چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

معرفی و بررسی کامل پراپ تریدینگ FTMO

بررسی پراپ FTMO

ترید کردن و تبدیل شدن به یک معامله گر ماهر در تریدینگ همواره نیازمند بودجه کافی و یکی از مهم ترین دغدغه های معامله گران و علاقه مندان این تجارت بوده است. شرکت های پراپ تریدینگ راه حل مناسبی برای رفع این محدودیت و راحت تر کردن مسیر ترید کردن برای شما می باشند. از قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین شرکت های پراپ تریدینگ جهان، پراپ FTMO می باشد که در ادامه به درک بهتری از این پراپ فرم می رسیم.

شرکت پراپ ftmo در سال های اخیر به عنوان راهی برای به دست آوردن سرمایه مورد نیاز و بهبود مهارت های معامله گران محبوبیت زیادی بین تریدرها پیدا کرده است. چه فرد تازه کاری در پراپ تریدینگ باشید و چه یک معامله گر با تجربه که به دنبال فرصت های جدید است، شناخت پراپ FTMO ، مزایا و نحوه کار آن می تواند کمک بزرگی به شما بکند. این راهنما در ادامه تمام اطلاعاتی را که باید در مورد این پراپ بدانید در اختیار شما قرار می دهد.

FTMO چیست؟

لوگوی سایت FTMO

FTMO یک شرکت پیش رو در صنعت پراپ تریدینگ است و به معامله گران فرصت می دهد تا پس از گذراندن فرآیند ارزشیابی با مقدار حساب اولیه که در اختیارشان می گذارد کار کرده و معامله انجام دهند. در این شرکت شما می توانید فارکس، شاخص ها، کالاها، سهام، ارزهای دیجیتال و انواع CFDها را معامله کنید. هدف این شرکت دستیابی افراد به حداکثر سود بدون ایجاد فشار روانی و استرس برای به خطر انداختن بودجه و ریسک کردن است.

شرکت اف تی ام او در سال 2014 تأسیس شده و دفتر آن در اروپا شهر پراگ جمهوری چک واقع شده است. سابقه طولانی مدت این شرکت در صنعت پراپ تریدینگ و همچنین پرداخت سود واقعی معامله ها به تریدر ها باعث محبوبیت و مورد احترام قرار گرفتن آن در این صنعت و بین معامله گران شده است. به علاوه ثبات در توانایی آنها برای ارائه سپرده های خوب در بسیاری از ابزار های مالی از دیگر دلایل محبوبیت این شرکت است.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

پراپ FTMO چگونه کار می کند؟

پراپ تریدینگ FTMO از یک فرآیند سه مرحله ای ساده پیروی می کند که با گذراندن این سه مرحله می توانید به راحتی در آن معامله کرده و مهارت پیدا کنید.

پراپ FTMO چگونه کار می کند؟

مرحله 1: چالش

اولین قدم در این پراپ عبور از چالش است. شما باید در یک حساب آزمایشی شروع به معامله کنید و سود خاصی که هدف تان است را در یک بازه زمانی تعیین شده به دست بیاورید. چالش ها شامل دو مرحله هستند که هر مرحله دارای اهداف سود و قوانین مدیریت ریسک متفاوتی است. شما باید بسته به سبک معاملاتی و تجربه خود از بین سه اندازه حساب مختلفی که به شما پیشنهاد می شود انتخاب کنید.

مرحله 2: تأیید

هنگامی که با موفقیت مرحله اول را کامل کنید، به مرحله تأیید می‌روید. این مرحله شامل معامله در یک حساب آزمایشی جدید با اهداف سود و قوانین مدیریت ریسک مشخص، به عنوان چالش است. این مرحله مشابه مرحله چالش می باشد با این تفاوت که در این مرحله زمان شما دو برابر و هدف سود نصف مرحله قبل هست. وقتی مرحله تأیید را با موفقیت به پایان رساندید شرکت پراپ FTMO عملکرد معاملات شما را بررسی کرده و به شما یک حساب سرمایه گذاری می دهد.

مرحله 3: حساب سرمایه گذاری

هنگامی که مرحله تأیید را پشت سر بگذارید، یک حساب سرمایه گذاری به شما داده می شود تا با آن تریدینگ را شروع کنید. حساب سرمایه گذاری با تقسیم سود بسته به اندازه حساب، همراه است و شما می توانید با دستیابی به اهداف عملکردی تعیین شده توسط FTMO، سهم خود را از سود افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای پراپ FTMO

ترید کردن با FTMO چندین مزیت دارد:

مزایای پراپ FTMO

– دسترسی به سرمایه

یکی از اصلی ترین مزایای پراپ FTMO دسترسی به سرمایه است. بسیاری از تریدر ها به دلیل کمبود بودجه برای شروع تریدینگ با مشکل مواجه هستند. با FTMO، شما می توانید به یک حساب سرمایه گذاری شده دسترسی داشته باشید و بدون ریسک کردن روی پول خود معامله کنید.

– استفاده از مهارت های خود

پراپ FTMO به معامله گران اجازه می دهد تا مهارت های خود را ثابت کنند و سهمی از سود کسب کنند. این می تواند به ویژه برای تریدر های جدید که ممکن است سابقه و تجربه نداشته باشند یا معامله گران با تجربه ای که به دنبال نمایش توانایی های خود هستند مفید و کاربردی باشد.

– مدیریت دقیق ریسک

این شرکت قوانین سخت‌گیرانه ای برای مدیریت ریسک دارد که به معامله گران کمک می کند تا عادات مدیریت ریسک خوبی به دست بیاورند. این مزیت می تواند در دراز مدت برای شما مفید باشد، زیرا مدیریت ریسک مناسب برای موفقیت در معاملات با ریسک بالا بسیار مهم است.

– بدون هزینه ماهانه

برخلاف سایر شرکت‌های پراپ تریدینگ، FTMO هیچ هزینه‌ای ماهانه دریافت نمی‌کند. معامله گران فقط برای چالش یک بار کارمزد می پردازند و در صورت قبولی می توانند بدون هیچ هزینه اضافی با یک حساب سرمایه گذاری شده معامله کنند.

– پشتیبانی قوی

دارای یک جامعه قوی از تریدرهای با تجربه است که نکات و استراتژی ها را به اشتراک می گذارند و از یکدیگر حمایت می کنند. این می تواند برای معامله گران جدیدی که به دنبال یادگیری از معامله گران با تجربه و بهبود مهارت های خود هستند مفید باشد.

– تجزیه و تحلیل مناسب

نتایج معاملات تریدر ها را بی طرفانه تجزیه و تحلیل کرده و ایده های مناسب برای بهتر شدن استراتژی که به کار می برند ارائه می دهند.

– برنامه آماری

این پراپ فرم برنامه ای را ارائه می دهد که رفتارهای بازار را بر اساس داده پیش بینی می کند و به معامله گران کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند و سودآوری را افزایش دهند.

– دارای ژورنال تریدینگ

پراپ ftmo دارای ژورنالی برای ارائه نتایج معاملات و افکار در مورد معاملات است که به طور خودکار معاملات را ذخیره می کند و امکان تجزیه و تحلیل گذشته را برای بهبود معاملات آینده تریدر ها فراهم می کند.

– تقویم اقتصادی

ابزار مفیدی در FTMO است که نمای کلی از رویدادهای اقتصادی برنامه ریزی شده و تأثیر آنها بر بازارهای مالی را ارائه می دهد. این به معامله گران کمک می کند تا از اخبار و حرکت های بازار مطلع شوند، تا استراتژی های معاملاتی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنند و نوسانات احتمالی بازار را پیش بینی کنند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ بدون محدودیت زمانی و مزایای آن

حساب های پراپ اف تی ام او

حساب‌های FTMO فرصتی را برای معامله‌ گران فراهم می‌ کند تا تجربه تردینگ مقادیر بیشتری از سرمایه را داشته باشند و از معامله درآمد کسب کنند، بدون اینکه روی پول خود ریسک کنند. FTMO یا Funded Trader حساب‌ هایی را به معامله‌ گران فارکس و سهام ارائه می ‌دهد که به دنبال معامله مقادیر بیشتری از سرمایه شخصی هستند، در حالی که خطر از دست دادن پول خود را نخواهند داشت.

شما به عنوان معامله گر بعد از گذراندن مراحلی که گفته شد، یک حساب برای معامله‌ تا سقف 100 هزار دلار دریافت می کنید. همواره 70 تا 80 درصد از سود تولید شده در حساب سرمایه گذاری نگه داشته می شود و حتی اگر حساب ضرر کند، معامله گر هیچ سرمایه ای را از دست نمی دهد.

انواع حساب های FTMO

FTMO دو نوع اصلی از حساب های تأمین مالی را ارائه می دهد:

انواع حساب های FTMO

+ حساب عادی

حساب عادی، حساب استاندارد FTMO است و بیشتر برای معامله گران با تجربه با استراتژی های قوی مناسب است. تریدرها توسط یک حساب آزمایشی 100,000 دلاری ارزیابی می شوند که هدف سود بالاتری برای گذراندن این ارزیابی لازم است و در نتیجه در صورت تأیید می توانند تا حداکثر 100,000 دلار سرمایه دریافت کنند.

قوانین پراپ ftmo سخت‌ گیرانه ای برای این نوع حساب در نظر گرفته شده از جمله حداکثر ضرر تا 10٪، دارای محدودیت ضرر روزانه و حداقل روزهای معاملاتی زیاد است. اما در این حساب تقسیم سود 80% برای معامله گر و 20٪ برای FTMO است. یعنی بیشترین تقسیم سود ممکن را برای تریدر ها فراهم می کند و حداکثر ضرر روزانه مجاز 1000 دلار است.

+ حساب سوئینگ

حساب سوئینگ یا حساب نوسانی حداکثر اندازه حسابی است که در ftmo موجود است. قوانین این پراپ فرم در این حساب هنگام ارزیابی و معاملات راحت تر است از جمله محدودیت زیان روزانه وجود ندارد، حداکثر زیان بالاتر از 20٪ و حداقل روزهای معاملاتی کمتر است. هدف سود کمتر است در نتیجه عبور از ارزیابی را آسان تر می شود؛ اما تقسیم سود فقط 70٪ برای معامله گر و 30% دیگر برای ftmo است. حساب Swing برای معامله گران کم تجربه تر مناسب است و اندازه این حساب تا حداکثر 50000 دلار می باشد.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

قوانین پراپ FTMO

حساب‌ های FTMO دارای قوانین و معیارهای خاصی هستند که معامله‌ گران باید در حین ارزیابی و هنگام معامله با حساب واقعی سرمایه‌گذاری از آنها پیروی کنند:

  • حداکثر ضرر برای عادی تا 10٪ و برای سوئینگ تا 20٪ است.
  • برای حساب عادی حداکثر حد ضرر روزانه تعریف شده است و محدودیت دارد.
  • حداقل تعداد روزهایی که اجازه معامله دارید تعریف شده است.
  • محدودیت در اندازه و ابزار تجارت نسبت به حساب متغیر است.
با پراپ پلاس
بدون محدودیت زمانی چالشت رو پاس کن

هزینه های معامله در FTMO چقدر است؟

حساب های FTMO هیچ گونه پرداخت یا سپرده ای از معامله گر دریافت نمی کنند. FTMO پس از ارزیابی معامله ‌گر، بودجه موجودی حساب را تأمین می‌ کند. هزینه افتتاح و نگهداری حساب FTMO توسط خود شرکت پرداخت می شود. معامله گر فقط باید ارزیابی حساب آزمایشی را بگذراند. تنها محدودیت این است که معامله گران فقط مجاز به داشتن یک حساب FTMO سرمایه گذاری شده در هر زمان هستند.

برخی از گزینه های اضافی که ممکن است معامله گران با آن روبرو شوند:

  • هزینه‌های بازنشانی: برای انجام مجدد ارزیابی و چلنج ها پس از شکست هزینه باید پرداخت کنید.
  • ارزیابی تمدید شده: برای گرفتن وقت جهت قبولی در ارزیابی نیاز به پرداخت هزینه دارید.
  • ارزیابی مجدد: اگر بخواهید قوانین شکسته شده در حساب کاربری واقعی را دوباره انجام دهید باید هزینه پرداخت کنید.

اما پرداخت این موارد اضافی فقط برای افتتاح حساب و طی مراحل ارزیابی استاندارد الزامی نیست. به طور کلی، حساب ‌های FTMO راهی برای دسترسی به حساب‌ های سرمایه ‌گذاری شده تا سقف 100 هزار دلار بدون نیاز به پرداخت اولیه از طرف تیدر فراهم می ‌کنند.

قیمت چالش های ftmo

Ftmo دارای یک ساختار قیمت گذاری مقیاس بندی شده است که از 155 یورو شروع می شود و در نهایت به 1080 یورو می رسد. بسته به چالشی که در آن رقابت می کنید، سرمایه تجاری شما بین 10000 تا 160000 یورو متغیر خواهد بود.

در زیر نمونه ای از ساختار قیمت گذاری برای چالش های مختلف معاملاتی آورده شده است:

– چالش 155 یورو

پس از پرداخت 155 یورو برای رقابت در چالش FTMO، سرمایه اولیه معاملاتی 10000 یورو به شما داده می شود.

– چالش 250 یورو

پس از پرداخت 250 یورو برای رقابت در چالش FTMO، سرمایه اولیه تجاری 10000 یورو به شما داده می شود.

– چالش سوئینگ ftmo

سرمایه اولیه 20000 یورو به شما داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

نحوه باز کردن حساب FTMO

فرآیند باز کردن یک حساب FTMO و دریافت بودجه شامل چند مرحله کلیدی است:

نحوه باز کردن حساب FTMO

1. ثبت نام

ابتدا باید یک حساب کاربری در FTMO.com ایجاد کنید. جزئیات نمایه را پر کنید، شرایط و ضوابط را بپذیرید و ورود به حساب کاربری را تنظیم کنید. برای ثبت نام نیازی به پرداخت هزینه ای نیست.

2. انتخاب نوع حساب

تصمیم بگیرید که آیا حساب عادی یا حساب Swing باز می کنید. حساب عادی بودجه بیشتری دارد؛ اما قوانین سختگیرانه تری دارد و حساب سوئینگ قوانین آسان تری برای تریدرها کم‌ تجربه تر دارد.

3. گذراندن ارزیابی

برای دریافت بودجه، باید یک ارزیابی 2 هفته ای در یک حساب آزمایشی انجام دهید و قوانین حساب را دنبال کنید، حداقل روزهای معاملاتی را به دست آورید، از حداکثر ضرر جلوگیری کنید و به هدف سود خود برسید.

4. تأمین مالی

پس از تأیید بعد از مرحله ارزیابی، FTMO بر اساس نوع حساب تا سقف 50 هزار دلار یا 100 هزار دلار سرمایه را تأمین می کند هیچ پرداختی از طرف معامله گر لازم نیست.

5. تجارت را شروع کنید

استفاده از استراتژی ‌ها و مهارت ‌های لازم برای ایجاد معامله سودآور را با حساب سرمایه‌ گذاری شروع کنید و بر اساس قرارداد تقسیم سود به طور منظم برداشت کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

سوالات متداول

1. آیا ایرانیان می توانند در ftmo ثبت نام کنند؟

خیر، ایرانی ها حق استفاده از پراپ اف تی ام او را ندارند و با اینکه این شرکت وابسته به هیچ ارگانی نیست و سازمانی شخصی است اما اعلام کرده است طبق قوانین تحریم بین المللی هیچ گونه خدماتی برای ایرانی ها ارائه نمی دهد.

2. بهترین جایگزین FTMO برای ایرانیان چیست؟

بهترین راه برای ایرانیان استفاده از پراپ فرم های ایرانی هستش

3. حداکثر موجودی حساب در FTMO چقدر است؟

حداکثر موجودی حساب ارائه شده توسط FTMO حساب 100 هزار دلاری در نوع عادی حساب ها است. معامله گران باید ارزیابی را در یک نسخه آزمایشی 100 هزار دلاری بگذرانند تا برای آن سطح از بودجه در یک حساب زنده تأیید شوند.

4. حداکثر ضرر در FTMO چقدر است؟

حداکثر ضرر در حساب های عادی 10٪ در هنگام ارزیابی و معاملات واقعی است و برای حساب های Swing حداکثر ضرر تا 20٪ است. ضررهای بالاتر از این محدودیت ها باعث می شود حساب تریدر بسته شود.

5. حداکثر اندازه lot در FTMO چقدر است؟

حداکثر اندازه تریدینگ بر اساس مانده حساب محدود می شود که محدودیت ها عبارت‌ اند از:

  • تا 10 میکرو lot در حساب 25 هزار دلاری
  • تا 20 میکرو lot در حساب 50 هزار دلاری
  • تا 50 میکرو lot در حساب 100 هزار دلاری

بنابراین، در یک حساب 100000 دلاری، حداکثر اندازه مجاز معامله 50 میکرو lot است تا از ریسک بیش از حد در یک معامله جلوگیری شود.

6. آیا می توانم سود خود را از حساب سرمایه گذاری شده برداشت کنم؟

بله معامله‌گران پس از رسیدن به هدف سود مشخص و رعایت تمام قوانین مدیریت ریسک، می‌توانند سود خود را از حساب تأمین‌شده برداشت کنند.

7. تکمیل مراحل چالش و تأیید چقدر طول می کشد؟

بازه زمانی تکمیل مراحل چالش و تأیید بسته به اندازه و نوع حساب انتخابی متفاوت است. معامله گران حداکثر 60 روز فرصت دارند تا هر دو مرحله را انجام دهند.

8. آیا تجارت FTMO برای مبتدیان مناسب است؟

تجارت FTMO می تواند برای مبتدیان مفید باشد؛ زیرا دسترسی به سرمایه و جامعه ی پشتیبان کننده را فراهم می کند. با این حال، توصیه می شود معامله گران قبل از اقدام به چالش، تجربه و دانشی در تریدینگ کسب کنند.

9. آیا می توانم از هر استراتژی معاملاتی با FTMO استفاده کنم؟

تریدر ها تا زمانی که از قوانین مدیریت ریسک تعیین شده توسط FTMO پیروی کنند، آزادی کامل در استفاده از هر استراتژی معاملاتی را دارند.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

نتیجه گیری

پس از بررسی جامع به این نتیجه می رسیم که FTMO به عنوان یک شرکت پراپ تریدینگ درجه یک شناخته می شود و فرصتی منحصر به فرد به تریدرهای ماهر و با تجربه ارائه می دهد تا سرمایه قابل توجهی را بدون به خطر انداختن سرمایه خود مدیریت کنند و مهارت بالایی در تریدینگ کسب کنند. فرآیند ارزیابی دو مرحله‌ای این پلتفرم، اگرچه زمان‌بر است، اما به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که فقط منضبط‌ترین و ثابت‌ترین معامله‌گران اجازه دسترسی به سرمایه آن را داشته باشند.

ساختار تقسیم سود سخاوتمندانه، همراه با بازپرداخت کارمزد اولیه پس از اولین تقسیم سود، شرکت FTMO را به یک انتخاب جذاب برای معامله گرانی که به دنبال ارتقای حرفه خود به سطح بعدی هستند تبدیل می کند. علاوه بر این، منابع آموزشی، مربیگری عملکرد، و حمایت قوی جامعه تریدر های عضو این سازمان که توسط این شرکت ارائه می‌شود، تضمین می‌کند که معامله‌گران ابزار و منابع لازم را برای موفقیت در دنیای رقابتی تجارت دارند. شما چه یک تریدر مبتدی چه یک معامله گر با تجربه باشید با ویژگی های پراپ ftmo تجربه و سود لازم را از تریدینگ به دست می آورید.

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده