چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

کدام بروکر بهتر است؟ راهنمای انتخاب بروکر

کدام بروکر بهتر است؟ راهنمای انتخاب بروکر

زمانی که صحبت از بروکر و انتخاب بروکر می شود، تریدر ممکن است دچار سردرگمی شود. کدام بروکر بهتر است؟ چگونه بروکر خود را انتخاب کنیم؟

هر بروکری چه بروکر معتبر باشد و چه کمتر شناخته شده باشد ممکن است خوبی ها و بدی های خود را داشته باشد. و هیچ بروکری را نمی توانید پیدا کنید که تمام و کمال همه چیز را در اختیار شما قرار دهد و طبق خواسته شما پیش برود. پس در نتیجه باید بروکری را بیابید که تا جایی که ممکن است با اهداف معاملاتی شما پیش برود.

انتخاب بروکر مناسب از مهم ترین تصمیمات در تریدینگ است. آن کارگزاری، و در بازار فارکس آن پراپ فرم، نقش مهمی را در مسیر معاملاتی تریدر دارند و روی عواملی مثل هزینه ها، خدمات، پشتیبانی و آپشن های سرمایه گذاری موجود تاثیر می گذارند.

در این مطلب راهنمای دقیقی را ارائه داده ایم و به 9 بروکر معتبر دنیا اشاره کرده ایم تا بتوانید در انتخاب بروکر بهتر عمل کنید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

9 بروکر برتر که باید بشناسید

در ادامه بروکرهایی را با هم بررسی می کنیم که در میان تریدرها شناخته شده و انتخاب معامله گران زیادی هستند.

1. Alpari

لوگو Alpari

آلپاری جز آن بروکرهایی است که بیشتر تریدرهای ایرانی نام آن را شنیده اند. این بروکر بیش از 3 میلون کاربر در سراسر جهان دارد و از آن جایی که تحریم های اعلمال شده برای ایران در ادامه فعالیت این بروکر با ایران تاثیر نداشته، آن را گزینه خوبی برای ایرانیانی که به دنبال بروکر معتبر و پشتیبانی عالی می گردند، تبدیل کرده است.

بروکر آلپاری دارای تنوع حساب و ارائه حساب های مختلف تریدینگ است و پشتیبانی خوبی را برای تریدرها در نظر گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه کمکی به تریدرها میکنه؟

 

2. LiteForex (LiteFinance)

لوگو litefinance

بروکر لایت فارکس گزینه مناسبی برای تریدرهای ایرانی است و مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. لوریجی که ارائه می دهد تا 1:1000 نیز می رسد. و از بیش از 70 نماد معاملاتی پشتیبانی می کند و تریدرها می توانند از هر ابزار تریدینگی که می خواهند استفاده کنند. این بروکر به ایرانی ها یک سری اپلیکیشن های تحلیل و سیگنال هم ارائه می دهد که این موضوع باعث محبوبیت لایت فارکس در میان تریدرها شده است.

3. Amarkets

لوگو amarkets

بروکر آمارکتس پشتیبانی خوبی به تریدرهای ایرانی ارائه می دهد و حتی این بروکر برای کاربران خود به منظور راحتی تریدرها اپلیکیشن های iOS و Android را طراحی کرده است. آمارکتس علاوه بر پشتیبانی خوب، اسپرد مناسبی را هم به معامله گران ارائه می دهد.

4. Ingot

لوگو ingot

اینگات بروکر با هدف ارائه پلتفرم معاملاتی ساده و امکانات مهم و ضروری به تریدرها وارد عرصه شد. شما به عنوان تریدر می توانید به دارایی های مختلفی از جمله، جفت ارزها، ارز دیجیتال و سهام دست پیدا کنید. دارای حساب اسلامی (Islamic accounts) است و از حساب هایی مانند حساب دمو نیز پشتیبانی می کند.

5. Fyntura

لوگو fyntura

بروکر Fyntura به دلیل پشتیبانی مشتری خوب آن شناخته شده و هزینه کمیسیون کمی که از تریدرها می گیرد آن را گزینه خوبی برای تریدرهای با تجربه و تازه کار تبدیل کرده است.

 

بیشتر بخوانید: روز معاملاتی خود را چگونه شروع کنیم؟ 6 قدم اصلی

 

6. Interactive Brokers

لوگو interactive brokers

این بروکر مزایای زیادی را به برای تریدرها به همراه دارد و دسترسی به بازار آن گزینه بسیار خوبی است برای تریدرهای با تجربه ای که حاضر هستند برای اسپرد پایین تر کمیسیون بپردازند و همچنین به پلتفرم تریدینگ قوی نیاز دارند.

7. Exness

لوگو exness

این بروکر به تریدرهای خود اسپرد پایین و لوریج های منعطف پیشنهاد می کند و تریدرها با هر سطحی از تجربه می توانند از انواع حساب ها استفاده کنند. Exness حتی حساب اسلامی (Islamic accounts) و پشتیبانی از مشتری خوبی را ارائه می دهد.

8. Saxo Bank

لوگو saxo

این بروکر تجربه تریدینگ پرمیوم را در اختیار تریدرهای خود قرار می دهد و به آن ها این امکان را می دهد تا از ابزارهای تحقیق و پلتفرمی عالی استفاده کنند. و البته اسپرد و کمیسیون های مختلفی را هم در نظر می گیرند.

9. Oanda

لوگو oanda

Oanda بروکری با سال ها تجربه است که اعتبار زیادی دارد و ابزارهای تریدینگ قوی، ابزارهای تحقیق و مدل های قیمت گذاری شفافی را به تریدرها ارائه می دهد. برای آن دسته از تریدرهایی که به دنبال بروکر قابل اعتمادی هستند گزینه مناسبی است.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

 

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ ها در سال 2024 که باید بشناسید

مهم ترین معیارهای انتخاب یک بروکر خوب و مناسب

اگر به دنبال شروع مسیر تریدینگ خود هستید اولین چیزی که باید در نظر بگیرید انتخاب بروکر مناسب شما است. بروکر پلی است برای تریدر که بتواند در بازارهای مالی سرمایه گذاری کند. و اما انتخاب مناسب بروکر تریدر را در مسیر تریدینگ خود متمرکز می کند و از حاشیه ها جلوگیری می کند.

در ادامه به 8 معیاری که باید در انتخاب بروکر خود در نظر بگیرید را آوردیم. با رعایت آن ها می توانید بروکری را پیدا کنید که شما را در مسیر درستی در تریدینگ قرار می دهد.

مهم ترین معیارهای انتخاب یک بروکر خوب و مناسب

– اسپرد پایین

اسپرد به اختلاف قیمت خرید و فروش جفت ارزها گفته می شود و اسپرد پایین نشانه این است که بروکر شما قصد ندارد از طریق هزینه ای که در اسپرد بالا می کنید سود کند. در نتیجه اسپرد پایین یکی از مشخصه های بروکر مناسب برای شما تریدرها است.

– لوریج بالا

منظور از لوریج بالا این است که تریدر می تواند با صرف هزینه کمتر، حساب با سرمایه بالاتری را برای معاملات استفاده کند که در نتیجه سودی که تریدر از ترید با این حساب به دست می آورید نیز بیشتر است. برای مثال اگر از لوریج 1:200 استفاده کنید، می تواند با پرداخت 100 دلار، 20000 دلار معامله کنید.

– اعتبار بروکر

اعتبارسنجی بروکر نقش مهمی در انتخاب بروکر مناسب ایفا می کند. تحقیق کنید و مطمئن شوید بروکر اعتبار و پیشینه خوبی داشته باشد و در هزینه ها شفاف باشد. برای اعتبارسنجی بروکر می تواند به کمک تریدرهای دیگر در مورد سایقه کار آن ها تحقیق کنید و ببینید سهم بازار آن ها چه قدر است.

– اهداف معاملاتی شما

مهم ترین معیار در انتخاب بروکر نگاه به اهداف معاملاتی خودتان است. می خواهید در تریدر به چه سودی برسید. سبک معاملاتی شما چگونه است. پس از این که اهداف و سبک تریدینگ خود را انتخاب کردید دیگر می دانید کدام بروکر برای شما مناسب تر است و احتمالا با آن بروکر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

– هزینه های بروکر

به کمیسیون و هزینه ای هایی که بروکر می گیرد توجه کنید. بعضی از بروکرها کمیسیون بالاتر و برخی کمیسیون کمتر از تریدرهای خود می گیرند. حتی هزینه هایی مانند حساب های آزمایشی هستند که ممکن از بروکری به بروکر دیگر فرق کنند. پس اگر هزینه ها برایتان مهم است، بروکری را انتخاب کنید که هزینه کمتری بگیرد.

– تکنولوژی و ابزارها

برخی بروکرها فقط با یک سری از ابزارهای مالی محدود و پلتفرم معاملاتی به تریدرهای خود اجازه ترید می دهند. که این موضوع می تواند باعث محدود شدن تریدر و حتی ضرر در معاملاتشان شود. پس بروکری که انتخاب می کنید حواستان باشد در جهت اهداف معاملاتی شما حرکت کنند و ابزارها و پلتفرم معاملاتی و حتی استراتژی ای که در پیش می گیرد زیاد باشد و یا اگر محدود هستند، متناسب با سبک معاملاتی شما باشد.

– حساب های بروکر

بروکری که حساب های تریدینگ زیادی را حمایت می کند می تواند گزینه خوبی برای تریدرهای حرفه ای و تازه کار و با هر سطحی از تجربه باشند. برای مثال اگر تازه وارد بازار و معاملات شده اید، احتمالا می دانید که شروع تریدینگ با حساب دمو یا آزمایشی به نفع شما است. با این حساب مهارت ها و استراتژی معاملاتی خود را با پول مجازی و در شرایط مشابه بازار تمرین می کنید و بعد از آن به حساب واقعی تغییر می دهید.

– پشتیبانی

فرقی ندارد چه قدر اسپرد پایین باشد یا لوریج بالا باشد، اگر بروکر پشتیبانی خوبی از تریدرهای خود نداشته باشد تریدینگ برای معامله گر غیر ممکن می شود. پس زمانی که می خواهید بروکر خود را انتخاب کنید ببینید سیستم پشتیبانی آن ها چگونه کار می کند. آیا پشتیبانی دائم دارند؟ آیا راهنمای استفاده از ابزارها و مواد برای تریدرهای خود فراهم می کنند؟ اگر نه، در شرایط بحرانی بروکر از شما حمایت نمی کند و ممکن است در جایی به ترید شما صدمه وارد شود.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

سخن پایانی

در انتخاب بروکر عوامل و معیارهای مختلفی را تریدرها باید در نظر بگیرند تا بتوانند بروکری را انتخاب کنند که با سبک معاملاتی آن ها همخوانی داشته باشد و ترید موفقی را پشت سر بگذارند. معیارهایی چون اسپرد پایین، لوریج بالا، اعتبار، پشتیبانی خوب، ارائه حساب های متنوع و ابزارهای تریدینگ متناسب با اهداف معاملاتی شما از جمله این عوامل تاثیرگذار در انتخاب شما هستند.

اما در نظر داشته باشید که اگر تریدری هستید که می خواهید از ایران فعالیت تریدینگ خود در بازار فارکس را انجام دهید، نمی توانید نماینده رسمی بروکری را در ایران بیابید! هر بروکری که در ایران فعالیت می کند، در خارج از ایران دفتر دارند و در واقع شعبه فارسی زبان بروکری است که انتخاب کرده اید.

در نتیجه بهتر است شما به عنوان تریدر با پراپ فرمی همکاری کنید که بتواند بروکرهای معتبر را برای شما شناسایی کند و فعالیت تریدینگ شما را راحت تر و پر سود تر کند.

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده