چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

همگی ما با این موضوع موافق هستیم که عادت ها و روتین تریدرها در موفقیت یا شکست آن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. شما به عنوان یک تریدر موفق باید روتین تریدرینگ ماهانه بسیار منظم و قوی داشته باشید تا به موفقیت و سود برسید.

و اما سوال اینجا ست: روتین تریدرهای (معامله گران) موفق چگونه است و چه تفاوتی با بقیه تریدرها دارد؟ جالب است بدانید این روتین و عادت ها چیزی نیست که نتوانید انجام دهید و با طی کردن یک سری نکات و قدم ها می توانید به یک تریدر موفق تبدیل شوید.

در ادامه پراپ پلاس برای شما 8 روتین تریدرها را آورده که می توانید با رجوع به آن ها و انجام این روتین ها به معامله گری موفق تبدیل شوید که سود زیادی در معاملات خود به دست می آورد.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

8 روتین ماهانه تریدرها

داشتن برنامه و پایبند بودن به آن شما را به موفقیت در معاملاتتان و در بازار مالی نزدیک تر می کند. این 8 روتین تریدینگ را در معاملات خود قرار دهید و به معامله گری موفق تبدیل شوید.

8 روتین ماهانه تریدرها

1. برنامه ریزی کنید.

شما چند تا تریدر موفق سراغ دارید که 12 از خواب بیدار شود و غذای خود را بخورد و سر حوصله پای چند معامله بنشینند و میلیاردر شوند؟ مطمئنا اگر این طور بود خیلی خوب بود! اما چنین چیزی وجود ندارد و تریدهای موفق در طول روز برنامه ریزی می کنند و روتین تریدینگ برای روز، هفته و ماه خود می چینند.

نمی گوییم زود بیدار شدن رمز موفقیت است اما باید به شرایط بازار نگاه کنید و تایم طلایی خود را در نظر بگیرید و برای تریدینگ خود وقت بگذارید و با برنامه پیش بروید. پس اولین قدم برای موفقیت در تریدرینگ روتین تریدها است که آن ها را به سمت پیشرفت در معاملات می کشاند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه کمکی به تریدرها میکند؟

2. اخبار مهم ماه را دنبال کنید و تحقیق کنید.

تحقیق کردن بخش مهمی از روتین معامله گر است و حقیقت این است که شما حتی برای خریدن یک جفت جوراب هم نمی روید بدون خواندن نظرات بقیه یا توضیحات آن جوراب، آن را بخرید! چه برسد به این که بدون تحقیق و آگاهی از اخبار وارد معاملاتی شوید که بحث سرمایه زیاد و درآمد شما وسط باشد.

هنگام تحقیق کردن و خواندن اخبار هم به هر نوشته ای اطمینان نکنید. کمی به چیزی که می بینید و می خوانید فکر کنید و سعی کنید یا از یک متخصص در تحلیل های خود استفاده کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. تحقیق کردن را به روتین تریدینگ ماهانه خود اضافه کنید و تفاوتی که در تریدینگ شما ایجاد می کند را ببینید.

3. یادگیری را فراموش نکنید.

قدرت در یادگیری است. چه در تریدینگ چه در هر حوزه دیگری باید دائما در حال یادگیری باشید و دانش خود را افزایش دهید. در چالش های مختلف معاملاتی شرکت کنید و تجربه کسب کنید و مهارت های مختلف را بیاموزید و این را در روتین تریدینگ خود داشته باشید.

در روتین تریدها باید یادگیری نکات در بحث اقتصادی، رویدادهای جهان و نحوه عملکرد کسب و کار قرار بگیرد. هر چه قدر این دانش بیشتر شود، مهارت تریدینگ و موفقیت شما در معاملات هم بیشتر می شود.

 

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی شکست معامله گران (تریدرهای) تازه وارد

4. تریدرهای موفق را دنبال کنید.

تریدرهای موفق حوزه خود را بشناسید و سعی کنید عملکرد آن ها را زیر نظر بگیرید. ببینید روتین تریدینگ آن ها چیست و از آن ها درس بگیرید. روتین تریدرها باید زمانی داشته باشد تا تریدرهای موفق و عملکردشان را مطالعه کند و ایده ای برای بهبود سبک معاملاتی آن ها داشته باشد.

5. عملکرد خود را بررسی کنید.

در روتین تریدینگ ماهانه خود حتما زمانی را برای بررسی عملکرد خود در تریدینگ بگذارید. با دید باز و موشکافانه به نحوه کارکرد خود نگاه کنید و از خود بپرسید: الان دارم چه کار می کنم؟ چه چیزی را دارم اشتباه انجام می دهم؟ چه چیزی را می توانم بهتر انجام دهم؟

تحلیل عملکرد خود به تریدرها کمک می کند دائما در حال بهبود سبک و استراتژی های معاملاتی خود باشند و نقاط قوت خود را تقویت کنند. همچنین نقاط ضعفی که ممکن است در نهایت در معاملات به ضرر شما باشد را می یابید و در صدد رفع آن ها باشید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

6. به خود استراحت دهید.

نیازی نیست دائما در حال ترید کردن باشید! گاهی نیازی است از کار دور شوید و به ذهنتان استراحت دهید تا با قدرت بیشتری به معاملات برگردید. درست است همیشه چیزی است برای یاد گرفتن و معامله ای است برای انجام دادن. اما اگر به خودتان استراحت ندهید، به مرور کیفیت عملکردتان هم کاهش پیدا می کند و در نتیجه نمی توانید آن طور که باید به موفیقت برسید. پس استراحت یکی دو روزه را می توانید در روتین تریدینگ خود قرار دهید.

7. ساختار ماهانه چارت را بررسی کن.

وقتی چارت ها در روتین تریدرها قرار بگیرد به آن ها کمک می کند تا راحت تر و سریع تر بازار را بخوانند و تحلیل کنند و بر اساس داده هایی که از ساختار ماهانه چارت ها به دست می آورند می توانند تصمیمات مطمئن تری در تریدینگ خود و معاملات اعمال کنند. باید بدانید که هر چارت هم ویژگی های خاص خود را دارد و برای موارد مختلف می توان از هر کدام استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به یک تریدر حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

8. اهداف منطقی را در نظر بگیرید.

اهدافی که برای معاملات تعیین می کنید چه قدر قابل دسترسی هستند؟ تمام شرایط در بازار و تجربه خود را در نظر بگیرید و اهدافی را مشخص و دنبال کنید که می دانید منطقی هستند و قابل دسترسی هستند. قرار دادن اهداف منطقی در روتین تریدینگ تان به شما در رسیدن به سود بیشتر و موفقیت کمک می کند.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

نتیجه گیری

شما به عنوان تریدر باید روتین تریدینگ داشته باشید و یک سری مسائل را در معاملات خود رعایت کنید و آن ها را به عادت تبدیل کنید. روتین تریدرها می تواند از تعیین هدف در تریدینگ و بررسی عملکرد خود و تریدرهای موفق باشد تا تحقیق در مورد بازار و دنبال کردن اخبار روز دنیا. در تریدینگ مهم داشتن برنامه و روتین و استمرار در پایبندی به آن است. هر چه بیشتر با برنامه پیش بروید بیشتر به موفقیت نزدیک می شوید.

2 نظر در “روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

  1. فاطمه گفت:

    مچکرم از شما

    1. amirali M گفت:

      خواهش میکنم
      ممنون از ثبت نظرتون 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده