چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ یکی از استراتژی های تریدینگ در بازارهای مالی است که معامله گر آن که با نام اسکالپر شناخته می شود در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه از تفاوت قیمت ها در معاملات مکرر به سود می رسد.

اما معمولا تصوری که عموم از تریدرینگ دارند این است که معامله گر پشت سیستم خود می نشیند و معامله ای را باز می کند و می گذارد در گذر زمان سودی از این معامله به دست بیاورد.

اما این تصور اشتباه است. استراتژی های معاملاتی مختلفی وجود دارند که تریدر طبق روشی که انتخاب کرده زمان و حجم معاملات خود را تعیین می کند. ممکن است معامله روزها و ماه ها طول بکشد و ممکن است در عرض چند دقیقه وارد معامله ای شود و آن را ببندد.

می خواهید با مفهوم اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) یا اسکالپینگ آشنا شوید و مزایا و معایبی که با خود به همراه دارد را بشناسید؟ با پراپ پلاس همراه باشید.

اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) یا اسکالپینگ (Scalping) یک سبک معاملاتی در بازارهای مالی است و هدف آن کسب سود از تغییرات کوچک قیمت در این بازارها از جمله بازار فارکس و بازار سهام است. تریدر به جای آن که دارایی بخرد و معامله را برای مدت طولانی باز نگه دارد، حجم زیادی از دارایی ها را در عرض چند ثلنیه تا چند دقیقه می خرد و می فروشد. در این صورت از تغییرات قیمت در این زمان کوتاه به سود زیادی می رسد.

منطقی که پشت اسکالپ تریدینگ نهفته است این است که حرکات کوچک قیمت بیشتر از حرکات بزرگ در بازار اتفاق می افتد و احتمال سود از این تغییرات کوچک نیز بیشتر است. اسکالپر با ورود و خروج سریع در معاملات بزرگ می تواند به مقدار قابل توجهی از سود برسد.

تریدر در این روش معاملاتی ممکن است روزانه از 10 تا چند صد معامله را انجام دهد و البته به این معامله گران که از روش اسکالپینگ یا اسکالپ تریدینگ استفاده می کنند اسکالپر گفته می شود.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست؟ مزایای پراپ تریدینگ

مفاهیم پایه اسکالپینگ

اسکالپ تریدینگ از موقعیت های بزرگ برای سودهای کوچک در کمترین زمان ممکن استفاده می کند. این معاملات در یک روز انجام می شوند و هدف اصلی آن هم خرید یا فروش سهام در قیمت درخواستی یا قیمت پیشنهادی است. که پس از آن که این سهام یا دارایی ها را خرید سریع آن ها بفروشند.

تفاوت قیمت دارایی چه قدر است؟ ممکن است این تفاوت قیمت تنها چند سنت باشد! و اما زمان نگهداری موقعیت چه قدر است؟ از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد؛ اما در برخی موارد ممکن است چندین ساعت به درازا بکشد.

اسکالپر کیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اسکالپر در واقع همان معامله گر یا تریدری است که از روش اسکالپ تریدینگ در بازارهای مالی استفاده می کند. اسکالپر در این بازارها از جمله بازار فارکس بسیار سریع عمل می کند و در عرض چند دقیقه وارد موقعیت های معاملاتی می شود و از آن ها خارج می شود.

اسکالپرها عملکرد بسیار سریعی دارند و تمرکز بالایی نیز دارند تا بتوانند چندین معامله بزرگ را در زمان بسیار کوتاهی مدیریت کنند. با همین عملکرد بالا و تمرکز خوب از تفاوت قیمت های کوچک در بازار برای موقعیت های بزرگ به سود کلانی هم می رسند.

از آن جایی که اسکالپر باید دائما در حال معامله باشد، زمان زیادی را نیز باید برای اسکالپ تریدینگ بگذارد و مانند معامله گران دیگری که از استراتژی های دیگر استفاده می کنند نمی توانند زمان استراحت زیادی داشته باشند.

اسکالپر ها در اسکالپ تریدینگ به روند بازار و اخبار کمتر توجه می کنند و تمام تمرکزشان روی خود معاملات و تغییرات کوچک قیمت ها در بازار است. چرا که قرار نیست موقعیت ها را برای مدت طولانی نگه دارند و این موضوع باعث می شود عوامل مختلف اقتصادی و اخبار به نسبت کمتر از بقیه روش های معاملاتی روی معاملات آن ها تاثیر بگذارد.

البته باید بدانیم که اسکالپرها در اسکالپ تریدینگ از ابزارها و سیستم های خودکار هم در معاملاتشان استفاده می کنند تا هم معاملات بیشتری را پوشش دهند و هم ریسک معاملاتی خود را کاهش دهند. چرا که تعداد زیاد معاملات و حجم زیاد آن ها ممکن است تمرکز و احساسات هر تریدری را درگیر کند و روی تصمیمات او تاثیر بگذارد.

حال که متوجه شدیم اسکالپ تریدینگ چیست و اسکالپر ها در این روش معاملاتی چگونه عمل می کنند، زمان آن است که به مزایا و معایب آن بپردازیم.

 

بیشتر بخوانید: کدام پلتفرم‌های معاملاتی برای شما بهتر است؟

مزایا و معایب استراتژی اسکالپینگ

برای آن که بیشتر با مفهوم اسکالپ تریدینگ و سودآوری آن برای تریدرها آشنا شویم، به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم. چرا که این روش معاملاتی مانند هر استراتژی تریدینگ دیگری مزایا و ضرر و زیان های خود را دارد.

مزایای اسکالپ تریدینگ

وقتی از اسکالپ تریدینگ صحبت می کنیم مزایای زیادی را برای اسکالپرها به همراه دارد و در کوتاه ترین زمان سود زیادی را برای تریدرها به دنبال دارد.

مزایای اسکالپ تریدینگ

+ سود زیاد و سریع

در دنیای تریدینگ، زمان هم می تواند دوست و هم دشمن تریدر باشد. اسکالپ تریدینگ به سرعت نیاز دارد و هدف آن هم بهر وری از تفاوت قیمت کم در معاملات است. با ورود به موقعیت های مکرر در زمان کوتاه اسکالپر می تواند به سود زیادی برسد.

+ کاهش ریسک در بازار

در اسکالپینگ ورود و خروج سریع به بازار دارید و برای زمان زیادی دارایی شما در بازار نمی ماند. در نتیجه برعکس دیگر روش های معاملاتی طولانی مدت که شرایط بازار می تواند تغییرات بزرگی در آن ها ایجاد کند، اسکالپ تریدینگ از این ریسک مستثنا است و این ریسک را کاهش می دهد.

+ بهبود تمرکز و برنامه ریزی

تریدر وقتی وارد اسکالپ تریدینگ می شود علاوه بر این که باید تمرین تمرکز کند و تمرکز خود را بهبود ببخشد، باید ذهنی دسته بندی شده و دارای برنامه داشته باشد تا بتواند تعداد زیاد موقعیت معاملاتی را به درستی مدیریت کند. در نتیجه ی بهبود تمرکز و برنامه ریزی، اسکالپر هم بهتر می تواند در موقعیت های مختلف تصمیم گیری های منطقی داشته باشد.

+ مدیریت سرمایه

اسکالپینگ به شما این فرصت را می دهد تا بر اساس نوسانات بازار و سرمایه ای که در دست دارید برای موقعیت های معاملاتی تصمیم بگیرید. با کسب سود بیشتر، می توانید با سرمیاه بیشتری هم وارد معاملات بعدی شوید.

+ تنوع بازار

از دیگر مزایای اسکالپ تریدینگ این است که تنها به یک بازار تعلق ندارد و می توانید در هر بازار مالی مانند بازار فارکس یا بازار سهام از این روش معاملاتی استفاده کنید.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

معایب اسکالپ تریدینگ

و حال سوال این است؟ معایب اسکالپ تریدینگ چیست؟ حال که با مزایای اسکالپ تریدینگ آشنا شدیم بهتر است به مهم ترین معایبی که این روش معاملاتی به همراه دارد نیز اشاره کنیم.

معایب اسکالپ تریدینگ

– هزینه های پخش بالا

مسئله ای که در تریدینگ وجود دارد هزینه پخش و کمیسیونی است که تریدر باید در معاملاتی که انجام می دهد بپردازد. حال در اسکالپ تریدینگ اسکالپر باید به ازای هر یک از این موقعیت ها و دارایی های متعددی که انجام می دهد هزینه زیادی را برای پخش بپردازد. و تریدر باید توجه داشته باشد که این هزینه ها از میزان سودی که به دست می آورد بیشتر نشود.

– نیاز به زمان و تلاش زیاد

اسکالپر باید تمام تمرکز و تلاش خود را روی تریدهای متعدد خود بگذارد و زمان زیادی را برای آن ها صرف کند. چرا که ورود و خروج سریع از این موقعیت ها کاری نیست که شما آن را وسط روز رها کنید! باید دائما حواستان را به معاملات بدهید که متضرر نشوید.

– ریسک اور تریدینگ

از آن جایی که اسکالپ تریدینگ رابطه مستقیمی با تعداد زیاد موقعیت های معاملاتی و تریدینگ دارد، باید اسکالپر حواس خود را جمع کند که از اور تریدرینگ و انجام بیش از حد تریدرینگ دوری کند که دچار ضرر و زیان هم نشود.

– افت قیمت

شما به عنوان اسکالپر ممکن است وارد معاملات شوید و طبق برنامه ریزی تان قیمت ها تغییر نکند و به جای این که تفاوت قیمت مثبت باشد، منفی شود و دچار ضرر و زیان شوید. اگر تعداد این معاملات متضرر زیاد شود، شما در آخر روز معاملاتی به جای آن که سود کلانی به دست آورده باشید، ضرر و زیان زیادی را متقبل شده اید.

اگر تریدری هستید که نظم زیادی دارید و می توانید زمان زیادی را برای تریدرینگ خود بگذارید به اسکالپ تریدینگ می توانید روی بیاورید. اما توجه داشته باشید باید بتوانید به خوبی مدیریت ریسک و مدیریت زمان داشته باشید و از سرمایه خود به خوبی در اسکالپ تریدینگ بهره ببرید.

سوالات متداول

1. اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) یا اسکالپینگ (Scalping) یک سبک معاملاتی در بازارهای مالی است و هدف آن کسب سود از تغییرات کوچک قیمت در این بازارها از جمله بازار فارکس و بازار سهام است. تریدر به جای آن که دارایی بخرد و معامله را برای مدت طولانی باز نگه دارد، حجم زیادی از دارایی ها را در عرض چند ثلنیه تا چند دقیقه می خرد و می فروشد. در این صورت از تغییرات قیمت در این زمان کوتاه به سود زیادی می رسد.

2. مزایای اسکالپ تریدینگ چیست؟

سود زیاد و سریع – کاهش ریسک در بازار – بهبود تمرکز و برنامه ریزی – مدیریت سرمایه – تنوع بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده