چالشت رو بخر و ۸۰ درصد سود رو برداشت کن!

حساب ریل چیست و چه تفاوتی با حساب دمو دارد؟

حساب ریل چیست

حساب ریل و حساب دمو در فارکس و دیگر بازارهای مالی از جمله حساب هایی هستند که معامله گران یا تریدرها بر اساس نیاز یا شرایطی که دارند از آن ها برای ورود به معاملات و کسب سود از حرکات بازار و تغییرات قیمت استفاده می کنند.

تریدرها می توانند از طریق بروکرها به بازارهای مالی دست پیدا کنند و این پراپ فرم ها و بروکرها هستند که برای معامله گران پلتفرم ها و حساب های مورد نیاز را فراهم می کنند تا معامله گر در تغییرات قیمت بازار به معامله بپردازد. حال دو نوع اصلی حساب در اختیار این تریدرها قرار می گیرد: حساب ریل و حساب دمو.

در ادامه به بررسی مفهوم حساب ریل و حساب دمو و تفاوت این دو با هم می پردازیم. با پراپ پلاس همراه باشید.

حساب ریل چیست؟

حساب ریل یا Real Account حساب معاملاتی زنده است که با سرمایه خود تریدر تامین شده است. به تریدر این امکان را می دهد تا به بازارهای مالی از جمله بازار فارکس دسترسی پیدا کند و به خرید و فروش ارزها بپردازد تا با توجه به استراتژی و تصمیمات معاملاتی به سود برسند یا ضرر کنند.

حساب های ریل یا واقعی نشان از بازارهای زنده، با قیمت های واقعی و ریسک بالای معاملات هستند و مهم ترین ویژگی حساب های ریل به این صورت است:

  • با سرمایه تریدر تامین می شود.
  • در بازار زنده با قیمت واقعی معاملات صورت می گیرند.
  • می تواند هم سود تریدر و هم زیان او را به همراه داشته باشد.
  • شرایط معامله گری واقعی و درست را نشان می دهد.

با سرمایه واقعی، حساب ریل تریدرها را با شرایط واقعی بازار آشنا می کند و سود و زیان در این نوع معامله هم واقعی و ریسک های و نتایج خود را به همراه دارد. و شما در نهایت با همین حساب ریل باید در بازار مالی فعالیت کنید تا بتوانید به خواسته و سود خود برسید.

حالا که متوجه شدیم حساب ریل چیست، وقت آن است که برای فهم بهتر تفاوت دو حساب، به مفهوم حساب دمو بپردازیم.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

حساب دمو چیست؟

اکانت های دمو یا Demo Account واقعی نیستند و با سرمایه مجازی تامین شده اند. این حساب ها شرایط بازار مالی را شبیه سازی می کنند تا تریدر بتواند در این فضا با محیط بازارها از جمله فارکس آشنا شود و تجربه کسب کند و خود را برای ترید با حساب ریل آماده کند. از آن جایی که بازار و شرایط معامله شبیه سازی شده است و داده ها شبیه بازار واقعی هستند، تریدر می تواند بدون فشار استراتژی های خود را تمرین و مدیریت ریسک و پول را یاد بگیرد و خود را برای معاملات زنده آماده کند.

  • سرمایه مجازی برای تمرین تریدینگ در اختیار تریدر قرار می گیرد.
  • تحلیل ها و داده های واقعی اند.
  • امکان تست استراتژی را به شما می دهد.
  • تجربه تریدینگ را بدون فشار کسب می کنید.

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست؟ مزایا و معایب پراپ تریدینگ

تفاوت حساب ریل و دمو در چیست؟

حالا که با حساب ریل و دمو در فارکس و دیگر بازارهای مالی آشنا شدیم وقت آن است که تفاوت میان اکانت ریل و دمو را در تریدینگ بررسی کنیم. برای این که بدانیم حساب ریل بهتره یا دمو باید ببینیم سبک تریدینگ معامله گر چیست و عوامل مختلف را در نظر بگیریم:

تفاوت حساب ریل و دمو در چیست؟

– هدف و ریسک پذیری

بحث ریسک پذیری و هدف شما از معامله بسیار مهم است. کسانی که می خواهند سرمایه ای را حفظ کنند، حساب دمو معقولانه تر است و تریدرهایی که می خواهند سود بیشتری را به دست بیاورند باید سرمایه خود را ریسک کنند و با حساب ریل ترید کنند؛ که ممکن است سود کنند یا با ضرر مالی رو به رو شوند.

– استراتژی و تجربه

استراتژی و تجربه شما در به کار گیری آن ها نوع حساب مورد استفاده شما را تعیین می کند. اگر به اندازه کافی تجربه کسب کرده اید و از نحوه استفاده از استراتژی ها کاملا آگاه هستید، پس معامله در بازار واقعی با حساب ریل گزینه مناسب شما است.

اما اگر تازه وارد تریدینگ شده اید و نیاز به تمرین و تست استراتژی ها هستید و هنوز به اندازه کافی تجربه ندارید، پس بهتر است پول خود را ریسک نکنید و با حساب دمو ترید انجام دهید.

– زمان

زمان بحث مهمی در بازارهای مالی است و باید ببینید چه قدر زمان می خواهید برای تریدینگ بگذارید. معامله با حساب ریل به توجه بیشتری احتیاج دارد و ریسک زیادی به همراه دارد پس باید زمان بیشتری را صرف آن کنید.

و اما حساب دمو برای آن دسته از تریدرهایی که شغل خود را دارند می تواند گزینه معقولی باشد. چرا که منعطف تر است و زمان آن را می توانید تنظیم کنید.

– پول

شما اگر قصد دارید سرمایه خود را ریسک نکنید و از سرمایه و پول مجازی معاملات خود را انجام دهید، حساب دمو حساب بهتری برای سبک معاملاتی شما محسوب می شود.

اما اگر سرمایه کافی و تجربه کافی برای معامله در بازار زنده را دارید و ریسک های آن را می پذیرید، حساب ریل حساب مناسب شما است.

با یک حساب 1K خودتو محک بزن و
۸۰ درصد سودتو برداشت کن!

بیشتر بخوانید: حداقل سرمایه برای شروع ترید در فارکس (2024)

جمع بندی

در این مطلب به مفهوم اکانت ریل در بازارهای مالی از جمله بازار فارکس پرداختیم و ویژگی های آن را بررسی کردیم. دیدیم که حسابهای ریل و دمو چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و کدام حساب برای معامله گر بهتر عمل می کند.

اگر اهل ریسک هستید، تجربه کافی در استفاده از استراتژی های معاملاتی را در بازار دارید، اکانت ریل یا اکانت واقعی برای سود بیشتر مناسب شما است؛ البته باید ریسک های موجود مانند از دست دادن سرمایه خود را را نیز در نظر بگیرید و آگاهانه حساب مناسب تریدینگ خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1. حساب ریل چیست؟

حساب ریل یا Real Account حساب معاملاتی زنده است که با سرمایه خود تریدر تامین شده است. به تریدر این امکان را می دهد تا به بازارهای مالی از جمله بازار فارکس دسترسی پیدا کند و به خرید و فروش ارزها بپردازد تا با توجه به استراتژی و تصمیمات معاملاتی به سود برسند یا ضرر کنند.

2. تفاوت حساب ریل و دمو در چیست؟

هدف و ریسک پذیری – استراتژی و تجربه – زمان – پول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چالش های انتخاب شده