چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

پراپ تریدینگ رایگان چیست؟ + مزایا و معایب آن

پراپ تریدینگ رایگان چیست؟

پراپ تریدینگ از بحث های داغ بازارهای مالی است و پراپ فرم ها با ارائه ابزارها و فرصت های جذب کننده روزانه تریدرهای زیادی را به سوی خود جذب می کنند. یک سری از این ابزار برای معامله گرانی است که هنوز با بازار آشنا نشده اند. یک سری دیگر از ابزار برای آن دسته از تریدرهایی است که می خواهند مهارت های کنونی خود را بدون از دست دادن سرمایه خود تقویت کنند.

آن قدر این قابلیت های پراپ تریدینگ و پراپ فرم ها زیاد است که باعث شده دنیایی از انواع تریدینگ به روی معامله گران باز شود.

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین امکاناتی که پراپ فرم ها در اختیارهای تریدرهای خود قرار می دهند، پراپ تریدینگ رایگان است. با افزایش رقابت ها میان پراپ فرم ها، همچنان شاهد ارائه امکانات مختلف این شرکت ها برای تریدرها هستیم که پراپ رایگان برای جذب معامله گران یکی از آن ها است.

بسیاری از چالش های پراپ فرم ها حساب های کوچک و هزینه های چالش کم ارائه می دهند و همین موضوع به مزیت رقابتی آن ها می افزاید. در ادامه مفهوم پراپ تریدینگ رایگان و امکانات همراه آن و همچنین مزیت های آن را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

پراپ تریدینگ چیست؟

پیش از آن که به پراپ رایگان و بدون هزینه بپردازیم بهتر است با مفهوم پراپ تریدینگ آشنا شویم. پراپ تریدینگ (prop trading) به نوعی فعالیت مالی اشاره دارد که معامله گران می توانند به واسطه شرکت ها و موسسات مالی خاصی وارد معاملات در بازار مالی شوند.

یکی از بزرگ ترین مزایای پراپ تریدینگ این است که تریدرها می توانند با سرمایه ای که شرکت های مالی در اختیارشان قرار می دهند ترید کنند و سود حاصل را بین خود و شرکت با توجه به توافق اولیه تقسیم کنند. پراپ تریدینگ برای تمام معامله گران چه کسانی که تازه وارد بازار معاملات شده اند و می خواهند تجربه کسب کنند، و چه آن هایی که سال ها تجربه دارند و می خواهند مهارت خود را در یک زمینه تقویت و سود خود را افزایش دهند گزینه مناسبی است.

از آن جایی که پراپ تریدینگ دائما در حال ارائه امکانات و ابزارهای مختلف است، می بینیم خدماتی چون پراپ تریدینگ رایگان و چالش پراپ رایگان بیش از پیش خود را نشان می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پراپ تریدینگ پیشنهاد میکنیم به صفحه “پراپ تریدینگ چیست” ما مراجعه کنید.

مفهوم پراپ فرم

و اما پراپ فرم چیست؟ پراپ فرم و شرکت پراپ تریدینگ سرمایه ای را در اختیار تیردرها قرار می دهد تا بتوانند در معاملات شرکت کنند. این سرمایه از طریق حساب های مختلف به دست تریدرها می رسد و ممکن است حساب دمو یا آزمایشی باشد یا حساب واقعی. با هر نوع حسابی که تریدر بخواهد و نیاز داشته باشد می تواند ترید کند. علاوه بر این حساب ها پراپ فرم ابزارها و امکانات مالی مختلفی را در اختیار معامله گران قرار می دهند تا بتوانند از طریق پلتفرم معاملاتی معامله کنند و از طریق ابزارهای مختلف بازار و شرایط مختلف را آنالیز و تحلیل کنند.

 

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

 

پراپ رایگان چیست؟

پراپ تریدینگ رایگان از آن جایی جای خود را در پراپ فرم ها باز کرد که این شرکت ها و بروکرها سعی کردند با آوردن و ارائه امکانات گوناگون توجه تریدرها را به خود جلب کنند. یکی از این امکانات که اتفاقا توجه معامله گران را به سمت خود جذب کرده، چالش های رایگان هستند که در واقع همان ورژن آزمایشی یا trial چالش های اصلی پراپ فرم یا بروکر است. تریدر می تواند با انجام پراپ رایگان ببیند آیا می خواهد با آن بروکر همکاری کند یا نه. پراپ تریدینگ رایگان که اساسا به صورت چالش بدون هزینه است یک حساب آزمایشی است، به تریدر زمان مشخص و گاها نامحدودی را می دهند تا چالش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای پاس کردن و قبول شدن در چالش های پراپ تریدینگ

کاربرد پراپ تریدینگ رایگان

پراپ بدون هزینه و چالش پراپ رایگان زمانی اهمیت و ضرورت خود را نشان می دهند که تریدر بین دو راهی در انتخاب بروکر یا پراپ فرم قرار گرفته. نمی داند آیا این بروکر یا پراپ فرم با سبک معاملاتی او همخوانی دارند یا نه؟ آیا استراتژی این بوکر برای تریدر سودآور است یا خیر.

شما به عنوان تریدر نمی خواهید حساب های تریدینگ را با مبلغ بالایی خریداری کنید و پس از گذشت زمان زیاد و از دست مبالغ بسیار بفهمید آن بروکر و یا پراپ فرم با سبک معاملاتی و استراتژِ شما سازگاری ندارد.

اما پراپ فرم رایگان در این جا به کمک شما می آید و با ارائه پراپ رایگان به شما کمک می کند قابلیت ها، سبک و استراتژی خودتان را بسنجید و ببینید آیا می خواهید با آن ها ادامه دهید یا خیر.

چالش پراپ رایگان

پراپ فرم ها برای آن که مهارت تریدرها را پیش از دادن حساب به آن ها بسنجند، از چالش های پراپ استفاده می کنند تا مهارت ها، توانایی و تجربه آن ها محک بزنند. و حالا اگر تریدر تمام قوانین تعیین در پ+چالش پراپ را با موفقیت پشت سر بگذارد می تواند پولی که از قبل مشخص شده را برای خود نگه دارد.

ممکن است این چالش ها رایگان نباشند و معامله گر باید پولی را بابت ورود به چالش به پراپ فرم بپردازد و در صورت موفقیت می تواند پولی که پرداخت کرده را نیز پس بگیرد. اما فرصت هایی وجود دارند که به تریدر این امکان را می دهد تا پراپ تریدینگ رایگان در پراپ فرم رایگان انجام دهد.

برای مثال ممکن است پراپ فرم برای مدت زمان کوتاه یا تنها برای یک بار به تریدر امکان استفاده از چالش رایگان را بدهد تا هم مهارت تریدر را بسنجند و هم امکانات، ابزار و پنل تحلیل سایت را بررسی کنند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

آیا واقعا چالش پراپ تریدینگ رایگان وجود دارد؟

همیشه پراپ فرم ها و بروکرها از پاسخ دقیق به این سوال شانه خالی کرده اند. اما واقعا پراپ تریدینگ رایگان داریم؟ آیا بدون هزینه هم می شود؟

بله! اما پراپ رایگان محدودیت های خود را دارد. بسیاری از پراپ فرم ها و بروکرها به تریدرهای خود این اجازه را می دهند تا با حساب آزمایشی (trial) رایگان با سرمایه خود شرکت شروع کنند و هیچ هزینه ای پرداخت کنند. هدف این پراپ فرم ها و بروکرها هم دیدن عملکرد تریدر است و معامله گر بررسی می کند که آیا پلتفرم و استراتژی معاملاتی پراپ فرم متناسب با سبک تریدینگ او هست یا نه.

پراپ فرم های رایگان که تست رایگان (free trial) ارائه می دهند کدام اند؟

پراپ فرم رایگانی که چالش پراپ رایگان و تست رایگان نیز ارائه می دهد می توان به FunderPro، FTMO، UltraCap Trading و پراپ پلاس اشاره کرد. این پراپ فرم ها و سایت ها گزینه بسیار خوبی برای تریدرهایی است که می خواهند به سراغ موسساتی بروند که پراپ رایگان ارائه می دهد.

برای مثال چالش رایگان FTMO را در نظر می گیریم:

  • حساب هایی با بیش از 200 هزار دلار در اختیار تریدرها قرار می دهد.
  • ارزیابی آن سه مرحله ای است.
  • برای معامله محدودیت زمانی ندارید.
  • حداکثر افت سرمایه 5 درصد است.
  • سود ماهانه نیز 10 درصد است.

همانطور که مشخص است دستیابی و موفقیت در این چالش می تواند کمی سخت به نظر برسد. اما اگر تریدر با تجربه ای باشید و به استراتژِ خود مسلط هستید و به آن اطمینان دارید، احتمال موفقیت شما نیز در این پراپ رایگان بالا می رود.

 

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

 

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ ها در سال 2024 که باید بشناسید

مزایا و معایب پراپ تریدینگ رایگان

پراپ تریدینگ رایگان به نوبه خود هم مزیت هایی را برای تریدرها به همراه دارد و هم معایبی را؛ گه در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایای پراپ رایگان

مزایای پراپ رایگان

 

+ بررسی استراتژی خود

یکی از بزرگ ترین مزیت های چالش پراپ رایگان این است که می توانید استراتژی های معاملاتی خود را بررسی و تمرین کنید و سبک معاملاتی مختص به خود را بیابید. در واقع می توانید استراتژی مد نظرتان را به چالش بکشید و ببینید با توجه به نیازهای خود و بازار کارآمدی آن را بازبینی کنید.

+ بررسی امکانات و ابزارهای پراپ فرم

گاهی هنگام انتخاب پراپ فرم نمی دانید پراپ فرم یا بروکر چه امكاناتي دارد و از ابزارهای مختلف چگونه استفاده می کند. بهترین راه برای آن پراپ بدون هزینه استت که تریدر می تواند بدون وارد کردن هزینه خود در معاملات و در مدت زمان کوتاهی با امکانت و پلتفرم معاملاتی پراپ فرم رایگان آَشنا شود.

+ دسترسی به سرمایه پراپ فرم

پراپ رایگان به شما این امکان را می دهد تا بدون وارد کردن سرمایه خود، از سرمایه پراپ فرم بدون دریافت هزینه در مدت زمان محدودی برای گذراندن چالش استفاده کنید. و وقتی با موفقیت این چالش را پشت سر گذاشتید می توانید در سود آن شریک شوید.

+ کاهش ریسک شخصی

با استفاده نکردن از سرمایه شخصی در واقع ریسک معاملات برای تریدر کاهش می یابد و هر ضرر و زیانی که این میان باشد بر عهده پراپ فرم است.

+ کنترل احساسات

شما با پراپ رایگان یاد می گیرید چگونه رد شرایط مختلف احساسات خود را کنترل کنید و در شرایطی مانند حرص و ترس و خشم چگونه احساسات خود را در تصمیم گیری های خود دخالت ندهید.

 

بیشتر بخوانید: کدام بروکر بهتر است؟ راهنمای انتخاب بروکر

 

معایب پراپ رایگان

در کنار مزایای زیادی که پراپ تریدینگ رایگان برای تریدرها به همراه دارد، معایبی نیز ممکن است داشته باشد.

معایب پراپ رایگان

 

– چالش سخت

معمولا چالش هایی که پراپ فرم رایگان برای تریدرها قرار می دهند شرایط سختی را دارند. یا هدف تریدینگ و رسیدن به آن بسیار سخت است یا زمان بسیار محدود. در این شرایط تریدر احتمال موفقیت کم می شود و این چالش پراپ رایگان را برای او سخت می کند.

– نبود قوانین مشخص

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که تریدرها با پراپ فرم ها ممکن است با آن رو به رو شوند نبود قوانین مشخص است. هر بروکر و پراپ فرم قوانین مختص به خود را دارد و این موضوع ممکن است برای پراپ تریدر خوشایند نباشد.

– ریسک بالا از دست دادن سرمایه

از آن جایی که چالش های پراپ رایگان سختگیرانه هستند و احتمال موفقیت رد آن ها کم، ممکن است تریدر سرمایه حساب را از دست بدهد و دچار ضرر و زیان شود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

سخن پایانی

از مهم ترین امکاناتی که پراپ فرم ها در اختیارهای تریدرها قرار می دهند، پراپ تریدینگ رایگان است. روزانه رقابت در پراپ تریدینگ بالا می رود و پراپ فرم ها برای جذب هر چه بیشتر تریدرها سعی می کنند امکانات و ابزارهای بیشتری را در اختیار آن ها قرار دهند.

یکی از این امکانات پراپ تریدینگ رایگان است که برای تریدر فضایی فراهم می کند تا بدون هزینه شخصی در چالش پراپ رایگان شرکت کند و در صورت موفقیت به سود برسد. در واقع پراپ رایگان راهی است برای شناخت پراپ فرم و بررسی تطابق استراتژی معاملاتی تریدر با ابزارها و امکانات پراپ فرم!

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده