حداقل سرمایه برای شروع ترید در فارکس (2024)

حداقل سرمایه برای شروع ترید در فارکس

معامله در بازارهای فارکس به مهارت، صبر، توانایی زیاد در یادگیری و درس گرفتن از اشتباهات خود وابسته است و این موضوع باعث می ‌شود حتی معامله گران حرفه ای نیز گاهی اشتباه کنند. جذابیت معاملات فارکس، شروع بدون سرمایه بالای آن است و با حداقل سرمایه برای ترید فارکس می توان شروع به معامله کرد. هدف در این معاملات امتحان کردن استراتژی های مختلف، برای رسیدن به سود موردنظر نسبت به سرمایه ای که داریم هست. به همین دلیل ما در این مقاله، به تعریف و ایده‌ های امکان پذیر حداقل سرمایه برای ترید فارکس اشاره می کنیم.

آیا برای شروع معاملات فارکس به سرمایه نیاز هست؟

برای شروع هر نوع معامله ای، از جمله فارکس، به مقداری سرمایه نیاز است؛ اما اگر می خواهید در فارکس معامله کنید به سرمایه زیادی نیاز ندارید و کارتان با حداقل سرمایه برای ترید فارکس راه می افتد. شما می توانید محافظه کارانه عمل کرده و با مقدار کمی حتی با چند صد دلار شروع کنید. به همین دلیل اکثر تریدرها با حداقل سرمایه وارد بازار می شوند تا ریسک زیادی را در سرمایه گذاری بر روی سود یا زیان های خود نداشته باشند.

میزان سرمایه ای که تریدرها در اختیار دارند بر توانایی آنها در کسب سود تأثیر می گذارد. توانایی تریدر برای قرار دادن سرمایه بیشتر برای کار و تکرار معاملات سودمند چیزی است که تفاوت تریدر حرفه ای را نسبت به تازه کارها نشان می دهد. با این حال، میزان سرمایه مورد نیاز یک تریدر بسیار متفاوت است.

البته شما میتوانید با سرمایه کم یک حساب پراپ از پراپ فرم ها تهیه کنید و ترید را شروع کنید.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

سرمایه اولیه برای ترید در فارکس

پاسخ تا حد زیادی به نحوه شروع تریدر بستگی دارد در ادامه عوامل مؤثر در سرمایه اولیه برای ترید در فارکس را توضیح می دهیم.

– یادگیری ترید

اول باید دقت داشت که روش های مختلفی برای یادگیری ترید کردن وجود دارد: یادگیری از طریق کلاس ها، یادگیری از طریق مربیان، یادگیری بصورت خودآموز یا ترکیبی از این سه روش همه ی این ها روی سرمایه کافی برای ترید تأثیر می ‌گذارند. کلاس ها و مربیان زیادی وجود دارد که به ازای آموزش هزینه ای دریافت می کنند.

مزیت این دو مسیر نسبت به خودآموزی این است که یک کلاس با آموزش خوب یا یک مربی عالی می تواند به طور قابل توجهی شما را در مدت زمان بسیار کوتاه تری به سمت سودآوری هدایت کند. اما نکته منفی این روش ها هزینه اولیه آن است که بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید می تواند از چند صد تا چند هزار دلار متغیر باشد. برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این معاملات شده اند، پول مورد نیاز برای خرید این برنامه ها در دسترس نیست.

خبر خوب برای آن دسته از افرادی که نمی توانند پول خود را برای آموزش بدهند این است که بیشتر اطلاعاتی را که برای شروع نیاز دارند را می توانند به صورت رایگان در اینترنت از طریق انجمن ها، کارگزاران، مقالات و وب سایت های مختلفی پیدا کنند. تا زمانی که نظم و انضباط داشته باشند و بر روی یادگیری بازار متمرکز شده باشند، شانس موفقیت شان به طور تصاعدی افزایش می یابد و می توانند با حداقل سرمایه برای ترید فارکس شروع کنند.

– ابزارهای مورد نیاز

شما در بازارها به ابزارهای خاصی مانند فید خبری یا نرم افزار نمودار نیاز دارید که به ازای دریافت آن ها مبلغی را می پردازید. البته باید گفت اکثر بسته های نموداری که با پلتفرم معاملاتی شرکت پراپ شما ارائه می شوند کافی هستند. اما برای کسانی که به نشانگرهای خاص یا عملکرد بهتر نیاز دارند، نرم افزار نمودار رده بالاتر می تواند از حدود 100 دلار در ماه شروع شود.

احتمالا شما به این نوع از اخبار در میلی ثانیه یا حتی قبل از انتشار آن نیاز دارید. فیدهای فوری و دقیق اخبار از چند صد تا چند هزار دلار در ماه است. می‌ توانید یک فید خبری رایگان از شرکت پراپ فارکس خود دریافت کنید، اما برای برخی، این دو ثانیه اضافی می‌تواند تفاوت بین یک معامله سودآور یا بی‌سود باشد.

– سرمایه کافی برای تریدر

در نهایت، برای تجارت به پول یا همان سرمایه نیاز دارید. معمولاً کارگزار های پراپ حداقل سپرده های حساب خرده فروشی فارکس، را تا 25 دلار ارائه می دهند. اما به این معنا نیست که شما باید بلافاصله وارد شوید، این یک اشتباه بزرگ است که اغلب منجر به شکست می شود. ضرر بخشی از بازی است و شما باید سرمایه کافی برای تحمل این ضررها داشته باشید.

بنابراین اگر ثابت قدم باشید و تکنیک های مدیریت ریسک را به درستی تمرین کنید و به معاملات خود پایبند باشید، ، میزان سرمایه مورد نیاز احتمالاً می تواند با 5 تا 10 هزار دلار شروع شود. اما معمول آن این است که اکثر مشاغل به دلیل کمبود سرمایه شکست می خورند و در بازار فارکس هم دیده می شود؛ پس اگر نمی ‌توانید با حجم زیادی از سرمایه شروع کنید، بهتر است صبور باشید، پس‌انداز کنید و یاد بگیرید تا حداقل سرمایه برای ترید فارکس را تأمین کنید و زمانی که از نظر مالی آماده شدید، به روش درست و با سرمایه بیشتر معامله کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟ مزایا و معایب پراپ تریدینگ

اهرم در معاملات فارکس چیست؟

اهرم به استفاده تریدرها از پول قرض گرفته شده برای خرید سرمایه گفته می شود تا موقعیت ‌های بزرگتری را نسبت به آنچه که می‌توانستند فقط با سرمایه‌ی خود داشته باشند به دست آورند. تریدرها در فارکس از اهرم برای به دست آوردن نوسانات قیمت ارز و افزایش سود برای کسب حداقل سرمایه برای ترید فارکس استفاده می کنند.

درست است که اهرم سود زیادی را به همراه دارد، اما ریسک بالاتری را هم شامل می شود. اهرم به شما کمک می کند تا از ضررهای بزرگ و غیرقابل مدیریت که می تواند حساب شما را از بین ببرد، جلوگیری کنید. برای کاهش ریسک از طریق اهرم باید مراحل زیر را طی کنید:

  • اهرم می تواند به افزایش سود کمک کند؛ اما بهترین شیوه این است که معامله گران نباید بیش از 2٪ از پول خود را در یک معامله ریسک کنند.
  • به خاطر داشته باشید که برای معامله گران کم تجربه بهتر است که از قانون 1% پیروی کنند تا خطرات احتمالی را به حداقل برسانند.
  • معامله ‌گرانی که سرمایه‌ شان کم است می ‌توانند هرجور که می خواهند از اهرم استفاده کنند. این موضوع هم در بازار فارکس بسیار رایج است آن ها می‌توانند 50 تا 400 برابر سرمایه ی سرمایه‌گذاری ‌شده‌ خود را اهرم کنند.
  • معامله‌ گر بهتر است با مدیریت صحیح ریسک، حساب خود را بدون دردسر بسازد. اما در حقیقت این کار دشوار است. معامله گران باید وسوسه خود را کنترل کنند و سعی نکنند به یکباره برای تبدیل سریع 1000 دلار خود به 2000 دلار اقدام کنند.

ممکن است این سود کلان را به دست آورد اما در دراز مدت معامله ‌گری که 1000 دلار سپرده‌گذاری می‌کند می‌تواند از 1 تا 100 اهرم را در بازار استفاده کند که باعث می شود بازده و ضرر را تا حد زیادی افزایش دهد و این تا زمانی که تنها 1٪ (یا کمتر) از سرمایه معامله گر در هر معامله به خطر بیفتد، قابل قبول است. این بدان معناست که با اندازه حسابی 1000 دلاری، تنها 10 دلار (1٪ از 1000 دلار) باید در هر معامله ریسک شود.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

بیشتر بخوانید: بهترین سبک‌های ترید و معاملاتی در بازار فارکس

نتیجه گیری

هر معامله‌ گری رویای میلیونر شدن را با مقدار کمی سرمایه در سر دارد؛ اما در واقعیت از معاملات فارکس بعید است در مدت زمان کوتاهی از معامله با یک حساب کوچک درآمد میلیونی کسب کرد. پس زمانی که هزینه ها در نظر گرفته شود، و حداقل سرمایه برای ترید فارکس را داشته باشید می توانید یک مرز پیدا کنید که در آن هزینه ها را پوشش داد و از معاملات حداکثر سود را حاصل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده