چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

چگونه به یک تریدر (معامله گر) حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

چگونه به یک تریدر (معامله گر) حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

شروع معامله گری در بازار معاملاتی فارکس برای بسیاری از تریدرها با خرچه ای دردناک همراه بوده است. تریدر بدون تحقیق و آگاهی کافی وارد معاملات می شود و پس از زمان کوتاهی یا تسلیم می شود یا قدمی به عقب بر می دارد تا تحقیقاتش را در مورد فارکس و موفقیت در معامله گری فارکس کامل کند و بعد دوباره معاملات را شروع کند. این چرخه خود زمان، انرژی و سرمایه زیادی را ممکن است از شما بگیرد.
پس برای این که به یک تریدر حرفه ای فارکس تبدیل شوید تحقیق کنید، صبور باشید و تمرین کنید. در ادامه با مسیر موفقیت در معامله گری فارکس آشنا می شویم و باید و نبایدهای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای را بررسی می کنیم.

مفهوم معاملات فارکس

به زبان ساده معاملات فارکس حول محور تغییرات قیمت جفت ارزها می چرخد. برای مثال اگر فکر می کنید پوند در آینده ای نزدیک قرار است ارزشی بالاتر از دلار آمریکا داشته باشد، می توانید آن را بخرید و افزایش پوند آن را بفروشید و به سود برسید.

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که تریدرها در فارکس انجام می دهند نیز تبدیل ارزهایی مثل دلار آمریکا، پوند و ین به یکدیگر است. تمام این خرید و فروش ها و معاملات نیز در بستر اینترنت صورت می گیرند و جایگاه فیزیکی مشخصی ندارند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه مزایای دارد؟

موفقیت در معامله گری فارکس

در ادامه به راهکارها و تکنیک هایی پرداختیم که به معامله گر کمک می کنه به یک تریدر حرفه ای تبدیل بشه و بدونه کجا چه معامله ای ارزش ترید کردن دارد و کجا ندارد تا به موفقیت در معامله گری فارکس برسید.

شما به عنوان تریدر ممکن است با سیگنال ها جلو بروید یا کلا آن ها را نادیده بگیرید. بهتری کاری که در این موقعیت باید انجام داد این است که ببینید کجا تمام یا بیشتر سیگنال های تکنیکال در یک جهت قرار دارند. در این موقعیت های پرسود معامله گری در نهایت هم به سود و درآمد شما می انجامد.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

تمرکز بر معاملات فارکس میان مدت

اصلا چرا باید برای موفقیت در معامله گری فارکس روی معاملات میان مدت بیشتر از استراتژی های کوتاه مدت یا بلند مدت تمرکز کنیم؟ برای رسیدن به این سوال به تفاوت این سه دقت کنید:

  • معاملات کوتاه مدت: معاملاتی که در آن تریدر سعی دارد در عرض چند دقیقه از حرکات کوچک قیمت سود کسب کند. در نتیجه تریدر می تواند در عرض چند ثانیه سودآور یا مضر بودن معامله را در یابد و از ضرر زیاد جلوگیری کند. اما در عوض تریدر ریسک زیادی را باید بر دوش بکشد تا بخواهد از این حرکات کوچک سودی به دست آورد.
  • معاملات میان مدت: در این معاملات تریدر سعی می کند موقعیت را برای یک یا چند روز نگه دارد. این معاملات به نسبت سرمایه کمتری نیاز دارند و البته به دلیل سخت بودن این معاملات فرصت های کمتری هم برای آن وجود دارد.
  • معاملات بلند مدت: تریدر برای چندین ماه تا چندین سال موقعیت ها نگه می دارد و معامله سودآوری را به همراه دارد؛ اما سرمایه زیادی را نیاز دارد.

در نهایت می بینیم که معاملات بلند مدت و کوتاه مدت به سرمایه زیاد نیاز دارند و در معامله بلند مدت باید تریدر به نوسانات توجه داشته باشد و در کوتاه مدت نیز معامله گر باید حواسش را به لوریج بدهد.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

آماده کردن نقشه راه فارکس برای معاملات

نقشه راه فارکس برای معاملات

– انتخاب برنامه معاملاتی مناسب

تریدر باید برنامه معاملاتی مناسبی را برای معاملات خود برگزیند. باید توجه داشته باشید که این برنامه معاملاتی دو خصوصیت مهم را داشته باشد:

  1. بتواند سه تایم فریم متفاوت را همزمان داشته باشد.
  2. بتواند از اندیکاتورهای تکنیکال، مثل میانگین حرکت، شاخص قدرت نسبی یا RSI، استوکاستیک و همگرایی و واگرایی میانگین حرکت یا MACD پشتیبانی کند.

– فراهم کردن اندیکاتورها

حالا نگاهی بیندازیم به این که چه طور این استراتژی را در برنامه انتخابیتان اعمال کنید. در واقع این اندیکاتورهای تکنیکال فیلتری برای معاملات شما محسوب می شوند.

هر چه قدر این اندیکاتورها بیشتر باشند سیستمی قابل اطمینان می سازید که موقعیت های معاملاتی کمتری را در اختیار شما قرار می دهند اما قابل اطمینان تر هستند. و برعکس اگر این اندیکاتورها کمتر باشند، تعداد موقعیت های معاملاتی شما بالا می رود ولی از درصد اطمینان آن ها کاسته می شود. یک سری از این اندیکاتورها در ادامه آورده شده اند:

  • نمودار کندل استیک دقیقه به دقیقه
  • شاخص قدرت نسبی یا RSI (15)
  • استوکاستیک (15,3,3)
  • همگرایی و واگرایی میانگین حرکت یا MACD
  • نمودار کندل استیک ساعتی
  • میانگین متحرک نمایی یا EMA (100)
  • میانگین متحرک نمایی یا EMA (10)
  • میانگین متحرک نمایی یا EMA (5)
  • نمودار کندل استیک روزانه
  • SMA (100)

– اضافه کردن موارد نهایی

در معاملات تان نیاز دارید یک سری موارد را در نظر بگیرید:

  • خط روندهایی که در هر تایم فریم می بینید.
  • سطوح اصطلاحی فیبوناچی، arc ها و فن هایی که در نمودارهای ساعتی یا روزانه می بینید.
  • پشتیبانی یا مقاومتی که در هر تایم فریم می بینید.
  • نقاط پیوت که از روز قبل از نمودارهای ساعتی و دقیقه ای به دست آمده است.
  • الگوهای نمودار که در هر یک تایم فریم ها می بینید.

– نقطه ورود و خروج

شما برای موفقیت در معامله گری فارکس به نقطه ورود و خروج نیز نیاز دارید. برای پیدا کردن نقطه ورود به معاملات به زمانی نگاه کنید که تمام نقاط اندیکاتور در یک جهت باشند. سیگنال های هر تایم فریم باید زمان و جهت معامله را پشتیبانی کنند. همچنین برای خروج از معاملات نیز بهتر از قبل از شروع معامله این نقطه را تعیین کنید. برای خروج به این نکات دقت کنید و نقطه خروج را در این موارد تعیین کنید:

  • قبل از محل هایی که پشتیبانی یا مقاومت قوی است.
  • در سطوح فیبوناچی
  • دقیقا در کانال ها و خطوط ترند مهم

– مدیریت پول و ریسک در بازار فارکس

برای موفقیت در معامله گری فارکس و به ویژه در نوسانات بازار فارکس باید بتوانید به درستی مدیریت پول انجام دهید و از ریسک معاملات تا جای ممکن کم کنید. بهتر است برای کم کردن ریسک مال، حد ضرر مشخصی برای موقعیت های مختلف تعیین کنید.

در ادامه به نکاتی برای کم کردن ضرر و ریسک معاملات اشاره می کنیم:

  • اندیکاتورها را تا جای ممکن افزایش دهید. چرا که باعث فیلترهای بیشتر و پیدا کردن فرصت های معاملاتی کم اما مورد اطمینان می شود.
  • حد ضرر تعیین کنید تا به موفقیت در معامله گری فارکس نزدیک تر شوید.
  • از حد ضرر متحرک استفاده کنید سود خود را نگه دارید و ضرر را کمتر کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین سبک‌های ترید و معاملاتی در بازار فارکس

ویژگی های یک تریدر (معامله گر) حرفه ای

اگر تازه با فارکس آشنا شده اید و می خواهید به موفقیت در معامله گری فارکس برسید و یا برای مدت زیادی است که در این بازار تریدر انجام می دهید و می خواهید حرفه ای شوید، بهتر است با ویژگی های یک تریدر حرفه ای آشنا شوید:

ویژگی های یک تریدر (معامله گر) حرفه ای

1. دائما بیاموزید

معامله گران موفق و حرفه ای در بازار فارکس جزو تریدرهای کنجکاو و علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند. پس اگر می خواهید در بازار فارکس و معاملات آن موفق عمل کنید، مطالعه یادتان نرود. فارکس بازاری پویا و فعال در جهان است و هر آنچه اتفاق می افتاد در این بازار هم اثر خود را دارد. پس به همین منظور خود را به روز نگه دارید و مطالعه کنید.

2. برنامه معاملاتی بچینید

همان طور که در این مطلب هم عنوان کردیم باید برنامه معاملاتی داشته باشید که شما را مرحله به مرحله راهنمایی کند. این برنامه نیازی نیست پیچیده باید. به نقاط ورود و خروج، اندازه پوزیشن، حد ضرر، حد سود و اندیکاتورهایی نیاز دارید ورود و خروج شما را تعیین کنن.

3. استراتژی مدیریت ریسک بچینید

هر تریدر موفقی در فارکس به شما می گوید که معامله تماما به مدیریت ریسک بستگی دارد. برای موفقیت در تریدینگ فارکس به نکات زیر در خصوص مدیریت ریسک توجه کنید:

  • برای هر معامله چه قدر سرمایه نیاز است؟
  • برای هر معامله چه قدر سرمایه ریسک می کنید؟
  • حد ضررتان چه قدر است؟
  • حد سودتان چه قدر است؟
  • برای هر معامله چه قدر لوریج استفاده می کنید؟

4. با اکانت معاملاتی دمو شروع کنید

بهتر است در معاملات فارکس صبور باشید و کوچک و آرام شروع کنید. پس از اکانت معاملاتی دمو استفاده کنید چرا که مزایای زیادی را هم برای شما به دنبال دارد:

  • به شما کمک می کند با پلتفرم معاملات و ابزار های معاملاتی دیگر آشنا شوید.
  • استراتژی ها تریدینگ را یاد می گیرید بدون این که از پول واقعی استفاده کنید.
  • در معامله کردن اعتماد به نفس خود را به دست می آورید.

5. تکنیک های مدیریت پول را بیاموزید

کسانی که تازه وارد بازار معاملات فارکس می شوند به دلیل آگاهی نداشتن از نحوه مدیریت پول متضرر می شوند. اما با آگاهی از تکنیک های مدیریت پول می توانید به موفقیت در معامله گری فارکس برسید.

هدف این است که سود خود را تا جای ممکن افزایش دهید و ضرر تا کم کنید. قبل از ورود به معامله باید بدانید چه قدر را حاضرید ریسک کنید و سود مد نظر شما چه قدر است. پس نباید احساسی برخورد کنید و داشتن استراتژی درست می تواند به تریدر در کنترل این احساسات کمک کند.

6. احساسات خود را مدیریت کنید

ترس و حرص دو احساسی هستند که در حین معامله به سراغ تریدر می روند. ترس از این که سرمایه را از دهید ممکن است در نهایت باعث شود عجولانه تصمیم بگیرید و متضرر شوید. حرص نیز از این جهت خوب نیست که شما را گاهی ممکن است وادار کند سرمایه بیش از حدی را برای سود بیشتر وارد معامله ای کنید که ریسک آن بالاست.

پس بهتر است برای کنترل چنین شرایطی و موفقیت در معامله گری فارکس این سوالات را از خود بپرسید:

  • معامله برای استراتژی شما مناسب است؟
  • در حد ضرر شما قرار دارد؟
  • متوجه آن هستید اگر در این معامله ضرر کنید چه می شود؟
سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

سخن آخر

هر کسی در بازار فارکس می تواند موفق شود و به سود برسد، تنها باید صبور باشد و استراتژی های متناسب با بازار و معاملات را به کار بگیرد. پس بهتر است ابتدا بیاموزید و از طریق حساب دمو تمرین کنید و سپس با صبر و استراتژی میان مدت وارد معاملات فارکس شوید تا به موفقیت در معامله گری فارکس دست یابید و به تریدر حرفه ای تبدیل شوید. البته تماما به تمرین و یادگیری شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده