چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

روز معاملاتی خود را چگونه شروع کنیم؟ 6 قدم اصلی

روز معاملاتی خود را چگونه شروع کنیم؟

می دانید تریدرهای موفق آن دسته از تریدرهایی هستند که برای ترید خود برنامه روزانه منظمی را پیش می گیرند و روز معاملاتی خود را به گونه ای شروع می کنند که شانس موفقیتشان در معاملات افزایش می یابد.

وقتی بدانید چگونه روز معاملاتی خود را شروع کنید، در تریدهای خود کمتر دچار سردرگمی می شوید و می دانید از ابتدای روز تا انتهای روز قرار است چه برنامه ای را پیش بگیرید و در شرایط مختلف بهترین عکس العمل را نشان بدهید.

اگر به دنبال ترید موفقی هستید و می خواهید روز خود را به گونه ای شروع کنید که ذهنتان هم آماده تریدینگ شود، این مطلب برای شما است. در ادامه به موضوعی پرداختیم که ممکن است در ظاهر کم اهمیت باشد اما موفقیت تریدر را رقم بزند و تریدر موفق را از تریدرهای دیگر جدا کند.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

6 قدم برای شروع روز معاملاتی

داشتن روتین و شروع روز معالاتی با قدم های مشخص شما را در مسیر درستی در معاملات قرار می دهد.

6 قدم برای شروع روز معاملاتی

1. روتین روزانه طراحی کنید و به آن پایبند باشید

اگر جزو آن دسته از تریدرهایی هستید که از خواب بلند می شوید و برنامه دقیقی از قدم های خود در طول روز ندارید و نمی تواندی روی تسک های مهم روز خود تمرکز کنید، پس داشتن روتین روزانه ورق را برای شما برمی گرداند. وقتی می خواهید روز معاملاتی خود را شروع کنید، اگه دارای قدم های ثابت و روتین معینی باشید، در طول روز هم استرس تریدینگ را کاهش می دهید و کارها و فعالیت های بیشتر و با کیفیت بهتری را انجام می دهید.

افرادی مثل استیو جابز می گویند هر روز یک لباس را می پوشیدند تا تصمیم گیری های غیرضروری را کاهش بدهند و روی یک روتین مشخص جلو بروند. تریدرها هم باید روی تریدینگ و فعالیت حول محور آن تمرکز کنند.

پس روتین روزانه ثابتی را برای خود طراحی کنید که به شما این امکان را می دهد تا زمان و انرژی خود را روی ارتقای قابلیت ها و توانایی های خود متمرکز کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه کمکی به تریدرها میکند؟

2. فعالیت بدنی و تغذیه خوب داشته باشید

دو موردی که ممکن است به عنوان تریدر کمتر شنیده باشید، بحث تغذیه و فعالیت بدنی شما است. برای شروع روز معاملاتی خود به انرژی احتیاج دارید و بدن و ذهنی سرحال نیاز دارید. ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی در طول روز حافظه شما را تقویت می کند و خون رسانی به مغز شما را افزایش می دهد. پس تریدر می تواند الگوها را در بازار شناسایی و در معاملات خود بهتر عمل کند.

علاوه بر آن شما باید به مواد غذایی که وارد بدنتان می کنید توجه داشته باشید. مواد غذایی مختلف می تواند تاثیر مستقیمی روی مغز و تصمیمات شما داشته باشد. همچنین می توانید روز معاملاتی خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید تا هم انرژی کافی را به دست آورید و هم ذهنتان بهتر در شرایط مختلف عمل کند.

3. از تریدهای خود ژورنال تهیه کنید

بهترین ابزاری که در تریدینگ با آن مواجه می شوید تریدینگ ژورنال است. می توانید افکار و ایده های خود را در ابتدای روز معاملاتی و بعد از اتمام روز معاملاتی در آن ثبت کنید. و از اشتباهات خود درس بگیرید.

داشتن ژرونال معاملاتی که در آن اهداف، ایده ها و عملکرد تریدهای خود را ثبت کرده اید، می تواند تا حد زیادی در مدیریت استرس به شما کم کند و نقاط ضعف و قوت استراتژی های تریدینگ خود را متوجه شوید.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

4. سیستم های معاملاتی خود را بر اساس بازار انتخاب کنید

بازار دائما در حال تغییر و پیشرفت است. تریدری که در برابر این تغییرات روند خود را تغییر ندهد دچار ضرر و زیان می شود. اما تریدرهای حرفه ای روزانه این تغییرات را زیر نظر می گیرند و بر اساس آن سیستم تریدینگ خود را متناسب با بازار تغییر می دهند یا حتی استراتژی های خود را بازبینی می کنند تا با شرایط کنونی و امروز بازار خود را وفق دهند.

انواع مختلفی از بازار در تریدینگ وجود دارند و همسو کردن سیستم تریدینگ تان با همه این بازارها غیر ممکن است. پس بهتر است با توجه به بازار و نیازهای تریدینگی که برای موفقیت در این بازار دارید، سیستم خود را ارتقا دهید.

وظیفه شما به عنوان تریدر این است که امروز با بهترین سیستم خود ترید کنید. و بهترین راه فهمیدن بهترین سیستم هم آن است که تمرین کنید، تجربه کنید تا بهترین را بیابید.

 

بیشتر بخوانید: توصیه های طلایی برای تریدرها که باید بدانند!

5. برنامه تریدینگ خود را پیش از شروع ترید بنویسید

باید از همان ابتدای روز بدانید استراتژی معاملاتی شما چیست. رویدادهای خبری تاثیر گذار کدام اند و آیا تاثیری روی بازاری که شما در آن ترید می کنید دارند یا نه؟

تمرکزتان را در روز معاملاتی خود بگذارید و برای آن برنامه ریزی کنید. تریدرها همگی اهداف بلند مدت دارند و برای آن برنامه ریزی کرده اند، اما برنامه ریزی برای فعالیت های تریدینگ روزانه شما را در مسیر درستی در معاملاتتان قرار می دهد.

البته توجه کنید که بهتر است این برنامه تریدینگ روزانه خود را پیش از باز شدن بازار مشخص کنید که در طول معاملات دچار سردرگمی نشوید و خود را به دست شانس نسپارید. در این صورت وقتی بازار باز شود، تریدر می داند دقیقا می خواهد چه کار کند و با دقت بیشتری آن را انجام می دهد. همچنین در تصمیم گیری خود در حین معاملات با منطق و تحلیل های خود پیش می رود و احساسات را درگیر نمی کند.

6. اهداف تریدینگ را روزانه به خود یادآور شوید و استراحت کنید

تریدینگ هر روز یک چالش جدید رو جلوی روی ما می گذارد و همین موضوع باعث می شود تریدینگ برای هر تریدری فعالیتی استرس زا باشد. پس بهتر است زمانی از روز را هم برای استراحت دادن به ذهن خود اختصاص دهید و در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را از فکر کردن بیش از حد به تریدینگ دور کند.

اما یادتان باشد روزانه زمانی را هم به بررسی اهداف تریدینگ خود اختصاص دهید. بد نیست دائما به خود اهداف معاملاتی مان را یادآور شویم و مسیرمان از آن ها دور نشود. مرور اهداف تریدینگ به تریدر این امکان را می دهد تا تمرکز خود را بازیابی کند و بداند در مسیر خود چرا یک سری فعالیت را انجام می دهد. این موضوع باعث می شود ذهنتان آرام بگیرد و در آخر روز با حسی مثبت به روز معاملاتی خود پایان دهید.

علاوه بر مرور هدف ها، بهتر است استراحت و خواب را نیز فراموش نکنید. شما روزانه دارید با صدها و هزاران دلار سر و کله می زنید و استرس و اضطرابی که در این مدت به شما وارد شده تنها با استراحت و خواب کافی می تواند برطرف شود. البته توجه کنید، تا اهداف معاملاتی خود را مرور نکرده اید به سراغ خواب نروید. چرا که باید ابتدا ذهن خود را آرام کنید و انرژی مثبت دریافت کنید و بعد به روز خود پایان دهید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ترید را شروع کنیم؟ نکات کلیدی شروع ترید

سخن پایانی

شما باید قدم هایی را برای موفقیت در تریدینگ طی کنید تا بتوانید ذهنی آرام در معاملات داشته باشید و بهتر مدیریت ریسک انجام دهید. شروع روز معاملاتی خود با برنامه ریزی فعالیت های روز و مطالعه بازار شروع می شود. علاوه بر تغذیه و فعالیت بدنی در طول روز، تهیه تریدینگ ژورنال از مهم ترین کارهایی است که به عنوان تریدر باید انجام دهید؛ که می توانید آن را در ابتدای روز و آخر روز معاملاتی انجام دهید.

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده