چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

سود شرکت‌های پراپ از کجا تامین میشه؟

سود شرکت‌های پراپ از کجا تامین میشه؟

ممکن است برخی تریدرها فکر کنند امکان ندارد پراپ فرم آن قدرها هم که می گویند خوب باشد! با خود می گویند: این پول از کجا می آید؟ این ها حساب دمو هستند؟ تا حالا اصلا سودی هم دیده شده؟ اصلا تا حالا کسی را تامین مالی کردن واقعا؟

به خاطر گسترش بازار در چند سال اخیر شرکت های پراپ فرم هم بیشتر در نظر عموم مرموز به نظر می رسند. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله بحث سود پراپی ها و شرکت های پراپ فرم را باز کنیم و ببینیم شرکت های پراپ فرم چه طور کسب سود می کنند و به درآمد می رسند.

در ادامه می بینیم که پراپ تریدینگ ها دو مدل کسب و کار دارند: مدل چالش و مدل تقسیم سود. در مدل چالش یا challenge model تریدرها هزینه ای دریافت می کنند تا چالش تریدینگ انجام دهند؛ البته اکثر مواقع این تریدرها با شکست رو به می شوند و شرکت ها از این طریق می توانند سرمایه تریدرهای سودآور را تامین کنند. در مقابل مدل تقسیم سود یا profit split model قرار دارد که پراپ فرم سودی که تریدر در معاملات به دست می آورد را طبق قرار قبلی ماهانه تقسیم می کند.

با پراپ پلاس همراه باشید.

سود پراپی ها و شرکت های پراپ فرم از کجاست؟

سوالی که همیشه تریدرها می پرسند: این پول از کجا می آید؟ فارکس و پراپ کلاهبرداری است؟ سوال خوبی است و تریدرها حق دارند بدانند در مسیر کاری خود چگونه دارند عمل می کنند.

پراپ فرم ها معمولا از مدل چالش برای درآمد بیشتر استفاده می کنند و با شکست تریدر پول زیادی می توانند به دست بیاورند و می شود ایراداتی را به عملکرد این مدل گرفت. در مقابل مدل تقسیم سود قرار دارد که شرکت پراپ باید تلاش بیشتری برای ایجاد نقدینگی و تامین حساب های فاند کند و در اختیار تریدرهای سودآور قرار دهند.

در ادامه ما به تفاوت های این دو مدل و روش کسب درآمد در دو مدل و ایراداتی که به آن گرفته می شود، صحبت می کنیم.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

پراپ ها چگونه سود به دست می آورند؟

شرکت های پراپ زیادی هستند که در بازارهای مالی فعالیت می کنند اما خیلی از آن ها تمایلی ندارند در مورد نحوه درآمدزایی و کسب سودشان صحبت کنند. اما ما به عنوان پراپ فرمی معتبر به شما می گوییم سود پراپی ها و شرکت ها پراپ فرم چگونه تامین می شود و چگونه فعالیت می کنند.

اساسا پراپ ها در بازار فارکس از دو مدل برای درآمدزایی و به دست آوردن سرمایه استفاده می کنند. مدل اول مدل چالش است که بسیاری از شرکت های پراپ فرم از آن بهره می گیرند و مدل دوم که مدلی بهینه تر برای تریدرها است، مدل تقسیم سود میان تریدر و پراپ فرم است که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم.

سود پراپ تریدینگ ها: مدل چالش

از جمله پرکاربردترین مدل های کسب و کار در پراپ فرم ها مدل چالش است. در این مدل شرکت پراپ چالش های تریدینگ را به تریدر می فروشد. در نتیجه هزینه ای از معامله گر گرفته می شود. معمولا هم اگر موفق شود و چالش را با موفقیت پشت سر بگذارد و حساب فاند یا حساب دارای سرمایه دریافت کند، هزینه به تریدر بازگردانده خواهد شد. البته ایراداتی را می توان به آن گرفت.

اولا که پراپ ها دارند از شکست تریدرها در این چالش ها کسب درآمد می کنند و در بازار فارکس این مدل معمول شده است. کسب سود از شکست تریدرها باعث شده است پراپ فرم ها قوانین سرسختانه ای را وضع کنند؛ چرا که می دانند 90 درصد از این تریدرها در نهایت نمی توانند چالش را با موفقیت پشت سر بگذارند.

علاوه بر این، این شرکت ها تریدرهای سودآور را با سرمایه واقعی تامین نمی کنند. به جای آن از حساب های دمو استفاده می کنند. اگر تریدر سودآور بود و درخواست هزینه کرد، از سرمایه ای که از چالش های شکست خورده به دست آورده اند با آن ها تسویه می کنند. ما نمی گوییم این بد است اما باید توجه داشت که اگر تریدرها سود زیادی به دست آورد، تقسیم سود در نهایت باعث می شود پراپ فرم پول کم بیاورد.

سود پراپ تریدینگ ها: مدل تقسیم سود

مدل کسب و کار شرکت های پراپ فرم مدل تقسیم سود است و هدفشان جذب تریدرهای سودآور و دارای مهارت است. پراپ تریدینگ هایی که این مدل را در پیش می گیرند تنها از طریق سودی درآمد به دست می آورند که تریدرها در معاملات به دست می آورند. اساسا این شرکت ها سر هر ماه وقتی تریدر تصمیم می گیرد از حساب فاند خارج شود سود را تقسیم می کنند. در این صورت اگر تریدر در معاملات سودی به دست نیاورد، شرکت هم درآمدی ندارد.

به همین خاطر است که این شرکت ها سعی دارند تریدرهای با تجربه و دارای مهارت را استخدام کنند و این تریدرها با سرمایه واقعی وارد معاملات می شوند و در نتیجه پراپ تریدینگ اگه ضرر یا سودی باشد هر دو را خواهد داشت.

یکی از معایبی که مدل تقسیم سود برای پراپی ها دارد، نبود تریدرهای فارکس با تجربه و سودآور و معامله گرانی که بتوانند ریسک موجود در بازار را مدیریت کنند، است. پس شرکت های پراپ فرم برای تربیت تریدرهای سودآور و حرفه ای به آن ها آموزش های لازم را می دهند و سپس حساب های ریل در اختیارشان قرار می دهند تا در نهایت سود آن ها را بین شرکت و تریدر تقسیم کنند.

ترید بلدم سرمایه ندارم …
ما به شما سرمایه میدیم!

بیشتر بخوانید: بهترین پراپ تریدینگ ها که باید بشناسید

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سود شرکت های پراپ پرداختیم و دو مدل کسب سود را در این شرکت ها بررسی کردیم و دیدیم کدام به نفع تریدر است و کدام به نفع پراپ فرم.

سوالات متداول

1. سود پراپی ها و شرکت های پراپ فرم از کجاست؟

پراپ فرم ها معمولا از مدل چالش برای درآمد بیشتر استفاده می کنند و با شکست تریدر پول زیادی می توانند به دست بیاورند و می شود ایراداتی را به عملکرد این مدل گرفت. در مقابل مدل تقسیم سود قرار دارد که شرکت پراپ باید تلاش بیشتری برای ایجاد نقدینگی و تامین حساب های فاند کند و در اختیار تریدرهای سودآور قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده