چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ

اگر قصد دارید در معاملات پراپ خود سر بلند بیرون بیایید باید از استراتژی های پراپ تریدینگ در بازارهای مختلف و کاربردی ترین آن ها آگاهی کافی را داشته باشید.
بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ به معامله گران کمک می کند در تحلیل بهتر بازار و کسب سود و درآمد بیشتر بهتر عمل کنند. شما وقتی وارد دنیای بازارهای مالی و معاملات می شوید قطعا به دنبال سود حاصل از آن هستید! و اگر به درستی روش ها و استراتژی های مناسب پراپ تریدینگ را در معاملاتتان اتخاذ نکنید نه تنها سودی به دست نمی آورید بلکه پول و زمان خود را نیز هدر داده اید.

پس در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ در سال 2024 آشنا کنیم و شما نیز با اعمال درست و دقیق این استراتژی ها می توانید بهترین ها را به دست آورید. اما در وهله اول یادگیری این استراتژی ها مهم است.

مفهوم استراتژی پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ یا prop trading نوعی از معاملات به حساب می آید که در آن موسسات مالی و کارگزاری ها با حساب های خود وارد بازار و معاملات می شوند و حق استفاده از سرمایه مشتری ها را ندارند. نحوه کار آن ها نیز به این صورت است که از استراتژی های پراپ تریدینگ برای کسب سود و درآمد از سرمایه خودشان در معاملات بازار استفاده می کنند.

استراتژی های پراپ سعی دارند از ناکارآمدی بازار و اختلاف قیمت های موجود در آن حداکثر استفاده و سود را برای معامله گران خود به دست آورند.

استراتژی های پراپ تریدینگ به تخصص، تصمیم گیری سریع و توانایی مدیریت ریسک احتیاج دارد و این موارد پراپ تریدینگ را جزو معاملات چالش بر انگیز و هیجانی در دنیای معاملات و صنعت مالی تبدیل کرده است.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پراپ ها به صفحه “پراپ تریدینگ چیست” ما مراجعه کنید.

بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ در سال 2024

بازار Prop Trading با ورود تکنولوژی و ابزارهای جدید بیش از پیش در میان تریدرها شناخته شده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. اما از آن جایی که افراد زیادی در آن حضور دارند و برد و باخت در آن کاملا به رفتار و استراتژی معامله گران وابسته است، این نوع معامله نیز بسیار رقابتی شده است. پس رفتار متناسب با بازار در معاملات رمز موفقیت تریدرها است.

معامله گران موفق در معاملات خود یک یا حتی تمام استراتژی های پراپ تریدینگ را در عملکرد خود به کار می بردند و با این استراتژی ها پیش می روند تا با دریافت سرمایه از پراپ فرم ها به سود قابل توجه هم برسند.

این استراتژی ها به زمان زیادی برای یادگیری و متخصص شدن در آن ها نیاز دارند و گاهی ممکن است شما این استراتژی ها را به درستی اجرا و اعمال کنید، اما آن نتیجه ای که می خواهید را به شما ندهند. اما این استراتژی های پراپ تریدینگ به شما کمک می کنند به نسبت باقی استراتژی ها در بازار 2024 بهتر عمل کنید و در تریدینگ های خود سر بلند بیرون بیایید.

بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ

1. پیروی از روندها

پیروی از روند ها یا trend following یکی از شهودی ترین استراتژی های پراپ تریدینگ است. در این روش معامله گر عملکرد بلند مدت شاخص، فارکس یا سهام را به عنوان کل در نظر می گیرند و بررسی می کند و از روندهای به دست آمده برای تصمیم گیری در خصوص خرید و فروش در معاملات استفاده کند.

در این استراتژی تریدر از تغییرات قیمت سود به دست می آورد. به این صورت که وقتی دارایی شروع به افزایش قیمت پیدا کند آن را خریداری و همین که کالا قیمتش رو به افول برود آن را می فروشد.

– مزایای trend following

دلیل اصلی برای معامله گران در انتخاب این استراتژی این است که پیروی از روندها زمانی که شما نمی توانید حرکات بازار را پیش بینی کنید بسیار مفید است. و همچنین جزو آن دسته از استراتژی هایی است که در بلند مدت سود زیادی را با خود به همراه دارد.

– معایب trend following

این استراتژی معاملاتی به شما نمی گوید قرار است در بازار چه رخ دهد و می شود گفت پیش بینی در آن جایگاهی ندارد. همچنین در کوتاه مدت ممکن است نتیجه ای نبینید و باید مدت بیشتری را برای کسب سود بیشتر سپری کنید.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

بیشتر بخوانید: بهترین سبک‌های ترید و معاملاتی در بازار فارکس

2. بازارسازی

بازارسازی یا Market-Making یکی دیگر از بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ است که تریدر با خرید فروش ابزارهای مالی در بازار نقدینگی ایجاد می کند. هدف از این نوع استراتژی هم کسب سود و درآمد از تفاوت بین قیمت خرید و فروش دارایی است. استراتژی بازارسازی اساسا به الگوریتم های پیشرفته و سیستم های معامله با سرعت بالا بستگی دارد که وابسته به اختلاف قیمت در کوتاه مدت است.

– مزایای Market-Making

در وهله اول ساخت این استراتژی با خود نقدینگی در بازار را به همراه دارد. و در وهله بعدی از آن جایی که مارکت میکرها سعی دارند قیمت در بازار را کنترل کنند، هزینه معاملات برای معامله گران کاهش پیدا می کند. در نهایت این استراتژی باعث ثبات قیمت در بازار می شود و اطمینان حاصل می کند که تریدرها معاملات بزرگ را بدون تاثیر بر قیمت بازار انجام دهند.

– معایب Market-Making

با استراتژی بازارسازی تریدرها را در انتخاب بازار برای انجام معاملات محدود می کند و همچنین معامله گران بیشتر با بحث ریسک دستکاری قیمت روبرو هستند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ ها در سال 2024 که باید بشناسید

3. آربیتراژ آماری

آربیتراژ آماری یا Statistical Arbitrage یکی دیگر از استراتژی های تریدینگ است که در میان تریدرها محبوبیت دارد. تریدرها به کمک این استراتژی از مدل های آماری و تحلیل داده ها از طریق ربات ها استفاده می کنند تا داده های قیمتی را بررسی و تحلیل کنند. از این طریق نیز به دنبال فرصتی هستند که براساس این مدل های آماری به خرید و فروش بپردازند.

– مزایا و معایب Statistical Arbitrage

یکی از مهم ترین مزیت های این استراتژی سود بالای آن است که باعث شده معامله گران زیادی نیز به آن روی بیاورند. اما بحث بسیار مهم در این راستا بحث ریسک بالای این استراتژی معاملاتی است. در نتیجه تریدرها پیش از ساخت استراتژی پراپ تریدینگ خود نیاز دارند این روش را به درستی مطالعه و با ریسک های آن و نحوه مدیریت آن ها به خوبی آشنا شوند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به یک تریدر (معامله گر) حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

4. ترید بر اساس نوسان

تریدینگ بر اساس نوسان یا Volatility Trading بر کسب سود از نوسانات بازار تمرکز دارد. معامله گران از آپشن ها، فیوچرز یا ابزارهای دیگر برای قرار گرفتن در معاملات بر اساس پیش بینی خود از نوسانات آینده استفاده می کنند. برای مثال وقتی در بازار فارکس حرکاتی بزرگ صعودی و نزولی اتفاق می افتد، تریدرها به آن می گویند نوسان بالا و وقتی این حرکات کوچک باشند به نوسان کم معروف هستند.

– مزایای Volatility Trading

این این استراتژی یکی از پرسودترین استراتژی ها به حساب می آید چرا که اساسا خرید با قیمت کم و فروش آن با قیمت بالا سودآور است. و این هم حاصل از اختلاف قیمت است.

– معایب Volatility Trading

ریسک بالای این نوع استراتژی پراپ تریدینگ قابل انکار نیست و تریدرها به هر حال با آن دست و پنجه نرم می کنند. همچنین هزینه های عملکرد و معاملات از طریق این استراتژی بالاست و جزو استراتژی های پیچیده هم محسوب می شود.

5. ترید با اخبار

تا کنون به همه ثابت شده است که اتفاقات و رویدادهای مختلف در جهان در بازارهای مختلف از جمله بازار سهام تاثیر به سزایی دارد. برای مثال تاثیری که کوید 19 روی بازار سهام گذاشت در زمان خود سر و صدای زیادی را به پا کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هر رویدادی این چنین تاثیری را در بازار ندارند ولی یک سری استراتژی های تریدینگ ایونت های تاثیر گذار را شناسایی می کنند و به تریدر کمک می کنند که چه زمان کالایی رو بفروشد یا بخرد.

این اخبار شامل خبرهای فوری، گزارشات مالی و هر گونه اتفاق تاثیر گذاری در یک منطقه مهم اقتصادی یا جهان است. ترید با اخبار (news trading) یکی از بهترین استراتژی ها برای تریدینگ است که از زمان بندی اخبار و محتوای آن ها بیشترین بهره را می برد.

– مزایای news trading

این نوع از استراتژی پراپ تریدینگ سعی دارد از اخبار و رویدادهای جهان استفاده کند و حرکات بازار را پیش بینی کند. در واقع تریدر با تحلیل و بررسی درست اخبار می تواند هوشمندانه تر معاملات را انجام دهد.

همچنین این نوع از استراتژی پراپ تریدینگ باعث ایجاد هیجان و تعامل در بازار می شود. با دنبال کردن اخبار فوری و پیگیری حرکات و واکنش های بازار به این رویدادها می توانید میزان تاثیر هر رویداد را بیابید و در این استراتژی بهتر اعمال کنید.

– معایب news trading

وقتی تریدر دارد در ساخت استراتژی پراپ تریدینگ و اعمال آن تلاش می کند و ترید در اخبار را انتخاب می کند باید بداند که این نوع استراتژی با پیش بینی و حدس و گمان همراه است و شما نمی توانید صد در صد حرکات بازار را به درستی پیش بینی کنید؛ به ویژه آن که تریدر تازه واردی هستید و با استراتژی های پراپ تریدینگ آن قدرها کار نکرده اید.

نسبت به بقیه استراتژی ها وقت و انرژی بیشتری را از معامله گران می گیرد. باید دائما اخبار و بازار را زیر نظر داشته باشید و خودش یک کار تمام وقت محسوب می شود.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

بیشتر بخوانید: پراپ فرم (Prop Firm) چیست؟ + مزایا و معایب آن (2024)

سخن پایانی

در این مطلب با برخی از بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ در سال 2024 آشنا شدیم و توضیحاتی در مورد چگونگی عملکرد هر یک و مزایا و معایب آن ها گفتیم. در ساخت استراتژی پراپ تریدینگ تریدرها باید از هر یک آگاهی کافی را داشته باشند و بر اساس نیازشان بهترین را انتخاب کنند.

2 نظر در “معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

  1. امیرعلی گفت:

    خیلی استراتژی های خوبی برای پراپ تریدینگ گفتید ممنونم از شما

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم ممنون از شما بابت ثبت نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده