چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟

در بازارهای مالی مختلف از جمله بازار فارکس ترید بدون سرمایه غیر ممکن به نظر می رسد. اما جالب است بدانید که شما بدون هیچ گونه سرمایه ای می توانید وارد دنیای معاملات در بازارهای مالی شوید و به سود و درآمد نیز برسید.

در این مطلب روش های کاربردی برای تریدر بدون سرمایه در فارکس را بررسی خواهیم کرد و تریدر می تواند با سرمایه کم و حتی بدون هیچ سرمایه ای وارد معاملات شود. در نهایت هم گام های اساسی برای ورود به دنیای تریدر بدون سرمایه اساسی عنوان می شوند تا شما معامله گران آماده تر وارد معاملات و بازارهای مالی شوید.

آیا ترید بدون سرمایه امکان پذیر است؟

بله! شما می توانید بدون هیچ گونه پول و سرمایه ای معاملات خود را شروع کنید. سرمایه زیاد موفقیت شما را در بازارهای مالی و معاملات فارکس تضمین نمی کند. چرا که معامله در هر صورت با ریسک همراه است و نوسانات بازار هم می تواند یا ضرر شما را به همراه داشته باشد یا سود شما را. به همین خاطر اگر توانایی و آموزش لازم ببینید می توانید به معامله گری تبدیل شوید که بدون سرمایه هم می تواند معامله کند و اولویت را در انجام درست معاملات و مدیریت ریسک می گذارد. در نهایت می بینیم معامله گران می توانند با سرمایه کم و حتی بدون سرمایه ترید کنند.

روش های مختلفی هستند که به تریدر امکان ترید بدون سرمایه را می دهند و از تکنیک های مختلف برای افزایش سرمایه استفاده می کنند. اما نکته اینجاست که چه شما سرمایه داشته باشید و چه نداشته باشید نباید بدون آگاهی از روش ها و تکنیک های معاملات وارد تریدینگ شوید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

6 روش کاربردی برای شروع ترید در فارکس بدون سرمایه

هر چند ترید بدون سرمایه شدنی است اما باید آگاه باشید که معامله با سرمایه کم در هر حال چالش هایی را به همراه دارد. پس چطور می شود با این چالش ها رو در رو شد و ترید موفقی را پشت سر گذاشت؟

با استفاده از استراتژی ها و موقعیت های مناسب می توانید چالش ها را پشت سر بگذارید و با سرمایه بسیار کم هم ترید کنید. باید با دقت رویکردی را انتخاب کنید که در راستای اهداف و سبک معاملاتی شما باشد و همچنین پذیرای ترید بدون سرمایه هم باشد.

در اینجا به روش مختلف برای ترید در فارکس بدون سرمایه اشاره کرده ایم:

6 روش کاربردی برای شروع ترید در فارکس بدون سرمایه

 

1. بونوس بدون واریز فارکس

بونوس بدون واریز فارکس که در واقع یکی از روش های تریدر بدون سرمایه است از جمله روش های استانداردهای بونوس است که بروکرها برای جذب مشتری از آن بهره می گیرند. برعکس بقیه بونوس ها نیازی به واریزی تریدر نیست. بلکه معامله گر حساب دارای سرمایه دریافت می کند تا بتواند مسیر تریدینگ خود را آغاز کند. اساسا این حساب ها سرمایه هایی حدود 5 تا 100 دلار دارند.

این روش تریدر بدون سرمایه شرایط خاص خود را، برای مثال حجم مورد نیاز و محدودیت های انصراف دارد. اما از مزیت های روش بونوس بدون واریز فارکس این است که می توانید تریدینگ و معامله گری را بدون ریسک پول واقعی یا سرمایه خود تمرین کنید.

2. مسابقات دمو فارکس

مسابقات دمو فارکس به شما این امکان را می دهد تا در مسابقات تریدینگ شبیه سازی شده با سرمایه مجازی شرکت کنید. البته باید بدانید که از این مسابقه ها پول واقعی ای کسب نمی کنید اما به شما فرصتی عالی داده می شود تا توانایی های خود را تقویت کنید و جوایز نقدی تا 1000-5000 دلار برنده شوید.

البته یکی از معایب روش مسابقات دمو فارکس برای ترید بدون سرمایه و ترید با سرمایه کم، محدودیت در برنده شدن است و برای این که سود واقعی به دست آورید باید به حساب های تریدینگ زنده روی بیاورید.
و از مزیت های مسابقات دمو فارکس هم ریسک پایین آن برای تریدرها است و معامله گرانی که به تازگی وارد پراپ تریدینگ و بازارهای مالی شده اند می توانند از این روش توانایی ها و روش های خود را بسنجند و برای ورود به معاملات واقعی خود را آماده کنند.

3. شغل تریدینگ

کار کردن در شغل تریدینگ در یکی از موسسات مالی یا شرکت های پراپ تریدینگ یکی از بهترین راه ها برای شروع تریدر بدون سرمایه بدون دخالت سرمایه شخصی خودتان است. در این صورت شما یک حقوق پایه دارید و همچنین سهمی از سودی که برای شرکت به ارمغان آورده اید هم به شما تعلق می گیرد.

البته به دست آوردن چنین موقعیتی و داشتن شغل تریدینگ می تواند چالش بر انگیز باشد. چرا که رقابت برای این شغل بالا است و به پیشینه تحصیلی و دانش زیاد و همچنین توانایی تریدینگ حرفه ای نیاز است. و هر کسی توانایی قرار گرفتن در چنین موقعیتی را ندارد.

4. پراپ فرم ها

شرکت های پراپ تریدینگ یا پراپ فرم ها یکی از بهترین روش های ترید بدون سرمایه است که برای معامله گران فرصت مناسبی قرار داده اند تا با سرمایه شرکت معامله کنند و سرمایه خودشان را در معاملات ریسک نکنند. برای مثال بعضی پراپ فرم ها برای حساب 50 هزار دلاری تنها 49 دلار هزینه ثبت نام می گیرند.

این شرکت ها اساسا عملکرد تریدینگ شما را زیر نظر می گیرند و وقتی از توانایی و قابلیت شما مطمئن شوند، سرمایه لازم برای معاملات را در اختیارتان قرار می دهند. همکاری با پراپ فرم ها یکی از روش های به صرفه برای تریدر با سرمایه کم است و معامله گران زیادی در سر تا سر جهان به پراپ فرم های معتبر ملحق می شوند.

در ادامه به بهترین پلتفرم های پراپ به طور مختصر اشاره می کنیم:

  • پراپ پلاس: تنها پراپ فرم ایرانی است که قابل اعتماد، دارای حساب‌های هزار دلاری و دو هزار دلاری، پرداخت سود به صورت هفتگی و کلی امکانات دیگر
  • Traders With Edge: برای تریدرهایی که می خواهند ریسک کنند گزینه مناسبی است و پرداختی آن هم سریع است.
  • TopStep: این پلتفرم نرخ سود بالایی دارد و ابزارهای آموزشی در اختیار معامله گران خود قرار می دهد.
  • SurgeTrader: تریدر می تواند سریعا با حساب های مختلف مشغول به معامله شود و پوشش دارایی بالایی هم دارد.
  • The 5%ers: به معامله گران این امکان را می دهد سریع وارد معاملات شوند و این پلتفرم آپشن های ارزان و فاندینگ فوری به معامله گران خود ارائه می دهد.
  • FTMO: بر بازار فارکس تمرکز دارد ودارای جفت ارزهای اصلی و جفت ارزهای کراس است. از مزیت های آن هم تقسیم سود خوب و لوریج بالا است و عملکرد خوبی از خود در بازار فارکس نشان داده است.

5. برنامه های مشارکتی فارکس

یکی دیگر از روش ها برای تریدر فارکس بدون سرمایه و ورود به این بازار شرکت در برنامه های مشارکتی فارکس است. با معرفی معامله گران جدید به بروکرهای فارکس، به ازای فعالیت های تریدینگ شان کمیسیون دریافت می کنید. با این که این روش سریعا برای شما سرمایه مود نیاز برای معامله را فراهم نمی کند، اما کم کم پول مورد نیاز خود را با ایجاد شبکه ای از افراد جمع آوری می کنید.

6. کپی تریدینگ

به کمک کپی تریدینگ می توانید ترید بدون سرمایه انجام دهید. در این روش تریدرها ترید معامله گران دیگر را کپی می کند. البته از تریدرهایی که حرفه ای و تجربه بالاتری داشته باشند. وقتی بروکر فارکس از این روش حمایت کند، نرم افزار کپی تریدینگ در اختیار شما قرار می دهد و وقتی تریدر واقع معامله ای انجام دهد، این معامله برای شما هم اتفاق می افتد و شما نیز مانند تریدر واقعی به همان سود و زیان می رسید.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

بیشتر بخوانید: حداقل سرمایه برای شروع ترید در فارکس (2024)

شش قدم برای ترید بدون هیچ گونه سرمایه

در ادامه به 6 قدمی که باید در راستای تریدر با سرمایه کم بردارید اشاره می کنیم و به بررسی آن ها می پردازیم.

شش قدم برای ترید بدون هیچ گونه سرمایه

قدم اول: یادگیری تریدینگ و استراتژی های فارکس

اولین کاری که در مسیر ترید بدون سرمایه انجام می دهید باید یادگیری عمیق فارکس تریدینگ باشد. در خصوص عملکرد بازار، جفت ارزها و عواملی که بر نرخ ارزها تاثیر می گذارند، مطالعه لازم را داشته باشید. وقت بگذارید و استراتژی های مختلف معاملاتی را بیاموزید. تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندمنتال و تکنیک های مدیریت ریسک از جمله این استراتژی ها هستند. می توانید از دوره ها های آنلاین، کتاب ها و منابع آموزشی مختلف استفاده کنید و دانش خود را تا جای ممکن بالا ببرید و سپس قدم های بعدی را بردارید.

قدم دوم: با حساب دمو تمرین کنید

حساب معاملاتی دمو باز کنید. اما توجه کنید که پراپ فرم یا بروکر معتبر را انتخاب کنید. حساب دمو به شما این امکان را می دهد تا با سرمایه مجازی و در همان شرایط واقعی بازار معامله کنید. تا جایی که می توانید در این حساب وقت کافی را بگذارید و قابلیت های و توانایی های خود را تقویت کنید و سبک معاملاتی و استراتژی های تریدینگ خود را بیابید. هدف از این حساب دمو به دست آوردن عملکردی پایدار در این حساب است تا بتوان گفت شما آماده ورود به تریدینگ زنده هستید.

قدم سوم: روش های مختلف را از منابع مختلف بیابید

تحقیق کنید، بگردید و آپشن ها و روش های مختلف را برای ترید بدون سرمایه خود پیدا کنید. از منابع مختلف برای پیدا کردن بروکرهایی که بونوس بدون واریز ارائه می دهند یا شرکت های پراپ تریدینگی که برنامه های ارزیابی تهیه می کنند استفاده کنید. با دقت شرایط و ضوابط هر روش را مطالعه کنید تا از هم سو بودن آن با اهداف خود اطمینان حاصل کنید.

قدم چهارم: صبور باشید و پافشاری کنید

تریدینگ فرایندی است که باید دائما در آن یاد بگیرید و آموخته شوید. پس عجله نکنید و سریعا خود را در دل معاملات زنده نیندازید؛ مگر اینکه از توانایی و استراتژی تان مطمئن شده باشید. البته طبیعی است که گاهی ضرر کنید یا سود زیادی به دست نیاورید؛ این طبیعت معاملات در بازار است. به هر باخت به عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود رویکردتان نگاه کنید. صبوری کنید و برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای پافشاری و تحمل کنید.

قدم پنجم: با بونوس بدون واریز و برنامه ارزیابی شروع کنید

حال که توانایی های خود را شناختید و به اندازه کافی با حساب دمو تمرین کردید، وقت ترید بدون سرمایه یا ترید با سرمایه کم است. از بونوس بدون واریزی که بروکرهای فارکس عرضه می کند استفاده کنید یا این که به سراغ برنامه های ارزیابی شرکت های پراپ تریدینگ بروید. این روش ها به شما کمک می کنه سرمایه اولیه کافی برای معاملات را به دست آورید و پول خود را ریسک نکنید. البته مطمئن شوید که تمام پیش نیاز ها و ضوابط را مطالعه کنید و آگاهانه این کار را انجام دهید.

قدم ششم: دائما یاد بگیرید و مطالعه داشته باشید

بازار فارکس بازاری پویا و فعال است و آگاهی از تغییرات بازار و استراتژی های جدید امری ضروری محسوب می شود. پس سعی کنید خود را آگاه از شرایط نگه دارید و مطالعه لازم را داشته باشید. می توانید به گروه های تریدینگ آنلاین ملحق شوید و ایده ها و تجربیات خود را با هم به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین سبک‌های ترید و معاملاتی در بازار فارکس

مزایای شروع ترید بدون سرمایه

ترید با سرمایه کم یا بدون سرمایه به نوبه خود مزایای زیادی را برای معامله گران به دنبال دارد.

مزایای شروع ترید بدون سرمایه

– بهبود مهارت ها

یکی از مهم ترین مزیت های ترید بدون سرمایه ایجاد فرصتی مناسب برای تریدرها در تقویت مهارت های خود است. چرا که تقویت این مهارت ها موفقیت شما را در بازار های مختلف از جمله فارکس افزایش می دهد. با ترید در فارکس بدون سرمایه می توانید تجربه خوبی را در معاملات به دست آورید، ترندهای بازار را تحلیل کنید و ریسک های بازار را مدیریت کنید. این ها همه را نیز بدون ریسک کردن سرمایه خودتان انجام می دهید.

– آزمودن استراتژی

ترید بدون سرمایه پلتفرم مناسبی را برای آزمودن و بهبود استراتژی های معاملاتی ایجاد می کند. ایجاد استراتژی سودآور به تحلیل و آزمون و خطای زیاد احتیاج دارد که هم زمان و انرژی زیاد نیاز دارد و هم ممکن است هزینه بر باشد. پس با تریدر با سرمایه شما این امکان را دارید تمام این استراتژی ها را تست کرده و بهترین را برای معاملات زنده انتخاب و اعمال کنید.

– مدیریت ریسک

تمرین مدیریت ریسک از جمله مهم ترین مراحل برای هر تریدری است. اگر نتوانید به درستی و اصولی ریسک های موجود در معاملات را مدیریت کنید، سرمایه خود را از دست می دهید یا سود بسیار ناچیز به دست می آورید. اما تریدر بدون سرمایه موقعیتی را برای معامله گران به وجود می آورد که مدیریت چنین ریسک هایی را فرا بگیرند و با آگاهی کامل وارد معاملات زنده شوند. حد ضرر و پوزیشن سایزینگ نمونه هایی از استراتژی های مدیریت ریسکی هستند که تریدر باید فرا بگیرد.

– کنترل احساسات و پایداری روانی

فارکس تریدینگ می تواند از لحاظ روانی معامله گران را به شدت تحت تاثیر قرار دهد؛ به ویژه وقتی از پول واقعی صحبت به میان باشد. ترید بدون سرمایه راه شروعی برای تریدرها است تا توانایی کنترل روانی و احساسات خود را به دست آورند بدون آن که سرمایه آن ها به خطر بیفتد. احساساتی مثل ترس، حرص و عجول بودن می تواند بر تصمیمات شما تاثیر منفی بگذارد و باعث از دست دادن سرمایه شود. اما با استفاده از روش ترید بدون سرمایه مثل بونوس بدون نیاز به واریز، معامله گران می توانند این احساسات را کنترل و تمرین کنند.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

بیشتر بخوانید: چگونه به یک تریدر (معامله گر) حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

ترید با سرمایه شخصی بهتر است یا بدون سرمایه

در هر صورت چه تریدر بدون سرمایه انجام داده باشید چه با سرمایه شخصی، با چالش های فراوانی هم رو به رو شده اید. هر یک مشکلات و مزیت خود را دارند. ترید در هر دو حالت به درک شخصی و کنترل احساسات شما باز می گردد که این ها از بزرگ ترین چالش ها در هر مسیری هستند. دشمن شما بازار نیست؛ بلکه خود شما هستید!

زمانی که سرمایه دیگران را مدیریت می کنید، نه تنها احساسات خود شما درگیر است بلکه احساسات سرمایه گذار هم چالشی را برای شما به همراه دارد. اگر بحث سرمایه زیادی را باید مدیریت کنید که برای بروکر یا موسسه مالی دیگری است ضرر شما تاثیر بزرگ تر و احساسات بیشتری را درگیر می کند. اما باید بدانید که بیشتر اوقات ترید بدون سرمایه شخصی است شما را آماده می کند توانایی ها و مهارت هایتان را تقویت کنید و دست پر وارد معاملات بزرگ شوید.

پس بهتر است خود را از اخبار و تغییرات بازار آگاه نگه دارید و مدیریت ریسک و احساسات را فرا گیرید. چرا که هر نوع معامله این ها به کمک شما می آیند.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

سوالات متداول ترید بدون سرمایه

در ادامه به سوالات پرتکرار در زمینه ترید در فارکس بدون سرمایه پاسخ می دهیم.

1. برای شروع تریدینگ چقدر سرمایه نیاز است؟

حداقل سرمایه ای که برای شروع فارکس تریدینگ نیاز است کاملا به بروکر یا پراپ فرمی که انتخاب می کنید بستگی دارد. معمولا این هزینه از 10 دلار تا 100 دلار تخمین زده می شود.

2. آیا با تریدینگ یک شبه پولدار می شویم؟

خیر! فارکس تریدینگ راهی نیست که بخواهید یک شبه در آن به سود کلان برسید. فعالیتی ریسکی محسوب می شود و باید با برنامه و صبر پیش بروید. اگر دقت لازم را به کار نبرید، ممکن است تمام پول خود را از دست بدهید. البته منابع آنلاین فراوانی هم موجود است که جلوی این ضرر را می تواند بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست؟ همه چیز در مورد Prop Trading

سخن آخر

ترید بدون سرمایه از جمله ایمن ترین و بهترین راه ها برای تریدرهایی است که می خواهند تازه وارد بازار مالی از جمله فارکس شوند یا تریدرهایی که می خواهد از ترید در فارکس بدون سرمایه برای تقویت استراتژی هایشان استفاده کنند. در این مطلب به چگونگی تریدر بدون سرمایه پرداختیم و بهترین روش های ترید با سرمایه کم را عنوان و بررسی کردیم.

8 نظر در “چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

  1. سامانی گفت:

    پراپ تریدینگ ها خیلی کمک میکنن تا بدون سرمایه یا سرمایه خیلی خیلی کم ترید کردن و تمرین کنید و سود کنید روش
    خیلی مقاله خوبی بود و کامل توضیح دادید متشکرم ازتون

    1. amirali M گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله شرکت های پراپ واقعا در انیکه بدون سرمایه ترید رو تمرین کنید و سود کنید کمک میکنن
      ممنون از ثبت نظرتون

  2. مرضیه گفت:

    راه های ترید بدون سرمایه اولیه رو توضیح دادید که گفتیش یکیش استفاده از پراپ فرم ها هستش
    میخواستم بدونم چجوری میشه از شما حساب گرفت؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      بله درسته پراپ فرم ها با مبلغ خیلی کم بهتون حساب هایی با مبالغ بالا میدن
      شما اول در سایت ثبت نام کنید بعد روی دکمه چالش ها کلیک کنید چالش مد نظرتون رو انتخاب کنید و پس از پرداخت میتونید از حساب استفاده کنید

  3. حسن شکری گفت:

    اگه میخواید بدون سرمایه ترید کنید پیشنهاد میکنم از پراپ ها استفاده کنید خیلی کمک کننده هستند و درصد خوبی از سود رو بهتون میدن

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      ممنون از ثبت نظرتون

  4. امیررضا صداقتی گفت:

    من از پراپ فرم شما استفاده کردم واقعا با سرمایه خیلی کم و تقیبا بدون سرمایه تونستم ترید کنم ممنونم ازتون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خوشحالیم که اینو میشنویم امیدوارم بتونیم بازم همراهیتون کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده