشد و چه مبتدی از طرف مدیران که تاجرانی هستند که شرکت را تاسیس کرده اند، کسب اجازه می کنند و می توانند معاملات را در بازار انجام دهند.

مدیرانی نیز در شرکت پراپ حضور دارند که ریسک بازار را در نظر می گیرند و آن را تحلیل می کنند و بر اساس آن قوانین و خط مشی را برای تریدرها در نظر می گیرند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟

مزایا و معایب پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ برای آن دسته از شرکت ها و موسساتی که این نوع معاملات انجام می دهند سود زیادی می تواند داشته باشد. معاملات پراپ سود سالانه بالایی دارند و ریسک مالی کمتری را به همراه دارد. چرا که در صورت ضرر تریدر تنها حساب او غیرفعال می شود و دریافت سرمایه ای صورت نمی گیرد و از حساب اصلی او چیزی کم نمی شود.
در ادامه با مزایا و معایب بیشتری از پراپ تریدینگ آشنا می شویم:

مزیت های پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ هم برای تریدرها و هم شرکت های پراپ مزیت های فراوانی را به همراه دارد.

مزیت های پراپ چیست؟

  • افزایش حداکثری سود: پراپ تریدینگ هم برای شرکت پراپ و هم برای معامله گران سود زیادی دارد. تریدر بدون سرمایه بالا نمی تواند سود زیادی را به دست آورد و به این منظور می تواند با شرکت های پراپ همکاری داشته باشد و هم از سرمایه و هم از تکنولوژی آن ها بهره گیرد و به درآمد و سود قابل توجه ای دست یابد.
  • خودمختاری: برای معامله گران، پراپ تریدینگ گزینه خودمختاری است. به این معنا که تریدر از طرف شرکت قوانین و خط مشی دریافت می کند و تا زمانی که از آن ها عبور نکند می تواند هر طور که می خواهد سرمایه گذاری کند و در بازار معاملات مختلف انجام دهد.
  • تکنولوژی: باز هم برای تریدرها این نوع معامله در بازار سودآور است. اگر تریدر با شرکت های پراپ همکاری کند می تواند از نرم افزارها و تکنولوژی هایی بهره مند شود که او را در تجزیه و تحلیل بازار و آگاهی از اخبار و معاملات روز آگاه سازد و در نهایت این موضوع به نفع تریدر و شرکت پراپ خواهد بود.
  • ریسک کم: پراپ تریدینگ از جمله معاملات کم ریسک در بازارهای مالی است چرا که حتی با وجود ضرر یا سود نکردن شما متحمل ضرر مالی نمی شوید و معامله گران حتی بدون سرمایه زیاد هم می توانند وارد این بازار شوند و مهارت های خود را تقویت کنند.
  • امنیت بالا: پراپ تریدینگ یا Prop Trading به شرکت ها و کارگزاران این امکان را می دهد تا با تغییرات خود را وفق دهند و امنیت خود را حفظ کنند. این موضوع به ویژه در زمان ضرر بازار می تواند مفید واقع شود.

معایب و ریسک پراپ تریدینگ چیست؟

به هر حال هر معامله ای علاوه بر مزیت هایی که دارد، معایبی نیز به همراه دارد.

  • افزایش فشار: زمانی که به عنوان تریدر با شرکت پراپ کار می کنید مسئولیت هایی را نیز به همراه دارد و شرکت از شما انتظار دارد در پایان دوره مشخص شده به اهداف تعیین شده برسید.
  • سرمایه اولیه بالا: اگر بخواهید سود زیادی به دست آوردید باید سرمایه گذاری بالایی هم انجام دهید. تریدرها اساسا به تنهایی نمی توانند این سرمایه را در بازار بگذارند و شرکت های پراپ این سرمایه را تهیه می کنند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ های ایرانی 

ریسک معاملات پراپ تریدیگ چیست؟

پراپ تریدینگ در هر صورت با ریسک هایی در بازار معامله همراه است و شما به عنوان تریدر باید این ریسک ها را شناسایی و در صدد برطرف کردن یا کاهش آن ها بر بیایید. چند نمونه ریسکی که پراپ تریدینگ به همراه دارد:

ریسک معاملات پراپ

  • عملکرد ضعیف: در هر نوع معامله ای ممکن است وجود داشته باشد.
  • از دست دادن سرمایه: سپرده تریدرها بیمه شده نیست.
  • مدیریت ریسک: شرکت های پراپ قوانین مدیریت ریسک سختگیرانه ای دارند.
  • تقسیم سود: سود میان شرکت پراپ و معامله گر تقسیم می شود.
  • پایش عملکرد: عملکرد معامله گران دائما تحت نظر شرکت پراپ است.

به منظور موفقیت تریدر در همکاری با شرکت های پراپ بهتر است نکات زیر را مد نظر بگیرید:

نکاتی برای همکاری با شرکت‌های پراپ فرم

  • استخدام و ارزیابی: شرکت های پراپ به استخدام تریدرهایی می پردازند که حرفه ای هستند و تجربه بالایی دارند. این شرکت ها برای بررسی توانایی شما فعالیت هایی را برای شما در نظر می گیرند و از این طریق عملکرد شما را ارزیابی می کنند. در صورتی که معامله گر توانست به خوبی مدیریت ریسک انجام دهد، شرکت سرمایه لازم برای ادامه همکاری را در اختیار او قرار می دهد.
  • تخصیص سرمایه: زمانی که تریدر در مرحله ارزیابی سر بلند بیرون می آید، شرکت سرمایه ای را در اختیار او قرار می دهد. معامله گر نیز باید با ارزیابی بازار و الگوریتم های مختلف سعی کند در بازار سرمایه گذاری انجام دهد و سودی که شرکت پراپ مدنظر دارد را به سازمان برساند.
  • مدیریت ریسک: هر شرکت پراپ دارای قوانین و خط مشی است و اصول مدیریت ریسک مشخصی دارد که تمام تریدرهایی که قصد همکاری دارند باید با آن ها آشنایی لازم را پیدا کنند. برخی از این قوانین شامل استاپ لاس لیمیت (stop-loss limits)، حداکثر افت سرمایه و پوزیشن سایز (position-sizing) هستند.
  • تقسیم سود: پیش از شروع معاملات، شرکت و تریدر با هم بر سر سود به توافق می رسند که چه کسی چند درصد سود دریافت می کند.
  • پایش عملکرد: برای این که معامله گران عملکرد درست و رو به بهبودی داشته باشند شرکت های پراپ دائما آن ها را زیر نظر می گیرند. اگر معامله گر عملکرد ضعیفی از خود نشان بدهد، شرکت در صدد کاهش سود و حتی سلب یک سری امتیازات بر می آید.

با وجود این که این نوع معامله نسبت به بقیه معاملات ریسک کمتری دارد اما با تعیین قوانین و خط مشی مشخص شرکت پراپ و معامله گران می توانند از ضررهای ناشی از ریسک های احتمالی جلوگیری کنند.

پراپ تریدینگ (Prop Trading) در بازارهای مالی

ممکن است بپرسید شرکت های پراپ در کدام بازارهای مالی فعالیت و سرمایه گذاری می کنند؟ این شرکت ها روی معامله گران پراپ سرمایه گذاری می کنند و این تریدرها هستند که سرمایه را در بازار های مختلف قرار می دهند و سودآوری می کنند. بازار فارکس، بازار سهام، کالا و آتی از جمله این بازارها هستند.

پراپ تردینگ چگونه کار می کند؟

شرکت پراپ این مراحل را طی می کند:

  1. تریدر حساب باز می کند و پیش از هر چیز باید چند چالش را پشت سر بگذارد تا توانایی او صحت سنجی شود.
  2. پس از تایید و موفقیت در چالش ها، کار خود را شروع می کنند.
  3. شرکت پراپ هم سرمایه توافق شده ای را در اختیار معامله گر قرار می دهد.

این سرمایه تریدرها را قادر می سازد بدون سرمایه هنگفتی از سوی خود به سود کلان برسند و توانایی و مهارت های خود را در این مسیر تقویت کنند.

حساب پراپ فارکس چیست

بازار فارکس با نقدینگی بالا بزرگ ترین بازار مالی جهان است و حساب های فارکس که حساب معامله گر یا تریدر است به شرکت پراپ و تریدر این امکان را می دهد تا به بازار ارز جهانی دست یابند و بر روی جفت های ارز خرید و فروش انجام دهند. حساب پراپ فارکس می تواند توسط بروکرها و موسسات مالی باز شود تا معامله ارز برای اهداف مالی و سودآوری راحت گردد. معامله گر نیز از حساب خود برای انجام معاملات، دسترسی به سرویس های معامله و آموزش های رایگان استفاده می کنند.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

قوانین و شرایط پراپ تریدینگ چیست؟

شرکت هایی که قصد دارند در پراپ تریدینگ فعالیت کنند باید یک سر قوانین و مقرراتی را طی کنند که ثبت قانونی شرکت پراپ یکی از آن ها است. چرا که باید بر فعالیت های شرکت نظارت قانونی صورت بگیرد تا از هرگونه خلاف و پولشویی جلوگیری شود.

یکی دیگر از قوانین پراپ تریدینگ مبارزه با پولشویی و شناسایی مشتریان است. این قوانین به این منظور مهم تلقی می شوند که از پولشویی، فعالیت های مالی تروریستی و جرایم مالی جلوگیری شود.

شرکت های پراپ همچنین باید مدیریت ریسک انجام دهند تا از فعالیت های تردینگ امن اطمینان حاصل کنند. در همین راستا باید استراتژی های مدیریت ریسک کاربردی رو در معاملات اعمال کنند و ریسک های مختلف رو شناسایی، اندازه گیری و به درستی مدیریت کنند.

قانون ولکر (Volcker Rule)

این قانون به این منظور ایجاد شد تا پراپ تریدینگ را از سایر فعالیت های معمولی بانکی جدا کند. چرا که به نظر می رسد معاملات پراپ بانک ها را به ریسک بالایی دچار می کند و سلامت و امنیت سرمایه سپرده گذاران را به خطر می اندازد.

طبق قانون ولکر بانک ها حق دخالت در امور پراپ تریدینگ را ندارند. به این معنی که آن ها نمی توانند در بازارهای مالی با سرمایه خود معامله انجام دهند. به این خاطر این قانون برای بانک ها وضع شده تا از ریسک کردن بیش از حد این موسسات جلوگیری شود و تعارض منافع تا حد امکان کاهش بیابد.

اگر میخواهید قوانین مجموعه پراپ پلاس برای پراپ تریدینگ را ببینید به صفحه “قوانین پراپ تریدینگ” ما مراجعه کنید.

ویژگی های شرکت پراپ معتبر

شرکت های پراپ تریدینگ باید به طور مشخص ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند تا به رشد در معاملات برسند.

ویژگی های شرکت پراپ معتبر

  • سرمایه‌گذاری خصوصی: این شرکت‌ها از سرمایه خود برای معاملات استفاده می‌کنند. به این صورت که معامله گران ماهر را استخدام و آن ها را به چالش می کشند و سپس وارد معاملات بازار می شوند.
  • تخصص و تحلیل عمیق: شرکت‌های پراپ تریدینگ عمدتاً به تحلیل عمیق بازارها و تخصص در زمینه‌های خاص مانند فارکس و سهام می‌پردازند و استراتژی های تریدینگ موثری را شناسایی و اعمال می کنند.
  • فعالیت در بازارهای مختلف: بسیاری از این شرکت‌ها در بازارهای مالی مختلف فعالیت دارند، از جمله بازار سرمایه و بازار فارکس. در این صورت حجم بیشتری از بازار را در دست می گیرند و سود بیشتری نیز نصیب شان می شود.
  • استفاده از فناوری پیشرفته: این شرکت‌ها از فناوری‌های پیشرفته برای اجرای معاملات به صورت سریع و اتوماتیک استفاده می‌کنند. همچنین برای تجزیه بازار معاملات و شناسایی استراتژی کارآمد از ابزارها و تکنولوژی های به روز بهره می گیرند.
  • آموزش و پشتیبانی: برای استخدام تریدرها، شرکت پراپ آموزش های لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد تا سطح مهارت خود را افزایش دهند و قدرت مدیریت ریسک خود را بالا ببرند.
  • ریسک مدیریتی فعال: آن ‌ها دارای سیستم‌های مدیریت ریسک پیشرفته هستند که به آنها کمک می کند تا از ریسک های موجود تا حد امکان دوری کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ 

آینده پراپ تریدینگ

حال که متوجه شدیم پراپ یعنی چی و چه کاربردی دارد، بهتر است با آینده این نوع معامله آشنا شویم. پراپ تریدینگ در سال های اخیر توجه زیادی رو به خود جلب کرده است و انتظار می رود در آینده نیز این روند ادامه پیدا کند. شرکت های پراپ ابزارهای پیشرفته و سرمایه لازم را در اختیار معامله گران قرار داده اند و از آن ها حمایت می کنند تا تعداد تریدرها را افزایش دهند و به سوی خود جذب کنند.

همین افزایش دسترسی به فناوری های پیشرفته برای تجزیه و تحلیل داده ها و بالا بردن سرعت عمل تریدرها است که باعث رشد پراپ تریدینگ شده است. معامله گران ماهر با تجزیه و تحلیل داده ها و الگوریتم ها، الگوها و استراتژی های معاملاتی جدیدی را می یابند و با اعمال آن ها به سود زیاد می رسند.

هر چه تعداد این معامله گران افزایش یابد و شرکت های پراپ بیشتر از این افراد حمایت کند و آموزش های لازم را در اختیارشان قرار دهد بیشتر این بازار رشد خواهد کرد. در نتیجه آینده روشنی برای پراپ تریدینگ (Prop Trading) پیش بینی شده است.

چرا پراپ پلاس را انتخاب کنیم؟

 

 

پراپ پلاس یک شرکت پراپ تریدینگ ایرانی است که در زمینه تامین سرمایه برای معامله‌گران بازار فارکس فعالیت می‌کند. این شرکت با ارائه حساب‌های معاملاتی با سرمایه‌های مختلف، به تریدرها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد، به معامله در بازار فارکس بپردازند، خودشان را محک بزنند و در آخر 80 درصد سودشان را برداشت کنند.

ویژگی‌های کلیدی پراپ پلاس

  • ارائه حساب‌های معاملاتی با سرمایه‌های مختلف: پراپ پلاس حساب‌های معاملاتی را با سرمایه‌های مختلف ارائه می‌دهد تا تریدرها با هر سطح از تجربه و بودجه‌ای بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند و به راحتی ترید را شروع کنند.
  • اولین شرکت دارای حساب های هزار دلاری و دو هزار دلاری: این شرکت اولین پراپ فرم در ایران است که حساب‌های 1K و 2K ارائه می‌دهد تا تریدرها بتوانند با کم‌ترین سرمایه ممکن هم معامله‌گری خودشان را شروع کنند و خودشان را به چالش بکشند.
  • پرداخت سود به صورت هفتگی: پراپ پلاس سودهای شما را به صورت هفتگی در روز شنبه به حساب شما واریز میکند. این امکان به شما اجازه میدهد تا به سرعت از مزایای سرمایه‌گذاری خود در این پلتفرم لذت ببرید و دائماً در کنترل مالی خود باشید.
  • عدم محدودیت در تعداد روز معاملاتی: در این پلتفرم شما میتوانید به راحتی با یک روز معامله، چالش خودتان را پاس کنید و به مراحل بعدی راه پیدا کنید.
  • پنل آنالیز و تحلیل قوی: پراپ پلاس به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از پنل آنالیز و تحلیل قوی آن، به راحتی نقاط قوت و ضعف معاملاتتان را شناسایی کنید و با اطلاعات دقیق و گزارشات جامع تصمیمات هوشمندانه‌تری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید.
  • پشتیبانی عالی: تیم پشتیبانی پراپ پلاس همواره آماده به خدمت به شماست. شما می‌توانید از طریق چت آنلاین سایت یا ادمین تلگرام با پشتیبان‌های ما سریعا ارتباط بگیرید.
  • عدم ممنوعیت ترید در زمان اخبار: این پلتفرم بر خلاف اکثر شرکت‌ها، ترید در زمان اخبار مهم را ممنوع نکرده اما پیشنهاد خود ما این است که در زمان اخبار ترید نکنید.
همین حالا حساب خودت رو بخر

4 نظر در “پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟ مزایا و معایب پراپ تریدینگ

  1. علیرضا ادیب گفت:

    درود خدمت شما
    بسیار مقاله خوبی در مورد پراپ تریدینگ بود ممنونم از شما توضیحات کاملی دادید
    تشکر

    1. amirali M گفت:

      سلام و درود خدمت شما
      خواهش میکنم امیدواریم تونسته باشیم در این مسیر کمکتون کنیم

  2. عزیزی گفت:

    خیلی خوب و جامع توضیح دادید پراپ تریدیگ چیه واقعا متشکرم

    1. amirali M گفت:

      سلام و عرض ادب
      سپاسگزارم از شما بابت ثبت نظرتون سوالی بود در خدمتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده