چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

نکات مهم پاس کردن و قبولی چالش های پراپ

در دنیای تجارت، شرکت‌ پراپ فرصت سودآوری را به تریدر های با استعداد ارائه می‌ دهند تا به یک معامله گر ماهر تبدیل شوند. با این حال، مسیر تبدیل شدن به یک معامله گر موفق بدون چالش نیست و عبور از این چالش ها می تواند بسیار دلهره آور باشد و نیازمند تلاش و فداکاری زیادی باشد. در واقع ابتدا باید یک چالش تجاری سخت را پشت سر بگذارید که مهارت ها و نظم شما آزمایش شود سپس می توانید به یک پراپ فرم بپیوندید. در ادامه همه چیزهایی را که باید در مورد چالش شرکت پراپ تریدینگ و این که چگونه می توانید با موفقیت از آن عبور کنید، صحبت خواهیم کرد.

چالش های پراپ تریدینگ چیست؟

چالش شرکت پراپ فرم یک فرآیند ارزیابی است که توسط شرکت‌ های پراپ برای ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌ های معامله‌گران بالقوه استفاده می‌ شود. که شامل کامل کردن مجموعه ای از وظایف یا رعایت معیارهای خاص تعیین شده در یک بازه زمانی معین است. هدف از این چالش ها شناسایی معامله گرانی است که پتانسیل و توانایی کسب سود و موفقیت در بلندمدت را دارند.

این چالش ها اغلب شامل رسیدن به اهداف سود معین است در حالی که ریسک در مقدار مشخصی باقی می مانند. آیا گذر از چالش‌ های شرکت پراپ سخت است؟ در حالی که سختی آن بسته به مهارت و تجربه فرد متفاوت است، باید گفت که این چالش ها برای آزمایش کامل مهارت های معاملاتی شما طراحی شده اند. با این حال، با آماده‌سازی، استراتژی‌ ها و طرز فکر مناسب، می‌توانید شانس خود را برای عبور از چالش شرکت پراپ افزایش دهید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

آشنایی با شرکت های پراپ و انتخاب یک شرکت مناسب

شرکت‌ های پراپ، شرکت‌ های مالی تخصصی هستند که سرمایه خود را به معامله‌ گران برای تجارت در بازارهای مالی اختصاص می‌ دهند. انتخاب شرکت مناسب برای گذر از چالش های شرکت پراپ بسیار مهم است و معیارهای انتخاب باید شامل شهرت شرکت، تخصیص سرمایه، سیاست های مدیریت ریسک، برنامه های آموزشی و ابزارهای فناورانه ارائه شده باشد.

شرکت های پراپ از حساب های آزمایشی استفاده می کنند و اکثر شرکت‌های سازنده از حساب‌ های آزمایشی یا محیط‌ های معاملاتی شبیه‌سازی شده، به‌ ویژه در مراحل ارزیابی خود استفاده می‌ کنند. این حساب ها محیطی بدون ریسک را فراهم کرده که در آن شرکت می تواند سطح مهارت یک معامله گر را ارزیابی کند و معامله گر می تواند استراتژی های خود را تمرین کند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

آماده شدن برای چالش پراپ

قبل از شروع چالش ، آماده سازی برای روبرو شدن با این چالش ها ضروری است و شامل درک قوانین چالش، تنظیم محیط معاملاتی و توسعه یک برنامه معاملاتی قوی است. می توان از منابع آموزشی و توصیه‌ های موجود به‌ صورت آنلاین و یا از شرکت پیشگام انتخابی خود برای افزایش دانش و مهارت‌های خود استفاده کنید. طرح استراتژی معاملاتی شامل شرایط ورود و خروج از معاملات، قوانین مدیریت ریسک و اهداف معاملات روزانه یا هفتگی مشخص است.

نکات پاس کردن چالش پراپ

هر شرکتی ممکن است مجموعه قوانین و الزامات خاص خود را برای چالش خود تعیین کند. قبل از شروع، خواندن و درک قوانین چالش پراپ تریدینگ به شما کمک می کند آماده شوید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. با این حال، برخی از قوانین رایج که اکثر شرکت‌ های تولیدی از آن ها پیروی می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • حداقل مقدار حساب: بیشتر شرکت‌ های تجاری از معامله‌ گران می‌ خواهند که با سرمایه کم شروع کنند.
  • بازه زمانی: به معامله گران یک محدوده زمان مشخص برای تکمیل چالش داده می شود که معمولا بین 30 تا 60 روز است.
  • هدف سود: معامله گران باید به هدف سود تعیین شده در بازه زمانی مشخص شده برسند تا از چالش عبور کنند.
  • مدیریت ریسک: معامله گران باید قوانین سختگیرانه مدیریت ریسک را رعایت کنند و از درصد معین تعریف شده عبور نکنند.
  • سبک معاملاتی: برخی از شرکت‌ های پراپ تریدینگ ممکن است استراتژی‌ های معاملاتی خاصی داشته باشند که معامله‌ گران موظف اند در طول چالش از آن ها پیروی کنند.
ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ ها در سال 2024 که باید بشناسید

ترفند قبولی در چالش پراپ تریدینگ

چند درصد از مردم چالش‌های پراپ تریدینگ را پشت سر می‌گذارند؟ این می تواند در بین شرکت ها متفاوت باشد و به مهارت و آمادگی معامله گران بستگی دارد. حال ممکن است بپرسید: چگونه پراپ را پاس کنیم؟ برای کسب موفقیت می توانید طبق مهارت های زیر پیش بروید:

ترفند قبولی در چالش پراپ تریدینگ

  • مهارت های تجزیه و تحلیل فنی: برای عبور از چالش های پراپ فرم ها درک و تحلیل فنی بسیار مهم است. که شامل تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت، شناسایی الگوها و استفاده از شاخص‌ های فنی برای پیش‌بینی حرکات قیمت در آینده است. توسعه این مجموعه مهارت به شما این امکان را می دهد تصمیمات آگاهانه بگیرید و نقاط ورود و خروج بهینه را برای معاملات خود شناسایی کنید.
  • مهارت‌ های مدیریت ریسک: تجارت موفق به مدیریت ریسک موثر بستگی دارد. درک مفاهیمی مانند اندازه موقعیت، سفارشات توقف ضرر و نسبت ریسک به پاداش و به کارگیری موثر آن ها می تواند از شما در برابر ضررهای شدید محافظت کند و شانس شما را برای عبور از چالش افزایش دهد.
  • کنترل و انضباط عاطفی: تجارت می تواند یک چالش پر فراز و نشیب روانی باشد. توانایی شما برای حفظ نظم، مدیریت احساسات و پایبندی به برنامه معاملاتی خود، عامل تعیین کننده مهمی در موفقیت شما در معاملات تجاری است.
  • شناخت بازارها و ابزارهای مالی: درک گسترده بازارهای مالی، طبقات مختلف دارایی و ابزارهای مالی مختلفی که شما معامله خواهید کرد، مهم است. این دانش زمینه را برای تصمیمات معاملاتی شما فراهم می کند و به شما امکان می دهد تا پویایی بازار را به طور موثرتری هدایت کنید.
  • استراتژی مناسب: یکی از مهم‌ ترین جنبه‌ های عبور از یک چالش پراپ فرم، داشتن استراتژی معاملاتی کاملاً تعریف شده است. استراتژی معاملاتی مجموعه ای از قوانین است که فرآیند تصمیم گیری شما را در بازار هدایت می کند.
  • شروع با چالش کوچک: ممکن است وسوسه شوید با چالش های بزرگ‌ تر شروع کنید؛ زیرا مبلغ بالاتری از پراپ دریافت کرده و سود بیشتری خواهید داشت. با این حال بهتر است با چالش کوچک شروع کنید تا ریسک بالایی نداشته باشید خصوصا اگر معامله گر مبتدی هستید سپس میتوانید به تدریج چالش ها بزرگ تری داشته باشید.
  • صبور بودن: بسیاری از معامله گران در این چالش شکست می خورند؛ زیرا سعی می کنند خیلی سریع به هدف سود برسند و در نهایت ریسک های غیرضروری را متحمل می شوند. ضروری است که برای این کار وقت بگذارید و به تدریج به هدف خود برسید.
  • ارزهای مرتبط را معامله نکنید: ارزهای مرتبط می توانند نتایج معاملات را ویران کنند، اگر یکی از این ارزها را خرید کنید، ممکن است با طرح معاملاتی شما مطابقت داشته باشد و در محدوده ریسک شما قرار گیرد. با این حال، اگر هر دو را خرید کنید، ممکن است ضرر نسبتاً قابل توجهی در یک روز متحمل شوید. البته این می تواند برعکس عمل کند و سودهای کلانی برای معامله گران ایجاد کند اما ریسک کمتر همیشه بهتر است.
  • مقیاس به موقعیت: مقیاس بندی در موقعیت ها یک تکنیک معاملاتی نسبتاً پیشرفته است، اما معمولاً نتایج عالی برای معامله گران پراپ تریدینگ به همراه دارد. معمولاً شامل وارد شدن به یک موقعیت معاملاتی با مقدار کمی ریسک است، سپس ضرر خود را به نقطه سر به سر می برد. پس از رسیدن به نقطه سر به سر، وارد موقعیت دیگری شده و ریسک بیشتری را به جدول اضافه می کند. این به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از نظر تئوری، سود بیشتری از معاملات برنده را بدون نیاز به ریسک اضافی دریافت کنند.
  • در زمان رویدادهای خبری تاثیرگذار معامله نکنید: رویدادهای خبری با تاثیر بالا می تواند نقش بزرگی در تعیین حرکت قیمت در بازار ایفا کند. مشکل رویدادهای خبری با تاثیرگذاری بالا این است که آن ها می توانند لغزش نسبتاً زیادی را در بازارها ایجاد کنند. معامله‌گران به دلیل کمبود نقدینگی در جریان این حرکت‌های سریع قیمت ناشی از رویدادهای خبری، سه برابر ارزش توقف ضرر واقعی خود را از دست می‌دهند.
با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ

نتیجه گیری

گذراندن یک چالش پراپ تریدینگ مستلزم ترکیبی از مهارت ها، دانش و نظم و انضباط است حتی بعد از اینکه چالش خود را پشت سر گذاشتید، سفر به پایان نمی رسد. پراپ تریدینگ حوزه ای است که یادگیری و بهبود مستمر در آن بسیار مهم است. همگام شدن با اخبار بازار، تجزیه و تحلیل معاملات خود، درس گرفتن از اشتباهات و تطبیق استراتژی های خود بر این اساس می تواند به شما کمک کند در دراز مدت موفق باشید.

سوالات متداول

1. چالش های پراپ تریدینگ چیست؟

چالش شرکت پراپ فرم یک فرآیند ارزیابی است که توسط شرکت‌ های پراپ برای ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌ های معامله‌گران بالقوه استفاده می‌ شود. که شامل کامل کردن مجموعه ای از وظایف یا رعایت معیارهای خاص تعیین شده در یک بازه زمانی معین است. هدف از این چالش ها شناسایی معامله گرانی است که پتانسیل و توانایی کسب سود و موفقیت در بلندمدت را دارند.

2. نکات پاس کردن چالش پراپ چیست؟

هر شرکتی ممکن است مجموعه قوانین و الزامات خاص خود را برای چالش خود تعیین کند. قبل از شروع، خواندن و درک قوانین چالش پراپ تریدینگ به شما کمک می کند آماده شوید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

8 نظر در “نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

  1. احمدی گفت:

    خیلی نکات کاربردی و مفیدی برای قبولی در چالش های پراپ تریدینگ رو گفتید فقط اگه نکات بیشتری رو ارائه میدادید بهتر بود سپاسگزارم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خوشحالیم که در کنارتونیم

  2. احمدی گفت:

    استراتژی پاس کردن پراپ خوبی رو گفتید واقعا متشکر از شما بابت مقاله خوبتون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم ممنونیم از شما بابت ثبت نظرتون

  3. saman گفت:

    خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون نکات و ترفندهای خوبی برای پاس کردن چالش پراپ ها گفتید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم ممنون از شما بابت ثبت نظرتون

  4. آرمین حسنی گفت:

    چالش های پراپ تریدینگ رو میشه با همین روش ها پاس کرد ولی بعضی شرکت ها هستن که چالش هاشون جوریه که تریدر نتونه پاس کنه کلا

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      بله درسته در انتخاب شرکت پراپ باید تحقیق کنید قوانینش رو کامل بخونید تا ببینید میتونید چالش هاشو پاس کنید یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده