چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

چگونه ضرر در ترید را ریکاوری کنیم؟

چگونه ضرر در ترید را ریکاوری کنیم؟

وقتی در تریدی ضرر می کنید، آن هم یک ضرر بزرگ، اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما باید ریکاوری در ترید را یاد گرفت و در چنین مواقعی اعمال کرد تا قوی تر از قبل به دنیای معاملات قدم بگذارید.
بازار در چشمی به هم زدن تغییر می کند. اگر چه نوسانات بردهای زیادی را برای تریدرها به همراه دارند، برای یک سری معامله گر ضرر را نیز به دنبال دارند.

این شرایط برای خیلی از تریدها قابل تحمل نیست و بحث احساسات آن ها و پول آن ها در میان است. اما چه طور باید در ترید ریکاوری کرد؟

با راهکارهای پراپ پلاس همراه باشید.

چگونه ضرر در ترید را ریکاوری کنیم؟

1. از اشباهات خود بیاموزید

تریدر وقتی در معامله ای یا در مسیر معاملات اشتباهی را مرتکب می شود باید از آن درس بگیرد و در مراحل بعدی و در آینده دوباره دچار همان اشتباه نشود. ببینید آیا جایی به درستی بازار را بررسی نکرده اید؟ آیا استراتژی ای که در معامله ای به کار بردید مناسب آن زمان و موقعیت نبوده؟ آیا به احساستم اجازه دادم بر من غلبه کنند؟ ببینید کجا مرتکب اشتباه شدید و سعی کنید این اشتباه برایتان تجربه شود.

2. فایل لاگ ترید خود را نگه دارید

یکی دیگر از راه های ریکاوری در ترید ایجاد فایل لاگ از تریدهایتان است. تمام فعالیت های تریدینگ خود را می توانید زیر نظر داشته باشید و ببینید چه چیزی به خوبی برای شما کارآمد بوده و چه چیزی آن قدرها به درد معاملات شما نمی خورده.

می تونید جورنال نوشته شده ای از تریدینگ ها ایجاد کنید یا یک spreadsheet آماده کنید که در آن جزئیات ورود و خروج خود را در آن ثبت کنید. در نهایت از این لاگ استفاده می کنید که ببینید از تریدهای مشابه استفاده کنید یا ایده های جدید را پیاده سازی کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست؟ توضیحات کامل

3. دست از ترید بردار

برای مدتی یا حسابتان را خالی کنید و یا اگر با پراپ فرم کار می کنید، دست از ترید بردارید تا ضرر را از آن چه هست بیشتر نکنید و احساساتی در ترید برخورد نکنید. در این صورت زمانی را برای فکر کردن و بررسی مسیری و قدم هایی که برداشتید یک دید جامع به شما می دهد. و این حرکت از مهم ترین مراحل برای ریکاوری ضرر در ترید است.

4. از معاملات کوچک شروع کنید و آن را بزرگ تر کنید

برای ریکاوری در ترید باید از معاملات کوچک تر از قبل شروع کنید. مثلا اگر در معاملات پیش از ضرر خود وارد تریدهایی با بیش از 5 درصد ریسک می شدید حالا بهتر است این درصد را کاهش دهید و میزان ریسک را چیزی میان 2 تا 3 درصد در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز دارد خوب پیش می رود.

پس از آن کم کم این معاملات را بزرگ تر کنید. گاهی می بینید شرایط بازار خوب است و به جای خرید 100 سهم بیایید 200 سهم بخرید و یا برعکس در شرایط بد این سهم را کم کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

5. از سفارش توقف و محدود استفاده کنید

با تعیین این دو عامل می توانید احساسات را از تریدینگ خود حذف کنید و طبق برنامه پیش بروید.

سفارش محدود به شما کمک می کنه تا تعیین کنید که بیشترین قیمت سهام که می خرید و کمترین قیمت که می فروشید چه قدر است.

سفارش توقف هم به شما کمک می کند تا قیمت توقف را تعیین کنید که وقتی کالا به قیمت مشخصی رسید یا آن را بخرید یا بفروشید.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

جمع بندی

ریکاوری ضرر در ترید شاید به نظر آسان بیاید اما باید برای آن زمان بگذارید و صبور باشید. به کمک این راهکارها شما می توانید با خیال راحت ریکاوری در ترید داشته باشید و قوی تر از قبل به تریدینگ بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده