چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

توصیه های طلایی برای تریدرها که باید بدانند!

توصیه های طلایی برای تریدرها

چه تریدر مبتدی هستید و چه در بازار تجربه زیادی کسب کرده باشید، در مسیر تریدینگ خود با چالش های زیادی رو به رو شده اید که ممکن است مسیر رسیدن شما به سود را نیز دچار مشکل کرده باشد.

می دانیم که تریدر در فعالیت های تریدینگ خود دارایی ها را در بازار می خرد و با تغییر قیمت، آن ها را می فروشد. به نظر ساده می رسد: می خرید، می فروشید!

اما تریدینگ تنها به این خرید و فروش ها نیست و پر از چالش و ریسک است. به همین خاطر در این مطلب یک سری نکات و توصیه ها را آورده ایم که مسیر تریدینگ را برای معامله گران هموارتر می کند.

توصیه اول: تریدینگ پلن مناسب طراحی کنید

برای هر تریدری داشتن برنامه تریدینگ (trading plan) بخش مهم مسیر تریدینگ است. یکی از دلایلی که بیشتر تریدرها در کسب درآمد و سود در تریدینگ با شکست مواجه می شوند، نداشتن برنامه برای انجام معاملاتشان است. این تریدینگ پلن به همان اندازه که داشتن پول در ترید مهم است، برای تریدر باید مهم باشد.

قرار نیست این برنامه چیزی عجیب غریب باشد. در آن سبک معاملاتی، قوانین خود، استراتژی های تریدینگ و هر آن چه برای ترید نیاز است را قرار دهید.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

توصیه دوم: یادگیری را رها نکنید

توصیه می شود قبل از آن که پول خود را در معامله ای قرار دهید، ابتدا در مورد آن ترید مطالعه کافی داشته باشید. بازار هر روز در حال تغییر است و اتفاقات کوچک و بزرگ روی آن تاثیر می گذارند. پس در این میان چیزی که مهم است به روز بودن دانش شما از تریدینگ و بازار محسوب می شود. اخبار را دنبال کنید، تحلیل کنید و ببینید کدام ممکن است بر حرکات بازار تاثیر بگذارد. به کمک این دانش می توانید تصمیمات بهتر و منطقی تری بگیرید و در ترید خود اعمال کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ فرم چیست و چه کمکی به تریدرها میکند؟

توصیه سوم: سرمایه تریدینگ خود را بدانید

تمام تریدرها باید بدانند چه قدر از سرمایه شان را حاضر هستند از دست بدهند. درست است که شما با هدف سود وارد معاملات می شوید، اما احتمال ضرر شما هم به همان میزان پا برجاست. توصیه می شود که به عنوان تریدر بدانید چه قدر را حاضرید وارد ترید کنید و ریسک کنید. پیشنهاد می کنیم که بیش از 5 درصد از پول خود را در ترید نگذارید و سرمایه ای را که برای تریدینگ در نظر دارید را از باقی سرمایه های زندگی خود جدا نگه دارید.

توصیه چهارم: طمع نکنید

یکی از بزرگ ترین مشکلات تریدرها در معاملاتشان داشتن حرص و طمع برای سود بیشتر است. هیچوقت نگذارید طمع برای شما تصمیم بگیرد. تنها نتیجه ای که برای شما دارد، فرو رفتن در ضرر و زیان هر چه بیشتر است.

بازار به اندازه کافی پر از چالش است و اگر نتوانید احساسات خود را کنترل کنید و به درستی معاملات را پشت سر بگذارید، در یک لحظه از ثروتمندترین حالت خود به بی پول ترین می رسید و خسارت جبران ناپذیری را خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج تریدرها که باید بدانید

توصیه پنجم: حد ضرر تعیین کنید

برای هر تریدری ممکن است پیش بیاید که در شرایط حساس نتواند احساسات خود را کنترل کند و ضرر معامله خود را به امید برگشت قیمت ها آن قدر نگه دارد تا این ضرر چندین برابر شود و تریدر کل سرمایه خود را از دست بدهد. البته این را هم باید بدانید که ضرر کردن بخشی از دنیای معاملات است و باعث تجربه تریدر و افزایش دانش او می شود.

اما تریدر چگونه بداند کجا و کی از معامله متضرر باید خارج شود؟ چه میزان ضرر معقول است؟ راهکاری که تریدهای حرفه ای همیشه در تریدینگ اعمال می کنند، تعیین حد ضرر است. به کمک این حد می توانید به صورت خودکار از معامله ای که درصد مشخصی دچار ضرر شده خارج شوید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

توصیه ششم: حد سود تعیین کنید

در مقابل حد ضرر، حد سود قرار دارد. برای آن که طمع نکنید و احساسات در معاملات شما دخیل نشود بهتر برای میزان سود خود هم حدی را تعیین کنید. به کمک حد سود می توانید وقتی سودتان به میزان مشخصی رسید، به صورت خودکار از معامله خارج شوید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ترید را شروع کنیم؟ نکات کلیدی شروع ترید

توصیه هفتم: واقع بین باشید

ساخت استراتژی و تکنیک های تریدینگ به زمان نیاز دارند و وقتی این استراتژی ها برای شما کاربرد دارند که بر اساس تحقیقات و برنامه های واقعی بنا شده باشند.

ممکن است در یک سال 35% سود ببرید؟ بله. اما آیا منطقی و گارانتی شده است؟ خیر!

نباید بی مورد از یک ترید انتظار سود زیاد داشته باشید. باید آن قدر تجربه و مطالعه داشته باشید که بتواندی اهداف واقعی تعیین کنید و در تلاش برای رسیدن به آن ها باشید؛ نه اهدافی که غیرواقعی هستند و تریدر را در نهایت ناامید می کنند.

توصیه هشتم: از تکنولوژی استفاده کنید

امروزه آن قدر تریدینگ و تکنولوژی پیشرفت کرده که تریدر می تواند به صورت آنلاین و بدون حضور بروکر ترید انجام دهد. نرم افزارها و اپلیکیشن هایی هستند که به تریدر در معاملاتشان کمک می کنند. برای مثال شما برای اعمال حد ضرر و حد سود می توانید از ابزارها استفاده کنید که به صورت خودکار در معاملاتتان آن را اعمال کند. یا از برخی از آن ها برای تحلیل های خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه کنترل احساسات در ترید؛ مراحل و نکات کلیدی

توصیه نهم: منظم باشید

هیچ چیز به اندازه نظم و با برنامه پیش رفتن نمی تواند شما را در مسیرتان جلو ببرد. استراتژی های تریدینگ را با نظم و با استمرار جلو ببرید و پایبند برنامه خود باشید. اگر دیدید تریدری در سهم خود ضرر کرد، به دنبال آن نباشید که پشت بند آن شما هم سهام خود را بفروشید چون تریدر دیگری ضرر کرده. بازار برای آن دسته از تریدرهایی است که با نظم جلو می روند و دائم جبهه خود را تغییر نمی دهند.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

توصیه دهم: لذت ببرید

تریدینگ در این شرایط بازار خود پر از استرس و چالش است. پس بهتر است برد و باخت را بپذیرید و از لحظه لحظه آن استفاده کنید و با صبر، استمرار و برنامه چم و خم بازی را یاد بگیرید و با علاقه ترید کنید.

Warren Buffett که سرمایه گذاری شناخته شده است در همین راستا گفته:

“اگر قرار است با کاهش قیمت دارایی کارهای احمقانه انجام دهید، پس بهتر است کلا دارایی هم نداشته باشید.”

2 نظر در “توصیه های طلایی برای تریدرها که باید بدانند!

  1. شاهین گفت:

    چه توصیه‌های خوبی بود برای تریدرها
    ممنون میشم بیشتر هم بکنید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم ممنون از ثبت نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده