چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

دلایل اصلی شکست معامله گران (تریدرهای) تازه وارد

دلایل اصلی شکست معامله گران (تریدرهای) تازه وارد

در دنیای معاملات و بازارهای مالی روزانه معاملات زیادی صورت می گیرد و همزمان شاهد شکست معامله گران تازه وارد هستیم. اما دلایل شکست تریدرها چه چیزی می تواند باشد؟ اعتماد به نفس کاذب؟ یه شبه پولدار شدن؟ دانش و تجربه کم اما عجول و مغرور؟!

جالب است بدانید 95 درصد از تریدرها در نهایت با شکست رو به رو می شوند. به همین خاطر ما در این مطلب دلایل شکست تریدرها را بررسی و دید جامع از آن ها ارائه می دهیم تا معامله گران با دید بازتری وارد معاملات بازارهای مالی مختلف شوند و تریدینگ موفق تری را پشت سر بگذارند.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

دلایل شکست تریدرها

در ادامه با 8 دلیل از دلایل شکست معامله گران تازه وارد در بازارهای مالی آشنا می شویم:

8 دلیل اصلی شکست تریدرها

1. نداشتن دانش کافی

فرقی نمی کند تریدر تازه وارد هستید یا سال ها تجربه دارید. داشتن دانش کافی مربوط به معاملات ضروری محسوب می شود. تا شما ندانید بازار معاملات چگونه کار می کند، استراتژی ها به چه نحوی عمل می کنند و چگونه باید ریسک و پول را مدیریت کرد، پس چه طور می خواهید در تریدینگ موفق عمل کنید؟

نداشتن دانش کافی از مهم ترین دلایل شکست تریدها در معاملات است. چرا که از شرایط آگاهی ندارند و نمی دانند در موقعیت های مختلف چگونه عمل کنند. و این تنها مختص به تریدرهای تازه وارد نیست؛ بسیاری از معامله گران با تجربه هم اگر دائما دانش خود را به روز نکنند دچار شکست در بازار معاملات می شوند.

پس برای جلوگیری از شکست در معاملات مطالعه داشته باشید و با افراد با تجربه صحبت کنید و اخبار را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست و چگونه به تریدرها کمک میکند؟

2. مدیریت ضعیف ریسک

یکی دیگر از دلایل شکست معامله گران مدیریت ضعیف ریسک است. تریدرهای حرفه ای با توجه به اطلاعاتی که از بازار به دست می آورند و اخبار مختلف، می دانند کجا ریسک بالایی را می طلبد و کجا ریسک معاملاتی کمتر دارد.

اما تریدرهای تازه وارد به دلیل تجربه کم و یا دقت کمی که دارند به عوامل جانبی دقت کافی ندارند و وارد معاملاتی می شوند که ریسک بالا دارد.

گاهی هم ریسک تنها به ورود به معاملات ختم نمی شود. گاهی معامله به درجه ای می رسد که شما باید بدانید حد ضررتتان چه قدر باشد و چه موقع از معامله خارج شود تا بیش از این ضرر نکنید.

3. انجام معاملات ریسکی و بزرگ

یکی از اشتباهات بزرگ و رایج میان تریدرها این است که باید معاملات بزرگ انجام دهند تا در تریدینگ موفق عمل کنند و سریعا به سود کلان برسند و یکی از مهم ترین دلایل شکست تریدرها در معاملات است.

ولی باید بدانید که کسب سود تنها در معاملات پر ریسک و بزرگ نیست. شما برای این که از سرمایه خود حفاظت کنید باید آگاهانه تر وارد پوزیشنی شوید و این را هم در نظر بگیرید که برای افراد تازه وارد موقعیت کوچک تر می تواند هم مهارت های آن ها را تقویت کند و اگر قرار است ضر کنند، این ضرر تا حد امکان کمتر باشد.

بگذارید با یک مثال این موضوع را شفاف سازی کنیم. اگر شما 1000 دلار برای معامله دارید، معامله 10 درصدی 100 دلار برای شما محسوب می شود و این 10 درصد یعنی معامله پر ریسک. یعنی با این ده درصد تنها 10 بار می توانید معامله کنید و اگر همه این ها به شکست ختم شود شما تنها در ده معامله تمام پول خود را از دست می دهید. به جای ده درصد وارد معاملات زیر 1 درصد شوید تا متوجه سرد و گرم بازار بشوید و پول زیادی هم از دست ندهید.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

4. تصمیمات هیجانی

یکی دیگر از مهم ترین دلایل شکست تریدرها تصمیمات هیجانی و ناشی از احساسات مختلف در شرایط بازار است. طمع و ترس دو حس مهم در تصمیم گیری های معامله گران است. وقتی معامله گر در شرایط حباب بازار وارد معامله ای می شود یا وارد معاملات پر ریسک می شود تا سود زیادی به دست بیاورد، این ها همه از حرص و طمع تریدر است. گاهی هم تریدر در معامله به حد ضرر می رسد اما عجولانه تصمیم می گیرد و در معامله می ماند و در نهایت ضرر بزرگ تری را تحمل می کند.

بهترین کاری که باید بکنید این است که صبور باشید و بر اضطراب و هیجانات خود کنترل کافی داشته باشید و این ها همه با تمرین به دست می آیند. علاوه بر این باید برای معاملات خود نقطه حد ضرر و حد سود و زمان ورود و خروج تعیین کنید تا از شکست تا حد امکان دوری کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ در سال 2024

5. بی توجهی به ترندهای بازار

بی توجهی به ترندهای بازار یکی دیگر از دلایل شکست معامله گران در بازار معاملات است. شما وقتی مطالعه کافی نداشته باشید و اخبار و ترند را دنبال نکنید و یا حتی در تجزیه و تحلیل بازار ضعیف عمل کنید، نمی توانید ترندهای بازار را به خوبی شناسایی کنید و در استراتژی خود آن ها به درستی اعمال کنید. شناسایی و پیش رفتن با ترندها سود شما را به همراه دارد و از شکست شما در تریدها جلوگیری می کند.

6. معاملات زیاد

معاملات زیاد از جمله دلایل شکست تریدرها در بازار محسوب می شود. فعالیت دائم شما در یک مسیر و تکرار دائم آن بدون دلیل منطقی در نهایت به ضرر شما به عنوان تریدر ختم می شود. حرکات بازار، ترندها و اخبار عواملی هستند که معامله گر باید در معاملات خود در نظر بگیرد تا بیش از حد در یک روند یا حرکت و استراتژی در بازار نماند و با شکست رو به نشود.

7. توقعات بی مورد

وقتی تریدر به این امید که سریعا قرار است سود زیادی به دست آورد، وارد معاملات شود ممکن است نا امید شود و یکی از مهم ترین دلایل شکست تریدرها هم محسوب می شود.

باید اهداف واقعی برای معاملات خود در نظر بگیرید و درک کافی از زمان و انرژی ای که برای تریدینگ باید بگذارید داشته باشید تا به موفقیت آدر معاملات در گذر زمان برسید.

 

بیشتر بخوانید: کدام پلتفرم‌های معاملاتی برای شما بهتر است؟

8. بی برنامگی

می توان گفت مهم ترین دلایل شکست تریدرها همین بی برنامگی است. وقتی برنامه منظمی نداشته باشید، نمی توانید در معامله آرامش خودتان را حفظ کنید و پایبند استراتژی اعمالی خود بمانید. در کل وقتی حرف از پول در میان باشد ذهن تریدر ممکن است آشفته شود و برنامه معاملاتی خود را به درستی راه اندازی نکند.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

نکاتی برای دوری از شکست تریدرها

اکنون که با دلایل شکست تریدها و معامله گران آشنا شدید باید یک سری نکات را رعایت کنید تا در ترید خود موفق تر عمل کنید و از شکست دوری کنید.

  • برنامه تریدینگ داشته باشید. به شما مسیر معامله را نشان می دهد و در نوسانات بازار راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.
  • حد ضرر مشخص کنید. برای این که تصمیمات هیجانی نگیرید و بدانید چه موقع باید از معامله ای خارج شوید حد ضرر تعیین کنید و به آن پایبند بمانید.
  • ترند بازار را دنبال کنید. ترندهای بازار را بیابید و تریدهای خود را در جهت این ترندها و حرکات بازار قرار دهید.
  • احساسات خود را مدیریت کنید. برای نگرفتن تصمیمات هیجانی روی صبر خود تمرین کنید و در کنار آن برنامه ای بچینید تا در مواقع هیجانی این برنامه را اعمال کنید.
  • تحقیق کنید. تا بازار را مطالعه نکنید، تحقیق نکنید و تحلیل انجام ندهید نمی توانید بدون ریسک وبا اعتماد به نفس معاملات را انجام دهید.

با اعمال این نکات می توانید بر دلایل شکست تریدرها غلبه کنید و آگاه تر به معاملات در بازارهای مختلف از جمله فارکس بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ترید بدون سرمایه 

سوالات متداول

1. دلایل شکست تریدرها چیست؟

1. نداشتن دانش کافی – 2. مدیریت ضعیف ریسک – 3. انجام معاملات ریسکی و بزرگ – 4. تصمیمات هیجانی – 5. بی توجهی به ترندهای بازار – 6. معاملات زیاد – 7.توقعات بی مورد – 8. بی برنامگی

2. نکاتی برای دوری از شکست تریدرها

برنامه تریدینگ داشته باشید – حد ضرر مشخص کنید – ترند بازار را دنبال کنید – احساسات خود را مدیریت کنید – تحقیق کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده